Bus eller godis?

Vilken tur att du inte bor där det finns normalt funtade människor då, för då hade du blivit polisanmäld för länge sen.

Fattar inte hur man kan "skryta" om så omdömesgillt och ffa kriminellt beteende.
Hahaha, DEN gamla Bettan skulle ingen hämta in, vp-rör som pipa och resterna från ett luftgevär samt en kinapuff som laddning kan bara låta, den duger inte ens som tillhygge. :laugh:

Apropå polisen, en frågade för lite sen "skjuter du fortfarande folk därute"? :D
 
"Sverige" har knappast bestämt det, vissa har säkert fått för sig att gå efter det, men det räcker väl i så fall att göra vart 6:e år eller vad det blir, när de båda infaller på samma dag (31:a oktober) om man nu vill fira båda?

I år, t.ex, infaller Alla Helgons dag 5:e november, nästan en vecka efter Halloween, så jag ser inte varför man då ska flytta Halloween ännu närmre Alla Helgona, om folk nu har svårt för att de två firas samtidigt. Oavsett förstår jag inte vad det skulle påverka någon som "firar" Alla Helgona om jag, som inte gör det, firar Halloween samtidigt.
Tja jag lägger mig inte i alls. Jag vill bara göra vad "folk" gör eftersom det passar bättre att mitt barn går och är irriterande godistiggare samma dag som alla andra. Därför känns det intressant att veta.
 
Tja jag lägger mig inte i alls. Jag vill bara göra vad "folk" gör eftersom det passar bättre att mitt barn går och är irriterande godistiggare samma dag som alla andra. Därför känns det intressant att veta.
Lite så känner jag med, har i några år nu kommit undan detta med att knacka dörr men förra året fattade dottern grejen så i år vill hon också ut..
Och ja då är det ju smidigast om alla barn vandrar omkring samma kväll ;)
31:a är ju en måndag... så frågan är om man ska släppa ut dom då?
 
Lite så känner jag med, har i några år nu kommit undan detta med att knacka dörr men förra året fattade dottern grejen så i år vill hon också ut..
Och ja då är det ju smidigast om alla barn vandrar omkring samma kväll ;)
31:a är ju en måndag... så frågan är om man ska släppa ut dom då?
Aha! exakt, där har vi min verkliga frågeställning. Hur kul är det egentligen en måndag, för någon, och hur kul blir det dagen efter.
 
Vi bor på landet och jag blev riktigt förvånad när ungar plingade på dörren förra året :o då gav vi pengar, så i år köper vi godis. :)
Samma här! Fast jag hade inte ens kontanter att ge. Men den här tråden blev en påminnelse om att köpa godis i år.
 
iår infaller eländet en måndag och då är jag iväg och tränar :)
Vilket innebär att mannen får öppna
förra året öppnade han i en rosa onepiece :)
Detta är en tradition av tiggeri jag ogillar, har man inget godis så får man rensa trädgården från toapapper
 
Hahaha, DEN gamla Bettan skulle ingen hämta in, vp-rör som pipa och resterna från ett luftgevär samt en kinapuff som laddning kan bara låta, den duger inte ens som tillhygge. :laugh:

Apropå polisen, en frågade för lite sen "skjuter du fortfarande folk därute"? :D

Trevligt för dig att även poliserna där omkring är totalt omdömeslösa också då.
 
Oavsett förstår jag inte vad det skulle påverka någon som "firar" Alla Helgona om jag, som inte gör det, firar Halloween samtidigt.

Jag tycker det kan kännas ganska olustigt när folk firar Halloween på All helgona afton. Blodiga zombies som ringer på dörren går inte alltid så bra ihop med den sinnesstämning man är i efter att ha varit på kyrkogården och tänt ljus för nära och kära som dött.
 
Jag tycker det kan kännas ganska olustigt när folk firar Halloween på All helgona afton. Blodiga zombies som ringer på dörren går inte alltid så bra ihop med den sinnesstämning man är i efter att ha varit på kyrkogården och tänt ljus för nära och kära som dött.
Som sagt är jag inget fan av påringning hos folk och ska man nödvändigtvis göra det så får man ju hålla sig till "regeln" för var det är okej att ringa på.
 
Trevligt för dig att även poliserna där omkring är totalt omdömeslösa också då.
Du får gärna fortsätta att tro hur allt går till här, vem jag känner eller inte och om det var uppgjort i förväg eller inte. :grin:
 
Här brukar man köra så att de som har pumpa utanför huset är det okej att plinga på hos, hus utan hoppar man över :) Öppnar ingen när man plingar blir det inget bus, utan bara om någon öppnar och inte har godis (och då något oskyldigt som lite löv i brevlådan) :up:

Det var just det där med att jag läst om pumpan skulle "bjuda in" för det tänkte jag ha en nu när jag faktiskt kan pynta vid dörren :D Får se hur jag gör, köper jag godis så såg jag en stor påse med mini haribo påsar som verkar smidigt. Känner jag mig själv rätt så blir ev överblivet godis uppätet ganska fort :angel:
 
Men kan ju inte säga att jag ska vara "snäll". Öppnar jag så möts de antagligen av detta

output_zps9wsal2xg.jpg
 
Tack :o Japp den är hemmagjord, inte riktigt klar med målningen och hur den ska sitta fast på ansiktet men jag är stolt över den redan. Hoppas på att skrämma lite folk på Liseberg igen :D
Gips? Papier mache ?:)
(Kul jag hade en kompis som jobbade i spökhuset för länge sedan)
 
Jag tror, eftersom jag forskat i saken och är lätt förvirrad (brukar också ha pumpa och godis hela veckan för säkerhets skull, men nu ska sonen tydligen engagera sig), så verkar Sverige ha bestämt att All Helgona ligger på en lördag, alltid och att fredagen innan är Halloween, alltid. Men jag kan ha fel och skulle gärna vilja ha koll.

Alla helgons dag inträffar lördagen mellan 31 oktober och 6 november. Det är då man tänder ljus på gravarna.
Allhelgonadagen är alltid den 1 november och heter så som en rest av när Alla helgons dag firades då (innan den flyttades till lördag mellan 31 oktober och 6 november).
Halloween är den 31 oktober.
 
Alla helgons dag inträffar lördagen mellan 31 oktober och 6 november. Det är då man tänder ljus på gravarna.
Allhelgonadagen är alltid den 1 november och heter så som en rest av när Alla helgons dag firades då (innan den flyttades till lördag mellan 31 oktober och 6 november).
Halloween är den 31 oktober.
Jo allt detta är helt självklart och det vet jag. Men barn och föräldrar gör annorlunda, de har Halloween en fredag med viss sannolikhet, men kanske även vissa på måndagen. Har kommit fram till att jag får ha godis i hallen från den 28/10 till den 4/11.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 987
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 283
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 216
Senast: alazzi
·
Hästvård Ska eller ska inte? Vi har 2 st vuxna nordsvenska hingstar härhemma. Den äldre klarar jag av att hantera i de flesta situationer för...
Svar
6
· Visningar
1 264
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp