Bukefalos 28 år!

Bonde söker fru provocerar mig.

De ser onekligen mycket lidande ut.
Krossat hjärta och sedan en kamera uppkörd i ansiktet.
Jag tycker programmen är tråkiga och pinsamma och undviker dem (har sett en säsong av bonde och en bachelorette) men uppenbarligen är de populära. Jag tror dock att folk ser på dem för att att se lyx, kärlek och romantik, att få drömma och inte för de som misslyckas. Sen ser folk programmen inte minst för att man vill se hur det går om man halkar in på programmet.

Jag tycker mer det är fascinerande med folk som ser och sen förfasar sig, varför fortsätta att se om det inte är ens grej?
 
Jag träffar sällan på människor i min vardag som dels inte är i en relation, dels kvinnor som gillar kvinnor och dels är intressanta att dejta. Så Tinder är perfekt för mig!
Ser inget som helst problem med det.

Träffa folk av samma kön är komplicerat såvida man inte i princip enbart rör sig i HBTQI+ kretsar. Mig veterligen finns det ungefär noll homo- eller bisexuella kvinnor i mina umgängen eller på de ställen vi rör oss, och finns de så har man ju ingen aning om det. Det kan vara känsligt att försöka närma sig någon som visar sig vara hetero. Så jag hade varit helt rökt utan dejtingappar på den fronten.
 
Tillägger också att gnistor är ju attraktion, det har för mig inte så mycket med kärlek att göra. Alla mina blixtförälskelser har blivit upp som en sol och ner som en pannkaka, har nämligen stark attraktion för alla kvaliteter som sen är helt hopplösa i en längre relation. Kär blir jag i mer imponerande kvaliteter som tålamod, lojalitet, trygghet, ödmjukhet osv. och sånt kan ju ta sjukt lång tid att visa sig.
 
Träffa folk av samma kön är komplicerat såvida man inte i princip enbart rör sig i HBTQI+ kretsar. Mig veterligen finns det ungefär noll homo- eller bisexuella kvinnor i mina umgängen eller på de ställen vi rör oss, och finns de så har man ju ingen aning om det. Det kan vara känsligt att försöka närma sig någon som visar sig vara hetero. Så jag hade varit helt rökt utan dejtingappar på den fronten.
Men det känner man ju.
Om där finns attraktion så gör det ju det.
Oavsett kön på personen.
Om man får en sugande blick så ger det en klar vägledning.
 
Lätt att säga, svårare i praktiken.
Ja verkligen.

Jag och min man vände oss om efter varandra när vi skiljdes åt första kvällen vi möttes. Vi visste att från den kvällen var det vi. Det var en mycket speciell känsla, något jag aldrig känt med någon annan vare sig före eller efter, och jag förväntar mig inte känna det igen heller.

Dejta har jag ingen lust till och träffar någon på samma vis vettetusan om man gör så ofta i livet egentligen. Inte utan att anstränga sig lite. Och det orkar jag nog inte.
 
Jag snubblar över människor hela tiden.
Om jag inte hade gjort det så hade jag nog levt ensam.

Träffar ni inga människor i er vardag?
Jag har aldrig blivit sådär "slår gnistor"-förälskad och känner mig ganska ointresserad av att gå på dejt om någon kund i butiken frågar. Utöver butiken har jag inte särskilt många arenor för att träffa nya människor, nej
 
Tillägger också att gnistor är ju attraktion, det har för mig inte så mycket med kärlek att göra. Alla mina blixtförälskelser har blivit upp som en sol och ner som en pannkaka, har nämligen stark attraktion för alla kvaliteter som sen är helt hopplösa i en längre relation. Kär blir jag i mer imponerande kvaliteter som tålamod, lojalitet, trygghet, ödmjukhet osv. och sånt kan ju ta sjukt lång tid att visa sig.

Exakt så.
Det spelar ingen roll hur stark attraktion det finns om personen visar sig vara en slarver som tycker städning är onödigt, vill bo i ett hus på landet, har eller vill ha barn, resa jorden runt och är allergisk mot pälsdjur 😅
Det kommer aldrig fungera mer än som KK en kort period.
 
Exakt så.
Det spelar ingen roll hur stark attraktion det finns om personen visar sig vara en slarver som tycker städning är onödigt, vill bo i ett hus på landet, resa jorden runt och är allergisk mot pälsdjur 😅
Det kommer aldrig fungera mer än som KK en kort period.
Okej jag är nog mer tolerant vad gäller livsstil.
För mig är en partner någon som lyser upp min tillvaro och inte en praktikalitet hemma.
Vi kan ha har sitt hem om den delen inte är kompatibel.

(Bor med en slarver i ett hus på landet.)
 
Okej jag är nog mer tolerant vad gäller livsstil.
För mig är en partner någon som lyser upp min tillvaro och inte en praktikalitet hemma.
Vi kan ha har sitt hem om den delen inte är kompatibel.

(Bor med en slarver i ett hus på landet.)

Och jag vill ha en partner med samma livsstil, mål och planer. En vars personlighet matchar min. Ett friktionsfritt förhållande där vi gör varandras liv enklare och bättre.
Exakt det jag har idag ❤️
 
Och jag vill ha en partner med samma livsstil, mål och planer. En vars personlighet matchar min. Ett friktionsfritt förhållande där vi gör varandras liv enklare och bättre.
Exakt det jag har idag ❤️
Det är väl kanske just den olikheten som gör att jag inte förstår mig på dejting-TV.
Utan gnistor så tycker jag nog att det är enklast att leva ensam.
Det är liksom gnistorna som gör det värt omaket att dela sitt hem med någon annan.
 
Det är väl kanske just den olikheten som gör att jag inte förstår mig på dejting-TV.
Utan gnistor så tycker jag nog att det är enklast att leva ensam.
Det är liksom gnistorna som gör det värt omaket att dela sitt hem med någon annan.

Jag har aldrig fattat vad gnistor innebär ens 😅
Det ligger uppenbarligen inte i min personlighet.
Men jag känner en stark dragningskraft och attraktion till min sambo. Han är amazing 🤩
 
Har jag drömt eller läste jag på riktigt att bonde söker fru skulle läggas ner? Tänkte direkt på denna tråd iaf.

(Tittar inte undviker svensk TV överlag).
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 668
Senast: Imna
·
Relationer Varning, långt inlägg. Jag har skrivit förut att jag dejtade en kille via nätet som skickade mycket dikter och dylikt, som dock var...
2
Svar
28
· Visningar
4 899
Senast: Twihard
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 366
Skola & Jobb Det kanske är jag som är oresonlig, men jag behöver input och jag behöver råd för hur jag (oberoende av vem det är som är oresonlig) ska...
2
Svar
23
· Visningar
3 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp