Bukefalos 28 år!

Bruksprov SWB 2015

Fast det hade ju blivit jättekonstigt?

Om inte de hingstarnas ägare vill bemöda sig med att låta hingstarna genomgå våra prov, (alt de inte uppfyller de kraven vi ställer för ordinarie licens), varför skall då SWB hjälpa till att marknadsföra dessa hingstar?

Och det finns väl inte så många aktiva tävlande dressyrhingstar i Sverige som verkar via ett-sto-licens heller för den delen?
Dream of Heidelberg II och Dormello (vet ej om han rids idag)tex. Flambeau. Man kanske kunnat få se några utländska hingstar som verkar på ett-sto-licens i Sverige, Charmeur, For Romance, Hampton osv.
Bemöda sig med att gå ASVH´s prov, varför skulle de göra det. De verkar ju i svensk avel och de tillför ju ändå inkomster till ASVH både via licenser och sedan registrering av fölen. Och de önskar ju fler starter i dressyren, då kanske man får tänka utanför lådan.
 
Dream of Heidelberg II och Dormello (vet ej om han rids idag)tex. Flambeau. Man kanske kunnat få se några utländska hingstar som verkar på ett-sto-licens i Sverige, Charmeur, For Romance, Hampton osv.
Bemöda sig med att gå ASVH´s prov, varför skulle de göra det. De verkar ju i svensk avel och de tillför ju ändå inkomster till ASVH både via licenser och sedan registrering av fölen. Och de önskar ju fler starter i dressyren, då kanske man får tänka utanför lådan.

Flambeau är ju på plats och ska gå provet.
Och de utländska hingstarna tror jag inte hade kommit till Flyinge i mitten av Mars för att gå våra hingstklasser om vi så hade betalat dem för att göra det, i ärlighetens namn. Men visst hade det varit roligt.

Det är klart att det är önskvärt med fler starter i dressyren, men det verkar ju vara på gång. Och jag tror i första hand på att göra mer för att locka de hingstarna som faktiskt är startberättigade och aktiva på tävlingsbanorna än att öppna upp för ett-sto-licens.

Det finns ju faktiskt en hel del av dem. Scandic, Biggles, Santana, Hermes, Bocelli, Twiligt, Double Diamond II, Bennetton Dream, Highlander, Hohenstaufen II, Snap Shot, Flash Dancer I.M., Rolex TP, Zuidenwind, Dionysos, Rausing, Bellman, Black Coffee är några exempel på fullgodkända som plockat rankingpoäng förra året, även om vissa inte är i avel längre och någon kanske kastrerad också.

Sedan har vi ju de yngre som går championatsklasserna också.
 
Problemet med hingstklasserna är väl att det är lite prestigelöst för de flesta hingsthållare/ryttare. Har hingsten haft många ston året tidigare finns det ingen anledning att delta; då kan du istället visa den på hingstvisningen där den visas upp på ett annat sätt.
 
Vilken dag går hingstklasserna? Alltså där redan godkända hingstar är med. Hittar inte i programmet.


Hrrrmmm.....jag hittade det nu. :o
 
Kan vara jag som är lite sen men FLyinge ta til två nya 3-åringar som jag tycker ska bli kul att se, En efter Foundation och en efter Totilas-Don schufro. Den sista låter som en rejält maffig grej. Kul! :-)
 
Ännu en ny 3-åring, Starstruck (SWB) e. Heslegårds Rubin - Bellini

Flyinge har även anmält Justify AS e. Jazz - Inselfürst bland de direktkvalificerade.
 
Nu är även Gamelus R annmäld!
Den har jag ju sett ett par gånger och tycker att han är jättefin. Hoppas att han har utvecklats väl
 
Är det inte märkligt att Starstruck inte finns på blup?
Om den är swb?

Får man länka till hemsidor?
Hittade Starstruck när jag googlade starstruck rubin-bellini.
Ser ut som en härlig, kompakt och rätt liten söt häst.
 
Är det inte märkligt att Starstruck inte finns på blup?
Om den är swb?

Får man länka till hemsidor?
Hittade Starstruck när jag googlade starstruck rubin-bellini.
Ser ut som en härlig, kompakt och rätt liten söt häst.

Sorry, ingen får länka till hemsidor, men jag ska googla själv.
 
Lite fler hopphingstar till hingstklasserna:

Olof Smith - Etalon Lux N
Olof Smith - Centaurus
Jörgen Larsson - Coventry
Helena Torstensson - Armani Code

Och dressyr:

Sofie Lexner - Firenze
Filippa Börjesson - Luxus CML
Helena Torstensson - Justify AS
 
Ang Bruks så ser det ut som att Diero Lux N har bytt från att bara visas upp till att gå hela Bruksprovet. Österlund har också anmält en äldre hingst till 4-årsklassen.
 
Den är med på startlistorna, den kanske aldrig anmälde via TDBn eftersom den inte fanns med i Blupen heller? Däremot verkar Aquachon ES och Carramar C vara strukna.

Jag vet inte hur det funkar. Men nu är den på startlistorna i allafall.

Nån som vet varför Conthinder och Diero Lux N valt att gå långa provet? Det hade dom väl egentligen inte behövt?
 

Liknande trådar

Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
46 014
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 472
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 565
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 782
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp