Bukefalos 28 år!

Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

golit

Trådstartare
Läs inte den här tråden om du inte läst boken. Här diskuterar vi saker du kanske inte vill veta.

Ni som skriver i tråden ombedes ändå vara försiktiga med vad ni skriver, det kan hända att någon ramlar in...

Och så vill vi väl att så många som möjligt köper, lånar och läser boken?
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Bra golit!

Min favorit är klart Linn. Jag känner igen mig massor i henne och önskar jag hade modet att genomföra mina hämnder som jag faktiskt bara brygger i huvudet, dock väldigt ofta.

Men absoluta favoritkaraktären är ändå Signe, vilken cool tant!
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Ja Signe, hon är ju bara så underbar!
Jag har som sagt drag av mig själv i alla tror jag... ;) Linns hämder, Elisabeth vilja att vara omtyckt, Annicas lite röriga men ändå kärleksfulla hem, och det kanske är Ellen som ligger längst ifrån mig men jag vill ha hennes häst! ;)
Och så Linns känsla av att inte riktigt vilja ha med barnen till stallet, det är min fristad och jag vill inte riktigt släppa in mina barn dit.
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Bra golit!

Min favorit är klart Linn. Jag känner igen mig massor i henne och önskar jag hade modet att genomföra mina hämnder som jag faktiskt bara brygger i huvudet, dock väldigt ofta.

Men absoluta favoritkaraktären är ändå Signe, vilken cool tant!

Åh, vad kul, jag älskar Signe, hon var så himla kul att skriva om. Det märkliga är att jag verkligen inte har minsta aning om varifrån hon kom. Plötsligt dök hon bara upp där på sjukhemmet och krävde plats! Helst STOR plats ... Och vem kan säga nej till en sån tant?:D
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Jag kände att alla fyra kvinnorna hade drag från mig själv.

Älskade upplägget med minnen, vilka minnen var vems? Och så småningom klarnade det. Med knorrar.

Problemställningar, diskussioner, bakgrunder, allt har ju ventilerats här.

Synd att det gick så snabbt att läsa den!

Mer, mer, mer!!!
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Läs inte den här tråden om du inte läst boken. Här diskuterar vi saker du kanske inte vill veta.

Ni som skriver i tråden ombedes ändå vara försiktiga med vad ni skriver, det kan hända att någon ramlar in...

Och så vill vi väl att så många som möjligt köper, lånar och läser boken?

Jag sprang ner på min favoritbokahandel och köpte mitt exemplar som jag sedan stäckläste klart samma natt.

Det är en bra bok, en mycket bra bok, även om slutet är lite problematiskt. Men å andra sidan finns det grund till en uppföljare där.

Annars tycker jag att det är lite Guillou över boken. Karaktärerna är lite grovt tillyxade, men ska så vara och man vet att det kommer att sluta mer eller mindre lyckligt.

De kursiva delarna bidrar med ett större djup och det är lite intressant att det tar lång tid innan läsaren vet vilket som kommer att vara boken "stora drama" och vem som kommer att drabbas.

Men läsaren tillåts vara smartare än författaren och där det väl dyker upp, så är man lika lycklig som när man hittat mördaren i en deckare innan författaren avslöjad det.

Ibland, men bara ibland känns det som författaren tryckt in en post-it lapp.

-just det djävlar, måste ha med lite hästprateri, vem ska säga det? Men gissningen är att det snarare är massor av post-it lappar som istället strukits.

Jo.. karaktärerna är lite tillyxade. Det gäller de kvinnliga. De manliga är målade med grov schablon. Men det är underhållande det med.
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Fast där håller jag inte med dig golit, om att hästaprateriet bara är inslängt och vem skulle säga det. Det är ju så självklart Annika. Det är precis i hennes karaktär. Jag känner Annika-människor och det är verkligen hopp mellan alla möjliga och omöjliga saker som healing, hästprateri, örter och allt alternativt man kan hitta.
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Åh, vad kul, jag älskar Signe, hon var så himla kul att skriva om. Det märkliga är att jag verkligen inte har minsta aning om varifrån hon kom. Plötsligt dök hon bara upp där på sjukhemmet och krävde plats! Helst STOR plats ... Och vem kan säga nej till en sån tant?:D

Jag har träffat en Signe.. nästan i alla fall. En gammal dam på ett boende där jag jobbade som inte alls ville sova klockan åtta på kvällen, hon ville ut och dansa och leva livet! :love:

Tyvärr så tynade hon bort som resten av dem... jag har spenderat ett "par" år dagar, kvällar och nätter inom äldre/demensvården det är tungt men så kommer det små ljusglimtar, även om de är kortvariga. Precis som Annika (som jag inte gillade som stallägare hehe) försöker man att göra sitt för att göra tillvaron bättre för de äldre.
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

I övrigt fann jag mig själv citera Annika här om dagen när jag lagt ut hö till hästarna.... det där om att de är så hungriga men likförbannat kan de inte låta bli att slåss om högarna.

Och sen så radade ju bara buketrådarna upp sig en efter en... haha..
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Fast där håller jag inte med dig golit, om att hästaprateriet bara är inslängt och vem skulle säga det. Det är ju så självklart Annika. Det är precis i hennes karaktär. Jag känner Annika-människor och det är verkligen hopp mellan alla möjliga och omöjliga saker som healing, hästprateri, örter och allt alternativt man kan hitta.

Men post-it menar jag mer trådar som inte följs upp. Visst kan det vara en del av Annikas karaktär, men lite känns det som att det är utslängt i en karaktär för att få vara med.
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Jag tycker att boken pekar väldigt mycket på hur villkoren för kvinnors hästeri i väldigt hög grad definieras av vilken man hon lever med/hurdant förhållande hon har. Något som man ju också känner igen från ett oräkneligt antal buketrådar.
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Har inte kommit så långt i boken än men jag bara älskar Annika ....Hon är som jag är....men va fan :D
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Fast där håller jag inte med dig golit, om att hästaprateriet bara är inslängt och vem skulle säga det. Det är ju så självklart Annika. Det är precis i hennes karaktär. Jag känner Annika-människor och det är verkligen hopp mellan alla möjliga och omöjliga saker som healing, hästprateri, örter och allt alternativt man kan hitta.

:) Post-it lappar använder jag mig inte av, skulle aldrig kunna hålla ordning på en massa små jäkla lappa (dessutom äter jag papper utan att tänka på det vilket ställer till det rätt ofta ...:crazy:)

Jag tyckte att tanken på lite extraknäck som hästpratare var så mycket Annika. Men det var minst lika självklart att hon inte skulle göra slag i saken, så det fanns inte mycket att följa upp tycker jag,
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Å andra sidan har golit rätt - det är förstås en liten blinkning till buke ...:D
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Jag är på något vis förtjust i hennes man, som jag har glömt vad han heter. Jag gillar den där sorten som man kan lita på när det verkligen gäller, samtidigt som de kan vara rätt tröttsamma skitstövlar resten av tiden. Det är tryggt att det finns så pass många sådana, tycker jag. :D

Jag brukar dock inte bli ihop med den sortens män. Jag blir så himla nyfiken på om du är så lik Annika att du brukar ha den sortens män? :D
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Haha, Brukar ha :rofl:

Jag är ju långdistansare med ett 6 årigt förhållande o ett 20 årigt (ok en massa småflings också då )

Men Nja....jag gillar karlar som ger mig utrymme, finns när jag behöver det och jag finns när dom behöver det ...och visst är mitt ex en skitstövel i många fall men ändå är han den som bryr sig mest och finns ALLTID för mig när jag behöver honom :love:

Men visst tyckte han väl att markarbete var så tråkigt att han t om sa det en gång att det var fruntimmersgöra....men det sa han aldrig mer :devil: ...eftersom jag tyckte detsamma ....alltså att markarbete var skittråkigt .

Ska fortsätta läsa boken , men jag blev så full i skratt när jag läste om Annika.....Jag gillar iallafall Annikor...fast dom kan nog vara lite enerverande (?) också ... :angel:
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Hrmm, riktigt så sunkiga karlar har jag inte haft :rofl: ...ganska långt ifrån nu när jag läst ett tag till ---
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Jag läste boken igår.
Jag gillar upplägget och jag gillar språket.

Däremot tycker jag rätt illa om samtliga kvinnor/flickor i boken - med undantag av Signe. Hittar liksom inget försonande att väga deras otrevliga egenskaper mot.

Men det hindrar inte att jag gärna skulle vilja veta mer om dem och deras fortsatta historia.
!
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Hrmm, riktigt så sunkiga karlar har jag inte haft :rofl: ...ganska långt ifrån nu när jag läst ett tag till ---

Men marha - vad gör du i den här tråden innan du har läst ut boken?!:eek:
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Civilt olydig ;)

(Förmodligen fler än jag eftersom det är 990 visningar redan :D )
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
15 417
Senast: Mineur
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 257
Senast: Wille
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
687
Senast: Amha
·
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
502
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp