Bukefalos 28 år!

Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Jag funderar på om jag borde köpa på mig hela Klara-serien nu för att garantera att dottern ska få läsa dem sen :) Hon fyller snart två :angel:
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Jag funderar på om jag borde köpa på mig hela Klara-serien nu för att garantera att dottern ska få läsa dem sen :) Hon fyller snart två :angel:

Man ska börja läsa bra böcker tidigt, högläsning varje kväll! :D
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Hon läser allt hon kommer över annars! Min Häst är redan en favorit :love:
phpsaru8z.jpg


Jag lärde mig läsa som 4-åring och läste Vitnosböcker själv som 6-7-åring så det dröjer nog inte allt för länge innan hon också läser själv :)
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Jag funderar på om jag borde köpa på mig hela Klara-serien nu för att garantera att dottern ska få läsa dem sen :) Hon fyller snart två :angel:

Jag har skrivit lättlästare hästböcker också ...:angel:
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Jag får väl köpa upp hela alltet du skrivit :D Farmor vill ju veta vad Alice önskar sig i födelsedagspresent! :idea: :angel:
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Jag får väl köpa upp hela alltet du skrivit :D Farmor vill ju veta vad Alice önskar sig i födelsedagspresent! :idea: :angel:

Det blir jobbigt för farmor - räknade efter häromdagen och i dagsläget har jag skrivit 56 böcker ...;)
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

*kl*

Väcker liv i en gammal tråd.

Har väntat på att läsa boken, älskade Klaraböckerna för länge sen, även om jag var lite för gammal för dom.

Hade höga förväntningar på boken, men efter att ha läst färdigt så är jag besviken. Visst, jag läste ut hela boken och den var inte alls dålig, men den fångade mig inte. Språket i den saknade färger och känslor, kanske var jag inte tillräckligt lik någon av karaktärerna. Tyckte den var för kort för att hatta runt mellan fyra olika personer, att den inte var tillräckligt detaljerad. Den kändes till stor del som en snabbspolning. En lång bit av boken kändes bara platt, slutet blev det lite mer liv i men jag blev ändå inte fångad.

Jag måste läsa om den känner jag. Älskar böcker och läser väldigt mycket olika böcker som handlar om vitt skilda saker, eftersom så många har skrivit att den är så bra, så känns det som att jag har missat något viktigt, kanske jag inte läst den tillräckligt noga? Kanske jag inte läst nog mellan raderna?

(Till författaren: Du är fortfarande en av mina favoritförfattare, jag hoppas du inte tar det här som ett påhopp.)

Och angående var gården håller hus... Det är ju mitt hus Annika bor i :D fast, lite mer hagar har hon iallafall. Och det är ju mina ridvägar Pontiac rejsar på..
 
Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

KL

Den här tråden är död än...

Nu har även jag läst boken, och blev både berörd och uppfylld.

Jag känner igen huvudkaraktärerna, jag träffat dem, några har varit hyresgäster i mitt stall, några har jag träffat på andra sätt i hästkretsar, några har jag träffat här på Buke, också mig själv känner jag igen.

Men framför allt, de är några av de verkligaste litterära karaktärerna jag träffat på. Så vanliga, så ovanliga, så skröpliga och så starka...

Kanske är huvudpersonerna lite mer täljda med yxa ibland, än med finaste kniven, men utgångspunkten är verkliga kvinnoliv, och hur vi offrar för att få en egen sfär med våra älskade hästar.

Mer tack!
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
15 417
Senast: Mineur
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 257
Senast: Wille
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
687
Senast: Amha
·
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
502
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp