Cancer på hund..

Sv: Cancer på hund..

Det låter onekligen positivt! :)

Jag fortsätter att tänka på dig och din hund! Många kramar till er båda! Och vad skönt att du får ett litet andningsrum under helgen och slipper den värsta oron.
 
Sv: Cancer på hund..

Det låter onekligen positivt! :)

Jag fortsätter att tänka på dig och din hund! Många kramar till er båda! Och vad skönt att du får ett litet andningsrum under helgen och slipper den värsta oron.

Javisst gör det?:D:bump:

Det känns mycket bättre nu.. jag trodde jag skulle svimma när vet. ringde..:crazy:

Jag och Aliya tackar så hemskt mycket för ert stöd!!
 
Sv: Cancer på hund..

Vad skönt att det verkar ordna sig! :bump:

Det tycker jag med!! Bara och hålla alla tassar & tummar att det går bra hela vägen..;)

Men så många prover som dom tagit på vovva nu och hittar inte ett spår av cancer.. dessutom går ju lymfcancer via blodet så nog hade det visat sig på alla blodproven.. lr har jag fel någon?

OM vet. säger åt mig att pusta ut, så tänker jag göra det!:)
 
Sv: Cancer på hund..

Skönt att det gick bra hos vet. Nu håller jag tummarna och hoppas att det går vägen för er!
 
Sv: Cancer på hund..

Det var underbara nyheter, du ska veta att jag är
jätteglad för din skull! Många kramar från Kalinsi
 
Sv: Cancer på hund..

Skönt att det gick bra hos vet. Nu håller jag tummarna och hoppas att det går vägen för er!

TACK!! Jag hoppas självklart med på det, men det känns som att det är lungt nu, efter vad vet. sa igår och alla prover som tagits, röntgen ,ultraljud osv..helt normala värden. Det är väl därför vet. vågar säga till mig att jag kan pusta ut och sannolikheten för att hon skulle ha cancer är liten. Och att hon endast har EN förstorad lymfknuta, talar också emot lymf cancer.:banana:
 
Sv: Cancer på hund..

Det var underbara nyheter, du ska veta att jag är
jätteglad för din skull! Många kramar från Kalinsi

Tack Kalinsi!!!:)

Jag är själv otroligt attans glad, känns som om jag fått mitt liv tillbaka..

Än är det ju inte hundra, men jag tänker tro att det är det nu.. sannolikheten är ju så liten nu med tanke på alla andra provsvar.

MEN jag tänker också på dig och din vovva.. f*n för att ni fick negativt besked..:(
 
Sv: Cancer på hund..

Tack Kalinsi!!!:)

Jag är själv otroligt attans glad, känns som om jag fått mitt liv tillbaka..

Än är det ju inte hundra, men jag tänker tro att det är det nu.. sannolikheten är ju så liten nu med tanke på alla andra provsvar.

MEN jag tänker också på dig och din vovva.. f*n för att ni fick negativt besked..:(

Du ska veta att det betyder enormt mycket att du skriver
det du skriver om min älskade vovve! Tack för att du har tid
att sända en tanke trots allt du gått igenom gällande oro nu!
 
Sv: Cancer på hund..

Du ska veta att det betyder enormt mycket att du skriver
det du skriver om min älskade vovve! Tack för att du har tid
att sända en tanke trots allt du gått igenom gällande oro nu!


Det var verkligen det minsta jag kunde göra för dig! Jag vet ju vad du går igenom gällande sorgen och saknaden efter din älskade vän...

På MÅNDAG gäller det.. då får vi det definitiva beskedet gällande min älskling.. usch för denna väntan.. jag vet att jag fick ett väldigt positivt besked sist, men risken kvarstår ju fortfarande tyvärr..:cry:
 
Sv: Cancer på hund..

Visst finns fortfarande risken för ett negativt besked, men(!) eftersom din hund har så bra värden så är möjligheten stor att din hund kan leva flera goda år med behandling.

Jag ska tänka på dig under måndagen och hålla tummarna!
 
Sv: Cancer på hund..

Visst finns fortfarande risken för ett negativt besked, men(!) eftersom din hund har så bra värden så är möjligheten stor att din hund kan leva flera goda år med behandling.

Jag ska tänka på dig under måndagen och hålla tummarna!

Jo det är sant, MEN jag ser helst att att det inte är cancer alls..:p Såklart!

Hon har fortfarande bara EN förstorad lymfa, vilket är positivt, eller? Om jag förstått det hela rätt så svullnar OFTA fler lymfkörtlar upp vid malignt lymfom?

Nu kämpar jag med att få såret (där dom gick in) att läka..hon kliar ständigt upp huden RUNT OM så den blir alldeles blodig och varig,, att ha tratt hjälper ju ej när det sitter som det gör..på bogen. Just nu går hon med en strumpa på den baktassen hon kliar med..
Tips någon?

Men tack Philosophia för ditt stöd! Det värmer mer än du tror!!

Jag är så attans orolig..
 
Sv: Cancer på hund..

Jo det är sant, MEN jag ser helst att att det inte är cancer alls..:p Såklart!

Hon har fortfarande bara EN förstorad lymfa, vilket är positivt, eller? Om jag förstått det hela rätt så svullnar OFTA fler lymfkörtlar upp vid malignt lymfom?

Nu kämpar jag med att få såret (där dom gick in) att läka..hon kliar ständigt upp huden RUNT OM så den blir alldeles blodig och varig,, att ha tratt hjälper ju ej när det sitter som det gör..på bogen. Just nu går hon med en strumpa på den baktassen hon kliar med..
Tips någon?

Men tack Philosophia för ditt stöd! Det värmer mer än du tror!!

Jag är så attans orolig..

Ja vanligast verkar vara att det är fler lymfkörtlar som
svullnar upp vid malignt lymfom!

Gällande att hon river vid operationsstället, har du någon
gammal t-shirt eller nåt som du kan klippa till så att hon
även kan ha den som skydd mot rivande. Gärna en i tunn
bomull så såret får luft att läka.
 
Sv: Cancer på hund..

Ja vanligast verkar vara att det är fler lymfkörtlar som
svullnar upp vid malignt lymfom!

Gällande att hon river vid operationsstället, har du någon
gammal t-shirt eller nåt som du kan klippa till så att hon
även kan ha den som skydd mot rivande. Gärna en i tunn
bomull så såret får luft att läka.

Jag har nu klippt till en bomulls t-shirt till vovve! Hon är så söt så..:crazy:;) Vi testar och ser hur det funkar..

TACK för tipset Kalinsi!!!
 
Sv: Cancer på hund..

Jag har nu klippt till en bomulls t-shirt till vovve! Hon är så söt så..:crazy:;) Vi testar och ser hur det funkar..

TACK för tipset Kalinsi!!!

Kanonbra :) Jag hoppas att det fungerar!
När det tagits hudbiopsier på min Chow Chow så var
ett av ställena på halsen och Simba skulle självklart dit
och riva. Det kliar ju när det läker! Han fick då dels
ha strumpor på baktassarna, en t-shirt samt tratt (då
det även tagits biopser på andra ställen) och han
var hur coollugn som helst med detta. Brydde sig inte
det minsta rara pojken! :)
 
Sv: Cancer på hund..

Hehe!! Vad gullig han måste sett ut Simba! :)
Aliya har nu fått börja äta pencillin mot infektionen som blivit i såret där dom gick in till lymfan för biopsin.. hoppas på bra resultat snarast... MEN..............!!

ALIYA HAR INTE CANCER!!!!!!!:D::banana::banana:

Jag är så j*vlans glad!!!!!! Kan knappt tro det är sant,, drömmer fortfarande mardrömmar...

Jag vill tacka ALLA som stöttat och hållit tummarna!!!!TACK!!!!!!!!!!

Dock tyder det på någon form av infektion, men vad sjutton, hon har inte cancer!!:bow:
Vi ska fotsätta utredning efter infektionen...

Denna händelse fick ett lyckligt slut... jag är evigt tacksam..

//Charlottee
 
Sv: Cancer på hund..

Vad underbara nyheter, jag är glad för Eran skull!!! :banana::banana::) Varma kramar från Kalinsi
 
Sv: Cancer på hund..

Vad härligt :) Hoppas ni får bukt med infektionen nu då!
 
Sv: Cancer på hund..

Ursäkta språket men f-n vad underbart!! :banana::):banana: Är SÅ glad för både din & vovvens skull, har väntat på beskedet jag med såhär på distans.. Vad HÄRLIGT!! Bara att njuta av din vovve nu då :bump:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Ny i bukefalos och har sett en lång engagerande tråd om cancer i lymfan. MIn snart 13-åriga (i november) Siberian Husky har nu fått...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: Modig_Korn
·
Hundhälsa Hej alla där ute försökte få några svar i en annan tråd på mina frågor men det blev inga så jag postar helt enkelt en egen. Som...
Svar
12
· Visningar
25 572
Senast: Dalmas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp