Bukefalos 28 år!

Cane corso!?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Cane corso!?

*kl*

20154_231746301523_662081523_3200279_4274284_n.jpg



Jag och min adoptivbebis:D

Skulle gärna ha en corso själv, men tyvärr är dom aningens för stora för mig.

Det såg ut att var en redig grabb?

Vart kommer han ifrån?
 
Sv: Cane corso!?

Vet inte riktigt mankhöjden på honom, men pudeln i bakgrunden är någon centimeter högre. Så tror han är ganska liten? Jag är bara 155;) Han väger runt 45kg vet jag. Han blir två nu om en månad och kommer från Tojtas:)
 
Sv: Cane corso!?

Det låter som att han är lite liten ja, men mamman till den kullen är ju inte heller så stor så det kanske är väntat, hanen till kullen är en italiensk hane som jag inte sett så jag kan inte uttala mig om storleken på honom.
Min 9 mån tik väger redan 40 kg så med bedömning av vikten och att han ändå ser rätt krallig ut på bilden gissar jag att han inte är så hög.

Han såg ut att ha ett riktigt trevligt huvud, vilket även hans båda föräldrar har.
 
Senast ändrad:
Sv: Cane corso!?

*kl*
Jag återupplivar tråden lite. Jag och sambon kikar som smått på ny hundras. Vi har rottisar idag och det dröjer ett antal år innan det blir aktuell med ny hund MEN vi gillar att vara ute i god tid ;)

En ras som jag verkligen fastnat för (trots att jag ej har ngn större erfarenhet av den) är CC.

Ni som har CC får enormt gärna fortsätta berätta lite mer om dem och lägga in bilder! Om någon har erfarenhet av både rottis och CC får ni väldigt gärna dela med er av olikheter och likheter raserna emellan.

Abova: Det måste hänt en del med dina sen sista bilden, fler bilder framförallt på vackra blå kanske? :d:love:
 
Sv: Cane corso!?

*kl*
Jag återupplivar tråden lite. Jag och sambon kikar som smått på ny hundras. Vi har rottisar idag och det dröjer ett antal år innan det blir aktuell med ny hund MEN vi gillar att vara ute i god tid ;)

En ras som jag verkligen fastnat för (trots att jag ej har ngn större erfarenhet av den) är CC.

Ni som har CC får enormt gärna fortsätta berätta lite mer om dem och lägga in bilder! Om någon har erfarenhet av både rottis och CC får ni väldigt gärna dela med er av olikheter och likheter raserna emellan.

Abova: Det måste hänt en del med dina sen sista bilden, fler bilder framförallt på vackra blå kanske? :d:love:


Vad trevligt, ja jag är ju tokfrälst efter mina två.

Jag ska plocka fram lite bilder och starta en ny tråd med dem.
 
Sv: Cane corso!?

Så nu har jag startat en ny tråd http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?p=13494238#post13494238

där vi kan presentera och visa våra Cane Corso, samt diskutera rasen ..

Den här tråden har ju kommit att handla om enbart mina CC och känns lite utjatad så jag tackar för mig i den här tråden och kommer fortsätta i den andra tråden med att lägga ut bilder och föreslår och hoppas att andra hänger på.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Går i planerna på att skaffa en cane corso, men har läst runt en del och även hört från andra att deras mentalitet inte alltid är så...
2
Svar
37
· Visningar
5 500
Senast: Monstermom
·
R
Hundavel & Ras I går släpptes Schäferhundens Index på avelsdata. Hela gårdagen ägnade jag åt statistik, både på egna kullar men också väldigt mycket åt...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
13 754
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Finns det olika corsos? Jag trodde det bara fanns cane corso,i en annons såg jag cane corso italiano,same shit diffrent name?? Hur är...
2
Svar
31
· Visningar
6 221
Senast: Abova
·
D
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att köpa hund och har totalt förälskat oss i rasen Cane corso. Det jag har läst om rasen så verkar dom passa med...
2
Svar
30
· Visningar
25 512
Senast: Minerva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp