Black friday

IDAG får jag ett mail om att utöver de saker som skulle packas förut och inte fanns så fanns inte täcket, vilket var skälet till beställningen. Och om jag vetat det hade jag dels på black friday köpt ett annat. Eller iaf haft 2 v på mig att ev hinna det.
Jag blev så jävla arg på deras otroligt oproffsiga och ruttna sätt att medvetet blåsa kunder. De har ju haft min betalning för allt i 2 v nu.
Så jag påtalade att jag flertalet ggr blivit lovad detta täcke. Och inte köpt annat dels på black friday till billigare pris eller de här två veckorna iom det. Och sa att om de inte har hemma får de väl lösa det och ta hem.

Fortsättning följer!
 
Helt ärligt?
Fick avisering om att paket anlänt i förrgår. pga schema kunde jag inte hämta ut förrän idag.

...det är ju inte ens mina grejer i paketet. Det finns inte ens tillräckliga emojis för att uttrycka hur jag känner just nu.

varannan gång jag ringer dem är det ingen som svarar, varannan gång är det upptaget. jamen okej.
 
Helt ärligt?
Fick avisering om att paket anlänt i förrgår. pga schema kunde jag inte hämta ut förrän idag.

...det är ju inte ens mina grejer i paketet. Det finns inte ens tillräckliga emojis för att uttrycka hur jag känner just nu.

varannan gång jag ringer dem är det ingen som svarar, varannan gång är det upptaget. jamen okej.

Suck vad tråkigt. Samma företag som omnämnts tidigare, MO?
 
Suck vad tråkigt. Samma företag som omnämnts tidigare, MO?
ja..................... någon som vet om numret de anger har "öppettider" eller om det bara är att ringa på? Är lite lagom mosig efter att ha jobbat halvnatt + dag flera dagar i rad så detta med "motgång" är liksom inte min kopp te för tillfället.
 
Åh va tråkigt @Cherarriduracell :(
Mitt paket från MO har landat hos ombud, ska hämta det imorgon.

Beställde en klocka från DW som inte kommit. Får försöka jaga rätt på postnord imorgon för nu har mitt paket enligt trackingen varit på en terminal i Göteborg sedan den 30/11 :mad: de har väl säkert tappat bort det......
 
Väntar på sista paketet nu. Företaget hade nog glömt min order. För när jag mailade och hörde efter prylen så hade den precis kommit in i butiken och dom skulle skicka idag. Nu har dom postat den iaf..
 
Helt ärligt?
Fick avisering om att paket anlänt i förrgår. pga schema kunde jag inte hämta ut förrän idag.

...det är ju inte ens mina grejer i paketet. Det finns inte ens tillräckliga emojis för att uttrycka hur jag känner just nu.

varannan gång jag ringer dem är det ingen som svarar, varannan gång är det upptaget. jamen okej.

Jag fick mail från Myone här om dagen där de nu berättar att täcket som var anledningen till övriga köp för några tusen nu upptäckts inte finnas kvar.
Jag blev så jävla förbannad att jag skrev tillbaks att de ju inte kan ta betalt av kunder och hålla deras pengar flera veckor utan att sen leverera de varor man beställt.
Jag påtalade att jah fått bekräftning på köp och sen någon dag efter fått reda på att vissa saker var slut. Sen NU får jag reda på att täcket inte heller finns.
Jag sa att det finns billiga system för att försäkra sig att det här inte sker. Och att jag trodde de förstått att det måste ändras sen jag sist var med om samma sak för något år sedan.
Påtalade också att jag pratat med flera andra som nu aldrig mer kommer handla av dem pga deras strul.
Och sa att de får se till att leverera ett täcke till mig om de så får ta hem ett enkom för det.
Nu fick jag svar att de skickat ett likvärdigt. Med den lilla detaljen att jag beställt 200 gr foder. Det här har 300. Suuuuck!
Kommer aldrig mer handla av den skitbutiken!

Och måste beställa ett 200 gr någon annanstans. Till fullpris nu iom inte black friday..
 
Jag fick mail från Myone här om dagen där de nu berättar att täcket som var anledningen till övriga köp för några tusen nu upptäckts inte finnas kvar.
Jag blev så jävla förbannad att jag skrev tillbaks att de ju inte kan ta betalt av kunder och hålla deras pengar flera veckor utan att sen leverera de varor man beställt.
Jag påtalade att jah fått bekräftning på köp och sen någon dag efter fått reda på att vissa saker var slut. Sen NU får jag reda på att täcket inte heller finns.
Jag sa att det finns billiga system för att försäkra sig att det här inte sker. Och att jag trodde de förstått att det måste ändras sen jag sist var med om samma sak för något år sedan.
Påtalade också att jag pratat med flera andra som nu aldrig mer kommer handla av dem pga deras strul.
Och sa att de får se till att leverera ett täcke till mig om de så får ta hem ett enkom för det.
Nu fick jag svar att de skickat ett likvärdigt. Med den lilla detaljen att jag beställt 200 gr foder. Det här har 300. Suuuuck!
Kommer aldrig mer handla av den skitbutiken!

Och måste beställa ett 200 gr någon annanstans. Till fullpris nu iom inte black friday..
Ja... jag hänvisade till lagtexten och fick samma erbjudande men tolkade det som att jag själv får välja vilket jag vill ha. Meb som sagt, finns ju inget likvärdigt i rätt storlek/tjocklek/denier/modell inne...
 
Jag fick mail från Myone här om dagen där de nu berättar att täcket som var anledningen till övriga köp för några tusen nu upptäckts inte finnas kvar.
Jag blev så jävla förbannad att jag skrev tillbaks att de ju inte kan ta betalt av kunder och hålla deras pengar flera veckor utan att sen leverera de varor man beställt.
Jag påtalade att jah fått bekräftning på köp och sen någon dag efter fått reda på att vissa saker var slut. Sen NU får jag reda på att täcket inte heller finns.
Jag sa att det finns billiga system för att försäkra sig att det här inte sker. Och att jag trodde de förstått att det måste ändras sen jag sist var med om samma sak för något år sedan.
Påtalade också att jag pratat med flera andra som nu aldrig mer kommer handla av dem pga deras strul.
Och sa att de får se till att leverera ett täcke till mig om de så får ta hem ett enkom för det.
Nu fick jag svar att de skickat ett likvärdigt. Med den lilla detaljen att jag beställt 200 gr foder. Det här har 300. Suuuuck!
Kommer aldrig mer handla av den skitbutiken!

Och måste beställa ett 200 gr någon annanstans. Till fullpris nu iom inte black friday..
Det finns alltså lagtext som säger att säljaren måste fullfölja köpet om det inte är orimligt svårt för dem, kort sammanfattat. Så eg är det DE som ska köpa ett likvärdigt till fullpris någon annanstans, packa in fint, sätta rätt adresslapp (!!!) på och skicka hem till dig utan extra kostnad. Om vi tolkat rätt här hemma.
 
Det finns alltså lagtext som säger att säljaren måste fullfölja köpet om det inte är orimligt svårt för dem, kort sammanfattat. Så eg är det DE som ska köpa ett likvärdigt till fullpris någon annanstans, packa in fint, sätta rätt adresslapp (!!!) på och skicka hem till dig utan extra kostnad. Om vi tolkat rätt här hemma.
Det är ju en lite luddig text. Vad innebär orimligt svårt? Håller tummarna för att ni får ordning på det. Skitbeteende.
 
Det är ju en lite luddig text. Vad innebär orimligt svårt? Håller tummarna för att ni får ordning på det. Skitbeteende.
jamen lite så. ska försöka få tag på dem idag. S tolkade orimligt svårt som "tillverkas inte längre och inte till salu någonstans" men han är ju inte jurist. wellwell. hoppas de ser över sina system för reor, lager och packning framöver.
 
jamen lite så. ska försöka få tag på dem idag. S tolkade orimligt svårt som "tillverkas inte längre och inte till salu någonstans" men han är ju inte jurist. wellwell. hoppas de ser över sina system för reor, lager och packning framöver.
Det beror ju helt på vem som skulle komma med bäst argument i en tvist skulle jag tro. Juridiken lämnar ju gärna lite utrymme för tolkning av någon anledning men @Tassetass kanske kan ge en liten hint?
 
Jag fick mail från Myone här om dagen där de nu berättar att täcket som var anledningen till övriga köp för några tusen nu upptäckts inte finnas kvar.
Jag blev så jävla förbannad att jag skrev tillbaks att de ju inte kan ta betalt av kunder och hålla deras pengar flera veckor utan att sen leverera de varor man beställt.
Jag påtalade att jah fått bekräftning på köp och sen någon dag efter fått reda på att vissa saker var slut. Sen NU får jag reda på att täcket inte heller finns.
Jag sa att det finns billiga system för att försäkra sig att det här inte sker. Och att jag trodde de förstått att det måste ändras sen jag sist var med om samma sak för något år sedan.
Påtalade också att jag pratat med flera andra som nu aldrig mer kommer handla av dem pga deras strul.
Och sa att de får se till att leverera ett täcke till mig om de så får ta hem ett enkom för det.
Nu fick jag svar att de skickat ett likvärdigt. Med den lilla detaljen att jag beställt 200 gr foder. Det här har 300. Suuuuck!
Kommer aldrig mer handla av den skitbutiken!

Och måste beställa ett 200 gr någon annanstans. Till fullpris nu iom inte black friday..

Täckningsköp. Kolla konsumentköplagen. Men vägrar de så kommer du få tvista. (Horze vägrade efter förra BF)
 
Täckningsköp. Kolla konsumentköplagen. Men vägrar de så kommer du få tvista. (Horze vägrade efter förra BF)

Nej, jag orkar inte tjafsa. Jag är väl en tacksam kund att göra så mot iom att jag är för lat för att hålla på i längden. ;)

Jag hämtade paketet idag och hade fått med en borste du uppgett var slut. Och så låg övrigt jag beställt där. Frågade om det i mail men fick aldrig svar.
Täcket är ju inte det jag beställt. Men jaja.. Det kommer väl till användning någon gång på någon häst något år. Det går ju alltid täcken när man jobbar med hästar.

Fick en God Jul-check på 100 kr om jag beställer för 500 kr. Haha.. Good try liksom..
 
Köpte ett par Lundhagskängor med 40% rabatt till mig själv och ångrar mig redan för jag har bra kängor.
Kängorna kom och det blev ganska bra ändå så jag ångrar mig inte längre, väldigt praktiskt med cellgummi nederst när det är blött :)
 
Nämen! Skickar du tillbaka rakt av eller ringer du och skäller på dem först?

Mailat. Men det hjälper väl inget tyvärr..
Här är liksom ALLT fel. Leveranstid på flera veckor, nästan allt i ordern slut, fel varor.. ”Vi ber om ursäkt”. Ja jo.. Men jag är fortfarande lika besviken, tyvärr.

PostMord har dessutom slarvat bort min klocka jag beställde så nu måste jag kontakta den butiken och be dem skicka en till..
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Reklamen för black week/friday väller in. På mail, på sociala medier, på tv osv. Jag blir bara trött. Jag fattar om man passar på att...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 893
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
673
Senast: Flixon
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
724
Senast: Caoimhe
·
Fritid Verkar som drömmen går i uppfyllelse i höst och jag ska få se Rom 😍 men förutom att jag vill se Colosseum, Forum Romanum och liknande så...
2
Svar
28
· Visningar
1 649
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Avla utan fullständig stam?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp