Bukefalos 28 år!

Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Om du läser så har jag skrivit det precis motsatta golit - att muslimer i väst är mer sekulariserade. Jag förstår Islam genom att betrakta hur muslimer praktiserar sin religion i Sverige, USA, Tyskland, Saudi, Indonesien, Afghanistan och överallt i världen. Jag ser att det ser mycket olika ut beroende på vilken del av världen man pratar om. Jag förstår att sammantaget så är Islam mindre sekulariserat än Kristendomen. Det är ingen vanföreställning utan verkligheten

Du är fördomsfull och hittar på en massa saker som du inbillar dig att jag tycker och tror. Antagligen baserat på vad du har läst vad andra som skrivit och sagt. Men jag är jag och du bör bedöma mig individuellt vilket du vägrar göra. Därför är du fördomsfull per definition.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Om du läser så har jag skrivit det precis motsatta golit - att muslimer i väst är mer sekulariserade. .

Ah! så därför så är det inga problem med moskéer, minareter eller böneutrop i det sekulariserade Sverige.

Skönt att du bytt åsikt

19-19
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Ah! så därför så är det inga problem med moskéer, minareter eller böneutrop i det sekulariserade Sverige.

Skönt att du bytt åsikt

19-19

Jag har aldrig aldrig haft problem med moskéer så det blir bara ännu ett exempel på vad du har fått för dig att jag står för. Fördomsfullt. Böneutrop är däremot en annan fråga som jag inte riktigt förstår vad det har med saken att göra. Jag vill inte att någon religion ska få ha böneutrop. Att inte tillåta böneutrop strider inte mot religionsfriheten. Det är ingen rättighet att få störa folk.
 
Senast ändrad:
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Papilomvirus känner jag till och argumenten för/emot omskärelse av häsloskäl, jag vet även att det är väldigt populärt att killen tvättar bort flensosten istället för att ha den på lagring och även att god hygien minskar smittspridning. Om förhudens vara eller inte vara tycker jag som många andra att det är upp till individen och amputation av övertaliga lemmar har jag svårt att köpa.

Nu har varken munkar eller nunnor trott stenhårt på kyskhetslöften och det har hittats gångar som möjliggjort det trots stenmurar mellan klostrena. Jag tycker att det är betydligt bättre att vuxna människor har sex med varandra, förhud eller inte förhud till trots, än att katolska präster i alla århundranden har roat sig med korgossar och andra utsatta/svaga i samhället.

För övrigt så tror jag inte att en amerikansk kvinna boende i USA backar för lite förhud när man väl kommit så långt som det hintats om. Samma sak gällande rakade möss, jag vill se den man som drar på sig byxorna och tackar för sig för att kvinnan är orakad i grenen.

För min del har sexet varit bättre med än utan förhud, men det ska man inte dra för snabba växlar på då det troligen hänger ihop med person och inte religion/tradition. :angel:

mkt blaha..ingen källa så du förlitade dig på kristallkulan med andra ord eller rent ut sagt snackade sk*t:)
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Det som är problematiskt är att du försöker inbilla dina medmänniskor att denna icke-sekulära hållning till religion (Av någon anledning bara Islam och inte ortodoxt kristna) inte upphör när trosutövare flyttar till ett sekulärt land.
..


Att det inte upphör är väl en av de största bidragande orsakerna till den kulturella friktion vi alla bör kunna notera i vårt mångkulturella samhälle.

Det kan inte vara lätt att som troende muslim komma till Sverige. Det motsatta hade inte varit ett alternativ om det hade varit jag. Jag hade hellre tagit livet av mig än flytta/fly till ett islamskt land OM det inte hade tillåtits "mångkultur" och möjlighet till ett Svensk gated community där jag hade kunnat isolera mig med liktänkande. Dvs precis sådana tillstånd och möjligheter som råder i flera av Sveriges förorter/ytterområden.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Att det inte upphör är väl en av de största bidragande orsakerna till den kulturella friktion vi alla bör kunna notera i vårt mångkulturella samhälle.

.

Fast nu påstod din SD-kompis att det faktiskt upphör. Dvs att muslimer i väst är sekulära. Till skillnad mot kristendomen i västvärlden som fortsätter att vara fundamentalister.

Eller ... får kvinnor rösta i Vatikanstaten? får någon?


22-22 Alingsås kvitterar med väststpel. Förängning.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Det där var ett ganska lustigt argument. Låter föräldrar omskära sina barn för att de skall få ligga mer som vuxna? Fantastiskt land USA!

Ja det var svaret som jag fick när jag frågade.

Det är renare.
Mannen blir uthålligare i sängen.
Och kvinnorna vill ha det så.

Och jag frågade ganska så många män om det.
Det kom ofta upp till diskussion när jag bodde i USA.
Mina orakade ben brukade dra igång samtalet.

Å andra sidan så påminner de argumenten om argumenten för kvinnlig könsstympning.
Det måste utföras för annars så blir flickan inte gift.
 
Senast ändrad:
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Å andra sidan så påminner de argumenten om argumenten för kvinnlig könsstympning.
Det måste utföras för annars så blir flickan inte gift.

Ja, kvinnor som är könsstympade är säkert också rätt uthålliga, eftersom de inte får orgasm.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Fast nu påstod din SD-kompis att det faktiskt upphör. Dvs att muslimer i väst är sekulära. Till skillnad mot kristendomen i västvärlden som fortsätter att vara fundamentalister.

Eller ... får kvinnor rösta i Vatikanstaten? får någon?


22-22 Alingsås kvitterar med väststpel. Förängning.





Jag tror Blue refererar till muslimer som i första hand är födda/uppväxta i väst.


Sedan förstår jag inte hur någon orkar jämföra andra religioner med islam. Det finns ingen annan religion som år 2013 har så mycket färska lik i bagaget och diskussionen blir löjlig, trist och ointressant. Det saknas till 100% debattunderlag.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Men jag tror få män är intresserade av att omskära sig för den sakens skull - .

Nej män är i allmänhet mycket ointresserade av att göra något för kvinnor.
Och det är ett stort problem i hela världen oavsett religion.

Män vill t.ex. inte låta sterilisera sig för att deras kvinnor skall slippa föda barn på barn som de inte kan försörja.
Men sex det kräver de att få.

Alla negativa effekter av sex vältras över på kvinnan att ta hand om.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Jag tror Blue refererar till muslimer som i första hand är födda/uppväxta i väst.


Sedan förstår jag inte hur någon orkar jämföra andra religioner med islam. Det finns ingen annan religion som år 2013 har så mycket färska lik i bagaget och diskussionen blir löjlig, trist och ointressant. Det saknas till 100% debattunderlag.

Nej, det är ointressant och historielöst att diskutera islam på ett separat sätt från de andra religionerna, på det sätt du vill framhålla. Det stämmer helt enkelt inte med verkligheten.

Islam har varit betydligt mer sekulär i sin praktik genom århundradena än exempelvis kristendomen.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Jag tror Blue refererar till muslimer som i första hand är födda/uppväxta i väst.


Sedan förstår jag inte hur någon orkar jämföra andra religioner med islam. Det finns ingen annan religion som år 2013 har så mycket färska lik i bagaget och diskussionen blir löjlig, trist och ointressant. Det saknas till 100% debattunderlag.
Så du dömer totalt ut islam o samtidigt alla som på något sätt vill försvara.
Kanske lite hubris.
PL
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Det verkar fullständigt logiskt att ollonet skulle bli mindre känsligt och att penis inte skulle få plats att anta sin fulla storlek om man tar bort en del av huden som skall vara där.
Ollonet får ju leva naket och skaffa sig ett tjockare skinn utan förhud.

Jag har dock inte märkt någon skillnad på omskurna och icke omskurna män.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Nej, det är ointressant och historielöst att diskutera islam på ett separat sätt från de andra religionerna, på det sätt du vill framhålla. Det stämmer helt enkelt inte med verkligheten.

Islam har varit betydligt mer sekulär i sin praktik genom århundradena än exempelvis kristendomen.

Historien är en förklaring men ingen ursäkt, man ser till hur det fungerar idag.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Det verkar fullständigt logiskt att ollonet skulle bli mindre känsligt och att penis inte skulle få plats att anta sin fulla storlek om man tar bort en del av huden som skall vara där.
Ollonet får ju leva naket och skaffa sig ett tjockare skinn utan förhud.

Jag har dock inte märkt någon skillnad på omskurna och icke omskurna män.

Nej, men männen i studierna har ju uppenbarligen det, och upplever en minskad förmåga till orgasm. Så då kanske det inte är en jättebra idé att omskära bebisar för att det möjligen i obetydlig grad skulle kunna minska antalet fall av livmodercancer, som är en av de mer ovanliga formerna av cancer?
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Det finns ingen annan religion som år 2013 har så mycket färska lik i bagaget och diskussionen blir löjlig, trist och ointressant. Det saknas till 100% debattunderlag.

Det beror ju på hur man ser det.
Dels på vad är ett "färskt lik"?
Och dels på "Hur definierar man att det är just religionen och inte människorna som har liken i bagaget"?

Jag tycker nog att Staten USA är duktiga på att skapa lik och att det i vissa fall kan anses vara med Kristendomen som motiv.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Jag tror Blue refererar till muslimer som i första hand är födda/uppväxta i väst.

Och hur är fundamentalistiska är de i väst uppväxta i Vatikanstaten?

Men det är i och för sig en intressant iakttagelse. Det spelar ingen roll hur många fundamentalistiska muslimer som flyttar till Västeuropa. När de väl bor här så blir de och deras barn sekulariserade.

Skönt att även du inte ser islam som ett hot och välkomnar muslimska invandrare.
 
Sv: Böneutrop i Sverige från Moské - Ja? Nej?

Så du dömer totalt ut islam o samtidigt alla som på något sätt vill försvara.
Kanske lite hubris.
PL


Nej det gör jag inte. Var gärna religiös, bara det inte märks i negativ form. Det gäller fö alla religioner och alla religiösa.


Islam utmärker sig negativt i vår moderna tid, trist men sant.
 

Liknande trådar

Fritid Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några...
2
Svar
25
· Visningar
1 112
Senast: ii-ssa
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 465
Senast: Rosett
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
856
Senast: Rosett
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 209
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp