Bus eller godis?

Hm, jag för seg med att ändra så min fortsättning på meddelandet försvann.

Sverige har nog inte bestämt när Halloween ska vara eftersom det inte är en svensk helgdag.

Problemet uppstår ju eftersom man i Sverige har flyttat på Alla helgons dag med Alla helgons afton kvällen innan, medan det i bland annat USA ligger kvar den 1 november. Så antingen menar man att amerikanska Halloween ska firas dagen innan Alla Helgons dag då den inträffar i Sverige, och vissa menar att amerikanska Halloween ska firas när amerikanska Halloween firas.

Allra sämst är ju oavsett att välja den dagen som passar bäst för en själv och förvänta sig att grannarna har godis hemma just den dagen. Förra året fick vi besök av ett gäng barn i tioårsåldern den 2 november. Jag svarade att vi inte har något godis eftersom Halloween var för två dagar sen. "Men vi var inte hemma så vi kunde inte då" Eh jaha? O_o
 
Gips? Papier mache ?:)
(Kul jag hade en kompis som jobbade i spökhuset för länge sedan)

Bara massa papper i olika form, samt silvertejp :laugh: Kartong och silvertejp som bas. Papier mache ovanpå det och avsluta med papperslera för att typ runda av. Köpt sådan är bättre än den hemmagjorda jag blandade till av toapapper och tapetklister, men kör man 100% ekonomiskt av vad man har hemma så blir det så :p Ska använda nåt resårband att fästa den vid mitt huvud, förhoppningsvis får jag till det så att käken rör sig när man pratar. Jobbar inte på Liseberg eller nåt är bara där som besökare. Hade en lite liknande mask förra året och det var så roligt att se folk hoppa högt när jag vände på mig :rofl:
 
Bara massa papper i olika form, samt silvertejp :laugh: Kartong och silvertejp som bas. Papier mache ovanpå det och avsluta med papperslera för att typ runda av. Köpt sådan är bättre än den hemmagjorda jag blandade till av toapapper och tapetklister, men kör man 100% ekonomiskt av vad man har hemma så blir det så :p Ska använda nåt resårband att fästa den vid mitt huvud, förhoppningsvis får jag till det så att käken rör sig när man pratar. Jobbar inte på Liseberg eller nåt är bara där som besökare. Hade en lite liknande mask förra året och det var så roligt att se folk hoppa högt när jag vände på mig :rofl:
Himla fint! (jag är ju ibland i behov av att kunna göra sådant där men kan inte riktigt, om du råkade ha en bild på halvfärdigt projekt så pm gärna över :p om det inte är en affärshemlighet :D så himla bra.)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 990
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 283
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 225
Senast: alazzi
·
Hästvård Ska eller ska inte? Vi har 2 st vuxna nordsvenska hingstar härhemma. Den äldre klarar jag av att hantera i de flesta situationer för...
Svar
6
· Visningar
1 264
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp