Bukefalos 28 år!

Cane corso!?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Cane corso!?

Vore jätteroligt att läsa de hundarnas MH! Vill du lägga ut hela deras namn så kan jag kolla på Hunddata...?
Har en kompis med äldre Rottweiler som nu tänker sadla om till Cane Corso!


Ska kolla vad de heter i kennelnamn då pm:ar jag dig också :laugh:

Jag tycker de är helt underbara hundar. Har alltid tyckt dessa dreggelhundar med häng varit mindre vackra:angel: men dessa är så fina, inte alls mycket häng i ansiktet och dregglar gör bra hanen när han blir nervös:D
 
Sv: Cane corso!?

Någon som vet vad som gäller vid köp av hund från Italien, har italien några "läskiga" sjukdomar?
 
Sv: Cane corso!?

Någon som vet vad som gäller vid köp av hund från Italien, har italien några "läskiga" sjukdomar?

Kan släppa valpplanen från italien, läste precis på jordbruksverkets hemsida att det är importförbud sen 1 månad tillbaka för valpar då det upptäckts en smittad räv. Imortförbudet kommer gälla minst 2 år! :(
 
Sv: Cane corso!?

Ja särskilt som jag precis hade fått god kontakt med en stor välkänd italiensk uppfödare som hade 2 väldigt intressanta kullar på gång och där jag blev lovad en bra valp:crazy:

Äshh då får jag försöka hitta en bra svensk valp, eller från något annat land som inte har importförbud, men lite retsamt är det allt!
 
Sv: Cane corso!?

:rofl: visst e han frän!!!! Kan säga att vi släppt agility tanken, de blir ingen tävling... ;)
 
Sv: Cane corso!?

Jag såg de nu när jag började kolla runt lite... Himla trist, men finns inte dom linjerna redan i sverige? Har ingen aning vilka kullar du tittat på men oftast från de lite större utländska uppfödare finns linjerna i Sverige, om du vill kan du PMa vilka de du tittat på...
 
Sv: Cane corso!?

Fler bilder på mina grabbar....

Bus med BB tik...





Min 4 åring




2 åring kampar med TL på MH


Spöken på MH
 
Sv: Cane corso!?

Jag har inte mycket erfarenhet alls men om jag var intresserad av CC skulle jag verkligen se till att den kom från mentalt bra linjer, gärna mentalbeskrivna, och vilja träffa båda föräldrarna innan köp. Den enda CC jag träffat var nämligen fruktansvärt osäker, gjorde våldsamma utfall mot andra hundar och stod med svansen mellan benen och drog sig bortåt när hon skulle visiteras(ingen grundlig visitation, egentligen bara stryka lite över henne med handen).
 
Sv: Cane corso!?

Efter att ha ägnat månader och åtskilliga timmar åt att prata med kunniga samt att läsa på och jämföra olika linjers hälsostatisstik och menatalitet, föräldradjur och uppfödare fastnade jag för en kommande parning som skulle göras och anmälde mitt intresse.

I fredags föddes valparna och efter ett samtal med uppfödaren idag, fick vi bekräftat att vi om ca 7.5 vecka kan ställa in oss på att ha en liten CC tikvalp här hemma :love:

Dock kommer vi inte nöja oss med det utan hoppas även på en hanvalp några månader senare från en annan uppfödare, den tiken skall paras i dagarna.

Så går allt som det ska har vi inom några månader två små rultor här hemma! :laugh:
 
Sv: Cane corso!?

Wow, inte illa med två valpar! Gud så härligt! :love:
 
Sv: Cane corso!?

Ja, jag verkligen längtar och tycker tiden går såååå långsamt, det är så tomt utan hund att det inte är klokt.

Jag har ju oftast haft och alltid gillat att ha 2 hundar men ville inte skaffa en till hund när min sista hund var så gammal och hade problem med synen, därför hade ja under ett par år bara en hund.

Nu var planen att först skaffa en valp och sen något år senare en till men jag tror så mycket på de här kullarna att jag inte vill missa den här chansen så då får de bli lite tidigare än tänkt.
Och på ett sätt är det ju roligare för dem när de är någorlunda jämna i ålder.

De blir nog mycket bus här hemma skulle jag gissa:D
 
Senast ändrad:
Sv: Cane corso!?

Min systers pojkväns föräldrar föder upp CC. Min syster och hennes pojkvänn hade en av deras hundar ett tag. Här får du bild på amadeus. Väldigt lugn och trevlig hund. Har för mig att han var typ 10 månader när dom hade honom.

23970535.jpg
 
Sv: Cane corso!?

VA? :crazy:

/MrsS, som lääääängtar tills hennes valp växer upp :angel:

;) jo det är med lite skäckblandad förtjusning jag tar mig an uppgiften, men jag har haft två valpar förr samtidigt och på samma gång som det är dubbelt så "jobbigt" så är det dubbelt så härligt.
De har väldigt stort utbyte av varandra och de får hellre bita på varandra än på mig :D

Sen vet man ju aldrig , valp 2 kan dröja, tiken kanske år tom etc.
 
Sv: Cane corso!?

En formentino, ser man inte så ofta. Vad heter deras kennel?

De linjer jag valt är inte åt det "lugna" hållet utan med rätt så mycket drag i.
De är avlade på prestation med bibehållen rastyp och utseende, "allt i ett"
Mamman är nog den mest meriterade corson (tiken) någonsin, hon är SUCH LP 11 ,HD A AD ua. Hon har känd mental status, hon har ett första pris i lkl 3, gk lkl sök och uppfl.apell spår.

Pappan till kullen är nr 1 cane corso 2007 och SUCH, han hade om jag inte missminner mig 22 cert när han fyllde 2 år. Han hade en helt otrolig mentalitet.
Det här blir hans första och sista kull då han tyvärr hastigt gick bort en vecka innan kullen föddes pga förgiftning, så osannolikt fruktansvärt.

Åh jag är så himla förväntasfull på min lilla valp att jag snart spricker.

Även valp nmr 2 har helt otroliga linjer och föräldrar, därför vill jag inte missa den chansen.

Som sagt jag väntar mig två st helvilda valpar!
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Går i planerna på att skaffa en cane corso, men har läst runt en del och även hört från andra att deras mentalitet inte alltid är så...
2
Svar
37
· Visningar
5 518
Senast: Monstermom
·
R
Hundavel & Ras I går släpptes Schäferhundens Index på avelsdata. Hela gårdagen ägnade jag åt statistik, både på egna kullar men också väldigt mycket åt...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
13 926
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Finns det olika corsos? Jag trodde det bara fanns cane corso,i en annons såg jag cane corso italiano,same shit diffrent name?? Hur är...
2
Svar
31
· Visningar
6 229
Senast: Abova
·
D
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att köpa hund och har totalt förälskat oss i rasen Cane corso. Det jag har läst om rasen så verkar dom passa med...
2
Svar
30
· Visningar
25 542
Senast: Minerva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp