Bukehästar vi minns

Minns en anvndare med en stor ridtravar hingst på S tror jag. Som gjorde både piaff, pasaage och galopppiruetter?
Var "ledare" på en bukeritt i Stockholm som jag och Z var med på
 
Minns en anvndare med en stor ridtravar hingst på S tror jag. Som gjorde både piaff, pasaage och galopppiruetter?
Var "ledare" på en bukeritt i Stockholm som jag och Z var med på
Jaa vad kul vi hade den dagen! Verkligen ett minne för livet.😍

En kompis bloggade om den turen och jag hade sparat länken men min telefon pajade så tappade bort den.

Edit hittade länken till bloggen.

https://dobermania.blogspot.com/2007/06/hstritt-p-djurgrden.html?m=0

Det här var precis innan han fick somna in pga sina ryggproblem. Jag kommer ihåg att han tyvärr fick ont i ryggen igen efter ritten och jag var så orolig.😢 Det släppte efter någon dag men sedan fick han ont igen och jag bokade tid till kliniken den 12/7 2007, nästan precis en månad efter ritten och då visade det sig att spondylosen han hade hade förvärrats och vet bedömde att det bara skulle bli värre så han fick somna in där och då samma dag.😭💔💔
 
Jag minns en användare som hade ett svart ridtravarsto som hon kämpade oerhört med. Även användaren själv hade en del svårigheter med sig själv. Någon som minns dem och vet hur det gick?

Sen minns jag en användare som hade en stor brun häst med bläs som hade mycket kroppsliga problem vill jag minnas och användaren fick mycket kritik för hur h*n red hästen och att h*n "red sönder" hästen.
 
Jag minns kanske egentligen mer ryttaren men tänker på någon som hade en isabell islandshäst som hon tränade piaff och passage med och fick mycket kritik. Minns att hästen var väldigt gullig.

Och en svart arabhingst som var rätt ung. Även en skimmel arab som tävlade rätt högt i dressyr, jag var så inspirerad av dom eftersom jag själv drömde om en arab.

Och så fanns det en väldigt vacker nordsvensk (eller kallblod?) som var isabell. Tror hans ägare sa sig kunna tala med hästar?
 
Jag minns en Camargue som jag alltid tyckte såg så mysig och fin ut. Ingen aning om namn på vare sig häst eller ägare.
 
Jag minns @Wacos Ådi! 😍
Honom saknar jag varje dag 💔 i år hade han blivit 27 år. Kan inte fatta att det är 6 år sedan han skadade sig. Min once in a life time horse ❤️
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1523425270377.jpg
    FB_IMG_1523425270377.jpg
    65,8 KB · Visningar: 87
Jag minns kanske egentligen mer ryttaren men tänker på någon som hade en isabell islandshäst som hon tränade piaff och passage med och fick mycket kritik. Minns att hästen var väldigt gullig.

Och en svart arabhingst som var rätt ung. Även en skimmel arab som tävlade rätt högt i dressyr, jag var så inspirerad av dom eftersom jag själv drömde om en arab.

Och så fanns det en väldigt vacker nordsvensk (eller kallblod?) som var isabell. Tror hans ägare sa sig kunna tala med hästar?
Skimmelaraben hette Chock va? De åkte på nåt mästerskap i Polen har jag för mig, kanske med hjälp av nån insamling?
 
Jag minns en användare som hade ett svart ridtravarsto som hon kämpade oerhört med. Även användaren själv hade en del svårigheter med sig själv. Någon som minns dem och vet hur det gick?

Sen minns jag en användare som hade en stor brun häst med bläs som hade mycket kroppsliga problem vill jag minnas och användaren fick mycket kritik för hur h*n red hästen och att h*n "red sönder" hästen.
Minns travaren men kan för mitt liv inte komma på namn på användare eller häst.

Maja_Kandi eller vad hon hette, hennes hästar satt sig på mitt minne.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: Praefatio
·
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
884
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 255
Senast: QueenLilith
·
Äldre Bryter av novembermörkret med en smått ytlig och somrig tråd. Jag sticker på längre semester över jul och nyår till tropiskt klimat, och...
2
Svar
31
· Visningar
2 342
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp