Bukefalos 28 år!

Bland det värsta jag sett..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bland det värsta jag sett..

Men snälla, nu får väl diskussionen ta slut eller faktiskt leda till något vettigt. Det verkar ju inte som om någon är tillräckligt öppen för att vilja lära sig av någon annan eller här för attt ta reda på något utan alla verkar vara här bara för att man vill säga emot utan en riktig anledning bara för att man kan. Ni som inte tycker NH är en bra metod, har ni egentligen några riktiga belägg för detta mer än motiveringen att ni träffat på folk som hanterat hästar fel och som vi då sagt helt enkelt inte utövar NH? För sanning och säga så sker dålig behandling av hästar och felbedömning tyvärr i vilken "gren" man än tittar. Snälla, om det ska vara en diskussion så kan man ju inte bara dömma ut en metod för att man tycker att man bara behöver använda "synt förnnuft" när man hanterar hästar. Ni talar om att man rätt och slätt ska tänka på hästens bästa när man rider in den och vara en trygg person som är rättvis mot hästen, det är väl ingen här som säger emot det? NH är helt enkelt ett namn på det och som ger mer konkreta exempel, det vill säga vad är exakt sunt förnuft? Känns som allt bara spårar ur och ingen vill egenligen veta något om vad den andre tycker, vad är det då för poäng med en disskusion?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 796
Senast: JohannaB
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: tessan.g
·
  • Artikel
Radannons Hjälper en vän omplacera en häst. Vacker skimmelvalack, 12 år. Ca 155cm mankhöjd. Har varit riden tidigare i livet, men mest stått...
Svar
0
· Visningar
918
Senast: skiesabove
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 393
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp