Bra torrfoder till kattunge?

Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Vi kör också på det och när jag studerade räknade jag på kostnaden per dag med detta foder och "vanligt" billigare. Trots det högre priset vi dinköp blir den dagliga kostnaden densamma, tack vare att det dyrare innehåller mer riktig mat och katten äter mindre av det! Mår förhoppningsvis bättre också! :idea:
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

min kattunge får rc special kitten från veterinären samt mjau tetrapak och pussi as good as it looks blötfoder.

gav tidigare mjau torrfoder men katterna blev dåliga i magen av det, så det kan jag inte alls rekommendera. :crazy: dom vuxna katterna får nu samma blötfoder och rc veterinary diet renal.
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Min äter också friskies junior.
Funkar bra men som sagt, hon fiser av det
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Min äter också friskies junior.
Funkar bra men som sagt, hon fiser av det

Det är för att en katt inte kan tillgodogöra sig spannmålet som Friskies baserar sin föda på :crazy:
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Att ge en kattunge Friskies är ungefär som att låta sitt barn leva på Mcdonalds mat. Skulle mycket hellre rekommendera Mjau kattungefoder, inte många kronor dyrare men erbjuder hästlängder mer näring till en växande kattunge.
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Att ge en kattunge Friskies är ungefär som att låta sitt barn leva på Mcdonalds mat. Skulle mycket hellre rekommendera Mjau kattungefoder, inte många kronor dyrare men erbjuder hästlängder mer näring till en växande kattunge.

Jepp, skriver under på det.
Trodde mina katter skulle skita tarmarna ur sig när de åt friskies + att de slickade av sig pälsen.
Ett uruselt foder helt enkelt.
Slutade helt att ge friskies och gav endast mjau på burk och de blev jättefina på en gång av det.

Har nu i sommar gett mjau torrfoder och burkmat på kvällen, men det bara för att vi har grannkatter som inte kan skilja på ditt och mitt och mjau har ju ett hyffsat bra pris.
Nu till höst när katterna blir mer inne och vi inte har "öppet hus" längre så ska de få återgå till orijen (+ mjau-burk), absolut ett av de bästa fodren.
Drygt och bra och katterna gillar det :).
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

. Kör för närvarande på Friskies (stavas) junior foder, funkar alldeles utmärkt, förutom att kattungen fiser så otroligt illa av det -.-

Obegripligt hur man kan skriwa att fodret fungerar bra i samma mening som man skriwer att kattungen fiser så det osar?? Om du själw hade så orolig mage att du släppte stinkande äggfjärtar hela dagarna, skulle du då upplewa att din mage fungerade fint?

Warför kan man inte ge sina djur foder som de fungerar på utan ska snåla som fan? Ska man ha djur då?

Har fö bara läst ts första inlägg, så om det skett en omwändelse under resan ber jag om ursäkt.
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Ja du borde ha läst hela tråden. Har nämligen skrivit att jag numera kör på Royal Canin Kitten 36.
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Skillnad som natt och dag ungefär! Katten som mest haft problem med magen, är jättemycket bättre. Bajset är fast och fint eller vad man ska säga ^^ fiser gör han ibland. Men inte i samma utsträckning som förut. Om han tex. fes 15 ggr/dag förr gör han det nu kanske 3ggr/ dag. nte exaka siffror men det är en väldig skillnad. Den andra katten mår bara bra :) Inga problem där.
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Hej!
Jag har läst inläggen om kattmat och om man frågar vad folk tycker är bra mat får man kanske inte ta det som att man hackar om man får ett ärligt svar. Jag tycker också att det är dyrt med bra torrfoder men om man har bestämt sig för att ha ansvar för en individ får måste man också veta att djur kostar.
Jag har kört med Iams kattungefoder för de gillade inte Royal canins torrfoder för kattungar.
Nu är dom ett år och de är norska skogkatter så nu får dom Royal canin för långhåriga katter. 2 kilo kostar 259 kronor men köper man en 10-kilos säck betalar man 620 för den. halva kilopriset alltså. Jag vet inte men jag tycker inte dom äter så mycket av det fodret men är jättefina i hull och i pälsen. Min kompis kör icas billiga och hennes katt är tjock äter jättemycket och tappar pälsen. Hon ska byta o se om det har med maten att göra.
Jag är bara lite nyfiken. Jag betalar över 1300 kronor om året i försäkring för mina två katter. Hur gör ni har ni försäkring?
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Ja vi har försäkring på dom. Men det endast bara för den äldsta katten har haft mycket problem med tårkanalen i höger öga, så det har blivit många veterinärbesök. Försäkringen kommer gå på ca 750:-/året.
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Vi provade Orijen till våra kissar. Men kissen som haft lite fisproblem blev ännu värre med Orijen. Han fes typ hela tiden, bajset stank apa också. Men han funkar super på Royal Canin! Tycker jag är super.
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

KL Själv ger jag friskies, det är vad vår katt vill ha, magen fungerar bra o han dricker bra så jag är inte särskilt bekymrad över det relativt häöga magnesiuminnehållet.
Att generellt påstå att alla foder från livsmedelsaffären är kass är lika töntigt som att påstå att alla från djuraffären är bra.
PL
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Jag gissar att din katt går ute och fixar en hel del av sitt käk själv och då blir ju faktiskt inte det fodret ägaren ger lika viktigt som i de fall när katten endast äter det ägaren serverar.
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Om vi spec tittar på urinstensrisken så är vattenkonsumtionen det viktiga.
Visst fixar vår katt en del av sitt foder själv, men under hur stor del av året?
PL
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

KL Själv ger jag friskies, det är vad vår katt vill ha, magen fungerar bra o han dricker bra så jag är inte särskilt bekymrad över det relativt häöga magnesiuminnehållet.
Att generellt påstå att alla foder från livsmedelsaffären är kass är lika töntigt som att påstå att alla från djuraffären är bra.
PL

Nä, men du borde vara märkbart oroad över allt spannmål du ger din katt :grin:
Katter är köttätare och det borde du om någon veta...
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
923
Senast: Bison
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 402
Senast: tanten
·
Katthälsa Såklart vill man ge sin katt bra mat, men vad finns det för bra mat? När man googlar kommer det bara upp gamla trådar i olika forum...
2
Svar
20
· Visningar
3 530
Senast: MJLee
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 499
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vi som pluggar del VII
  • Köpa hus
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp