jag har fortfarande inte fått mitt paket...
Inte jag heller.. Not surprised!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag har fortfarande inte fått mitt paket...
Helt ärligt?
Fick avisering om att paket anlänt i förrgår. pga schema kunde jag inte hämta ut förrän idag.
...det är ju inte ens mina grejer i paketet. Det finns inte ens tillräckliga emojis för att uttrycka hur jag känner just nu.
varannan gång jag ringer dem är det ingen som svarar, varannan gång är det upptaget. jamen okej.
ja..................... någon som vet om numret de anger har "öppettider" eller om det bara är att ringa på? Är lite lagom mosig efter att ha jobbat halvnatt + dag flera dagar i rad så detta med "motgång" är liksom inte min kopp te för tillfället.Suck vad tråkigt. Samma företag som omnämnts tidigare, MO?
Helt ärligt?
Fick avisering om att paket anlänt i förrgår. pga schema kunde jag inte hämta ut förrän idag.
...det är ju inte ens mina grejer i paketet. Det finns inte ens tillräckliga emojis för att uttrycka hur jag känner just nu.
varannan gång jag ringer dem är det ingen som svarar, varannan gång är det upptaget. jamen okej.
Ja... jag hänvisade till lagtexten och fick samma erbjudande men tolkade det som att jag själv får välja vilket jag vill ha. Meb som sagt, finns ju inget likvärdigt i rätt storlek/tjocklek/denier/modell inne...Jag fick mail från Myone här om dagen där de nu berättar att täcket som var anledningen till övriga köp för några tusen nu upptäckts inte finnas kvar.
Jag blev så jävla förbannad att jag skrev tillbaks att de ju inte kan ta betalt av kunder och hålla deras pengar flera veckor utan att sen leverera de varor man beställt.
Jag påtalade att jah fått bekräftning på köp och sen någon dag efter fått reda på att vissa saker var slut. Sen NU får jag reda på att täcket inte heller finns.
Jag sa att det finns billiga system för att försäkra sig att det här inte sker. Och att jag trodde de förstått att det måste ändras sen jag sist var med om samma sak för något år sedan.
Påtalade också att jag pratat med flera andra som nu aldrig mer kommer handla av dem pga deras strul.
Och sa att de får se till att leverera ett täcke till mig om de så får ta hem ett enkom för det.
Nu fick jag svar att de skickat ett likvärdigt. Med den lilla detaljen att jag beställt 200 gr foder. Det här har 300. Suuuuck!
Kommer aldrig mer handla av den skitbutiken!
Och måste beställa ett 200 gr någon annanstans. Till fullpris nu iom inte black friday..
Det finns alltså lagtext som säger att säljaren måste fullfölja köpet om det inte är orimligt svårt för dem, kort sammanfattat. Så eg är det DE som ska köpa ett likvärdigt till fullpris någon annanstans, packa in fint, sätta rätt adresslapp (!!!) på och skicka hem till dig utan extra kostnad. Om vi tolkat rätt här hemma.Jag fick mail från Myone här om dagen där de nu berättar att täcket som var anledningen till övriga köp för några tusen nu upptäckts inte finnas kvar.
Jag blev så jävla förbannad att jag skrev tillbaks att de ju inte kan ta betalt av kunder och hålla deras pengar flera veckor utan att sen leverera de varor man beställt.
Jag påtalade att jah fått bekräftning på köp och sen någon dag efter fått reda på att vissa saker var slut. Sen NU får jag reda på att täcket inte heller finns.
Jag sa att det finns billiga system för att försäkra sig att det här inte sker. Och att jag trodde de förstått att det måste ändras sen jag sist var med om samma sak för något år sedan.
Påtalade också att jag pratat med flera andra som nu aldrig mer kommer handla av dem pga deras strul.
Och sa att de får se till att leverera ett täcke till mig om de så får ta hem ett enkom för det.
Nu fick jag svar att de skickat ett likvärdigt. Med den lilla detaljen att jag beställt 200 gr foder. Det här har 300. Suuuuck!
Kommer aldrig mer handla av den skitbutiken!
Och måste beställa ett 200 gr någon annanstans. Till fullpris nu iom inte black friday..
Det är ju en lite luddig text. Vad innebär orimligt svårt? Håller tummarna för att ni får ordning på det. Skitbeteende.Det finns alltså lagtext som säger att säljaren måste fullfölja köpet om det inte är orimligt svårt för dem, kort sammanfattat. Så eg är det DE som ska köpa ett likvärdigt till fullpris någon annanstans, packa in fint, sätta rätt adresslapp (!!!) på och skicka hem till dig utan extra kostnad. Om vi tolkat rätt här hemma.
jamen lite så. ska försöka få tag på dem idag. S tolkade orimligt svårt som "tillverkas inte längre och inte till salu någonstans" men han är ju inte jurist. wellwell. hoppas de ser över sina system för reor, lager och packning framöver.Det är ju en lite luddig text. Vad innebär orimligt svårt? Håller tummarna för att ni får ordning på det. Skitbeteende.
Det beror ju helt på vem som skulle komma med bäst argument i en tvist skulle jag tro. Juridiken lämnar ju gärna lite utrymme för tolkning av någon anledning men @Tassetass kanske kan ge en liten hint?jamen lite så. ska försöka få tag på dem idag. S tolkade orimligt svårt som "tillverkas inte längre och inte till salu någonstans" men han är ju inte jurist. wellwell. hoppas de ser över sina system för reor, lager och packning framöver.
Jag fick mail från Myone här om dagen där de nu berättar att täcket som var anledningen till övriga köp för några tusen nu upptäckts inte finnas kvar.
Jag blev så jävla förbannad att jag skrev tillbaks att de ju inte kan ta betalt av kunder och hålla deras pengar flera veckor utan att sen leverera de varor man beställt.
Jag påtalade att jah fått bekräftning på köp och sen någon dag efter fått reda på att vissa saker var slut. Sen NU får jag reda på att täcket inte heller finns.
Jag sa att det finns billiga system för att försäkra sig att det här inte sker. Och att jag trodde de förstått att det måste ändras sen jag sist var med om samma sak för något år sedan.
Påtalade också att jag pratat med flera andra som nu aldrig mer kommer handla av dem pga deras strul.
Och sa att de får se till att leverera ett täcke till mig om de så får ta hem ett enkom för det.
Nu fick jag svar att de skickat ett likvärdigt. Med den lilla detaljen att jag beställt 200 gr foder. Det här har 300. Suuuuck!
Kommer aldrig mer handla av den skitbutiken!
Och måste beställa ett 200 gr någon annanstans. Till fullpris nu iom inte black friday..
Det beror ju helt på vem som skulle komma med bäst argument i en tvist skulle jag tro. Juridiken lämnar ju gärna lite utrymme för tolkning av någon anledning men @Tassetass kanske kan ge en liten hint?
Täckningsköp. Kolla konsumentköplagen. Men vägrar de så kommer du få tvista. (Horze vägrade efter förra BF)
Nämen! Skickar du tillbaka rakt av eller ringer du och skäller på dem först?Hämtade ut mitt MO-paket idag. Var dock inte mina grejer i....
Kängorna kom och det blev ganska bra ändå så jag ångrar mig inte längre, väldigt praktiskt med cellgummi nederst när det är blöttKöpte ett par Lundhagskängor med 40% rabatt till mig själv och ångrar mig redan för jag har bra kängor.
Nämen! Skickar du tillbaka rakt av eller ringer du och skäller på dem först?