Bra torrfoder till kattunge?

Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Ja det är nog så. Han verkar tycka att Mjau's mat är godare än Friskies. Vilket jag tycker är bra. Han älskar blötmaten!
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Köper pro plans torrfoder till missen och hon älskar den. 300 kr för 3 kg och det räcker otroligt länge, en kattunge på 6-24 v ska ha max 40-90gr per dag.

Hon får ingen blötmat utan istället rester av fisk och kyckling och liknande när vi själva har ätit det. Det räcker gott för henne och vi sparar in pengar från mjukmaten till "riktigt" kött istället. Jag tror ju på att det blir billigare i längden.

Men om din älskar mjukmaten så kanske det vore elakt att ta bort den :)
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Okej! Vart köper du torrfodret någonstans? Det är ju faktiskt värt att testa, vill ju det bästa för mina missar :)

Ja när han vill ha blötmat sätter han sig ner i köket och piper. Och blir inte nöjd om matte säger nej då han redan har fått det ^^
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Jag köper det i djuraffärer. Det är ju lite olika vilka märken de olika affärerna tar in, men har hittat det på åtminstone 3 ställen så det borde inte vara helt ovanligt.
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Skillnaden mellan kattungefoder och foder før vuxenkatt ær inte så stor.
Du kan ge ett bra vuxenfoder och komplettera med lite kokt køttfærs, små græddskvættar... En vitamintablett ibland också och han kommer att må som en prins!
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Okej. Ja missen får det en gång om dagen ungefär. Tycker med det funkar bra. (:
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Jasså går det? Trodde jag inte, är ju bra att veta! Det jag är lite rädd för är att han utgör sånna odörer! Det stinker apa när han skiter och han fiser illa. Däremot den andra katten luktar inget alls, men han får veterinärfoder. Hade jättegärna velat ge det till kattungen med, så vi kunde ha maten framme dygnet om istället för att ge vissa tider. Men dietisten sa att det inte var det optimala. Vi ska ringa veterinär imorgon angående andra kissens öga så hade tänkt fråga igen om det går att ge lillmissen det också (:
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

KL

Jag ger orijen till min hon katter och kattungar. 440 kr för 7 kg. Anpassat för både vuxna och unga.
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Det var ju inte dåligt! 7 kg, det måste räcka otroligt länge? :P
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Skillnaden mellan kattungefoder och foder før vuxenkatt ær inte så stor.
Du kan ge ett bra vuxenfoder och komplettera med lite kokt køttfærs, små græddskvættar... En vitamintablett ibland också och han kommer att må som en prins!

Det beror helt på fodret, vissa vuxenfoder har på tok för låg fett och proteinhalt för en växande katt. Bättre att köpa ett bra foder för en kattunge än att göra något halvdant.
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Vart köper du det, finns det nått speciellt foder till kattungar?
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

I mataffären finns ett som heter Purina One, och i djuraffären ett som heter Purina Pro Plan.
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Nu har vi iallafall köpt Royal Canin's Kitten 36 tror jag det hette. För missar upp till 12 månader. han tycker det är riktigt smaskens, så nu när han har bra mat hoppas jag att odörerna ska försvinna ^^
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

KL

Jag ger orijen till min hon katter och kattungar. 440 kr för 7 kg. Anpassat för både vuxna och unga.

Jag är själv sugen på att köpa Orijen till vår kattunge som kommer i början av sept.
men är tveksam till ett foder som passar både kattungar och stora?! Behöver inte växande kattungar mer i fodret än färdigväxta? Nu kommer jag ju att ge blötmat till största delen så det kanske inte spelar någon större roll?

Har det varit svårt att få dem att äta Orijen? Jag tycker själv att det är ett tilltalande torrfoder med tanke på att det inte innehåller spannmål.
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Jag är själv sugen på att köpa Orijen till vår kattunge som kommer i början av sept.
men är tveksam till ett foder som passar både kattungar och stora?! Behöver inte växande kattungar mer i fodret än färdigväxta? Nu kommer jag ju att ge blötmat till största delen så det kanske inte spelar någon större roll?

Har det varit svårt att få dem att äta Orijen? Jag tycker själv att det är ett tilltalande torrfoder med tanke på att det inte innehåller spannmål.

Eftersom att Orijen innehåller en så pass hög fett och proteinhalt är det näringsmässigt bättre än de flesta kattungetorrfoder på marknaden. Om du dessutom ska ge mycket blötfoder så kommer din växande katt inte ha några problem med att få i sig det den ska. :)
 
Sv: Bra torrfoder till kattunge?

Förut köpte jag Royalcanin kattungefoder, men sen jämförde jag lite olika kattungefoder och fann att Mjaus föräldrafritt kattungefoder nästan var likvärdig.
så jag köper det nu. (mycket billigare)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
918
Senast: Bison
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 374
Senast: tanten
·
Katthälsa Såklart vill man ge sin katt bra mat, men vad finns det för bra mat? När man googlar kommer det bara upp gamla trådar i olika forum...
2
Svar
20
· Visningar
3 513
Senast: MJLee
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 417
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp