Bruksprov 2024

Tittade lite på klippen på Ridsport av treåriga hopphästarna. I mitt tycke var Toddle-oo bäst, hoppade mjukt och genom kroppen. Väntar fortfarande lite på att förstå Magic Parks storhet efter att ha sett sönerna. Saknar mjukheten och spänsten i språnget? Liksom hos pappan. Inte att det är bedrövligt, men jag förstår inte riktigt varför han skulle vara så fantastisk.
 
Tittade lite på klippen på Ridsport av treåriga hopphästarna. I mitt tycke var Toddle-oo bäst, hoppade mjukt och genom kroppen. Väntar fortfarande lite på att förstå Magic Parks storhet efter att ha sett sönerna. Saknar mjukheten och spänsten i språnget? Liksom hos pappan. Inte att det är bedrövligt, men jag förstår inte riktigt varför han skulle vara så fantastisk.
Det är han inte. Priset för att betäcka med honom var ”fantastiskt” 😉
 
AVNs Rekommendationer inför fas II
 Rekommenderas vidare till fas II med möjlighet att uppnå kraven för Premierad
nivå
Avec F
BWs Like Up
Charif Ek
Date Night
Devin Franco GJ
Indium ts
Lumiere HE.RO
Millions of East
Morricello II VH
Pego
Pink Floyd VDL
Unique Ice T
Zniper

 Kvartsamtal
Braxton Boyd GJ
Cosmos Hästak
Sundown
Upper Class M&M

 Kan gå vidare till fas II med möjlighet att i första hand uppnå kraven för Accepterad
nivå
Blue Sky
Bossanova Hästak
Comme Promis Z
Cortez de Merignat
Costes
Diamond Heart MG
Joey
Ojay KJ
Olympus
Top Secret
Wim
Zick Zack
 
AVNs Rekommendationer inför fas II
 Rekommenderas vidare till fas II med möjlighet att uppnå kraven för Premierad
nivå
Avec F
BWs Like Up
Charif Ek
Date Night
Devin Franco GJ
Indium ts
Lumiere HE.RO
Millions of East
Morricello II VH
Pego
Pink Floyd VDL
Unique Ice T
Zniper

 Kvartsamtal
Braxton Boyd GJ
Cosmos Hästak
Sundown
Upper Class M&M

 Kan gå vidare till fas II med möjlighet att i första hand uppnå kraven för Accepterad
nivå
Blue Sky
Bossanova Hästak
Comme Promis Z
Cortez de Merignat
Costes
Diamond Heart MG
Joey
Ojay KJ
Olympus
Top Secret
Wim
Zick Zack
Vart har Ontario ES tagit vägen? :confused:
Och kommer det bli ett bruksprov där alla hingstar blir "godkända"? från 4 år och uppåt vill säga.. Bland 3-åringarna så brukar det ju inte bli så många.

Jag har inte följt bruksprovet alls så jag vet inte hur kvalitén är i år.
 
Jag kollade lite på löshoppningen av dressyrhästarna och det var flera som var väldigt stressade inne i ringen, 8an samt på löshoppningsbanan. Flera hoppade över grindarna som de använder för avgränsning, i vissa fall såg det ut att kunna gå illa, en brakade rakt igenom så den gick sönder.
Kan inte minnas att jag upplevt att de varit så flykt benägna innan när jag tittat.
Funderar på om de ändrat något som är orsaken 🤔
 
Men kan någon förklara. Enligt tidsschemat börjar fas II på fredag. De ska anmälas till fas II på torsdag fm. Men femåringarna ska testridas redan kl 13 på torsdag?
 
Är det någon som använt sig av streamingtjänsten? Jag är för tredje (!) året på raken sjuk när det är bruksprov, och har inte orkat hänga med tidigare under veckan. Tänkte att jag skulle titta tidigare idag, men är inte helt bekväm med att de vill ha ens kortuppgifter trots att det ska vara gratis.
 
Är det någon som använt sig av streamingtjänsten? Jag är för tredje (!) året på raken sjuk när det är bruksprov, och har inte orkat hänga med tidigare under veckan. Tänkte att jag skulle titta tidigare idag, men är inte helt bekväm med att de vill ha ens kortuppgifter trots att det ska vara gratis.
Kan rekommendera Clip my Horse. Den är bättre än Equisport.tv.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 147
Senast: zassoo
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 431
Senast: Jeps
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 278
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 856
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp