Bukefalos 28 år!

Connemaratråden

@_Zacke_ Det blev med ridhus, 20x60 till och med så vi uppgraderar oss på den fronten :p

Åk du och titta på kallblodet och känn efter. Om ingen av er har panik hinner du ju fundera lite och om inte den hästen passar dig så finns det någon annan som gör det :) Jag kan bara föreställa mig hur det var att förlora Zacke och det är inte konstigt om det kanske inte blev helt rätt när känslor och hjärna kanske inte är helt i balans.

Vad bra att du hittade ett ställde med ridhus och så stort dessutom :)

Jo det känns skönt att ingen av oss har bråttom och hon verkar tycka att det är lika jobbigt som mig. Båda sitter dessutom i sitsen att vi har två hästar i eget stall, det blir inte lätt att sälja den ena för då blir ju den andra ensam tills det dyker upp någon annan man kan köpa. Så det här skulle ju vara en superbra lösning!
 
Än en gång blir jag stolt över min mara :love: Var ute och red i skogen med grannen igår och hon och hennes ponny drog iväg i full galopp. Jag och Sigge travade lugnt uppför de branta backarna efter henne och han gjorde inte ens ett antydande till att försöka springa ikapp. Stolt över min snart 7 åring :D

Det slog mig även då, att eftersom han är från Irland, är det sånt de blir vana vid när de går jakter där? Kanske någon kan svara på det :)
 
Än en gång blir jag stolt över min mara :love: Var ute och red i skogen med grannen igår och hon och hennes ponny drog iväg i full galopp. Jag och Sigge travade lugnt uppför de branta backarna efter henne och han gjorde inte ens ett antydande till att försöka springa ikapp. Stolt över min snart 7 åring :D

Det slog mig även då, att eftersom han är från Irland, är det sånt de blir vana vid när de går jakter där? Kanske någon kan svara på det :)

Det är en connemara ;) Det är säkert sådan han är som ponny. En cool typ som inte hetsar upp sig :)
 
Var ju och tittade på den andra hästen i lördags och det kändes jättebra. Nu på lördag kommer hon hit och provrider Z. Är toknervös :nailbiting: Vill ju så klart att han ska visa alla bra sidor han har. Om affären går i lås så kommer han få det toppenbra där, mycket bättre än vad jag kan erbjuda honom. Men det ska bli väldigt spännande på lördag, han är ju inte alls van att bli hanterad och riden av någon annan än mig :p
 
Var ju och tittade på den andra hästen i lördags och det kändes jättebra. Nu på lördag kommer hon hit och provrider Z. Är toknervös :nailbiting: Vill ju så klart att han ska visa alla bra sidor han har. Om affären går i lås så kommer han få det toppenbra där, mycket bättre än vad jag kan erbjuda honom. Men det ska bli väldigt spännande på lördag, han är ju inte alls van att bli hanterad och riden av någon annan än mig :p
Jag hoppas det går bra för er och att han sköter sig :)
 


Första mötet med barnvagnen. Tänk om hon kunde se ut såhär på utställning istället för "det här är så tråkigt att jag somnar snart"...

Andra skoningen med domosedan igår, gick finfint.

I helgen får sambo ta sitt barn så ska jag börja med att gnugga fram ponnyn under träsktrollet, dvs reda ut man och svans ordentligt. Klippte av en rejälare bit av svansen än vad jag brukar men när det börjar bli slaskigt i hagen blir den fräschare så, svansen.
 
@lil-sis men du vet väl att barnvagnar kan ju äta små ponnyer ;) så de måste undersökas grundligt.
Jag barnvagnstränade Melody för någon månad sedan, och efter att fått nosa på påsen barnet satt i så var fordonet godkänt. Barnet tittade förundrat på mulen som kom väldigt nära :D
 
@lil-sis men du vet väl att barnvagnar kan ju äta små ponnyer ;) så de måste undersökas grundligt.
Jag barnvagnstränade Melody för någon månad sedan, och efter att fått nosa på påsen barnet satt i så var fordonet godkänt. Barnet tittade förundrat på mulen som kom väldigt nära :D

Mest nyfiken faktiskt :) De följer efter längs med staketet när jag går till brevlådan och så.
 
Nervöst idag när det är dags för provridning för Zimba :nailbiting: han har fått vårkänslor eller nått för är pigg pigg pigg!! I torsdags var grannen här och red honom, tänkte att det är bra om någon annan rider. Det kom till och med några bakutsparkar och studs så jag är glad att det inte var jag som red utan en modig ponnytjej :D:eek: sen hade han svårt att hålla sig till skritt, försökte hela tiden gå över i trav. Men hon som kommer idag vill ju ha en pigg häst så jag hoppas att han har samma temperament idag men att han ändå uppför sig så som han brukar :)
 
Nervöst idag när det är dags för provridning för Zimba :nailbiting: han har fått vårkänslor eller nått för är pigg pigg pigg!! I torsdags var grannen här och red honom, tänkte att det är bra om någon annan rider. Det kom till och med några bakutsparkar och studs så jag är glad att det inte var jag som red utan en modig ponnytjej :D:eek: sen hade han svårt att hålla sig till skritt, försökte hela tiden gå över i trav. Men hon som kommer idag vill ju ha en pigg häst så jag hoppas att han har samma temperament idag men att han ändå uppför sig så som han brukar :)

Jag hoppas det gick bra igår? Även om jag ju egentligen vill ha kvar Zimba i tråden ;)
 
Jag har mått skit den här veckan pga stress, igår kväll när jag kom hem fick jag inte nyckeln att passa i lägenhetsdörren. Försökte en stund innan jag insåg att det var fel nyckel och då har jag ändå bara två nycklar i den nyckelknippan...

MEN jag har iaf bytt jobb i onsdags så Gedion flyttade i fredags till sitt nya stall. Han hade inga problem inne men vid utsläppet igår var han lite orolig och stod och gnäggade, gissningsvis efter sin lilla ponnykompis vid gamla stallet. Hjärtskärande :cry: Jag var kvar en timme men höll mig lite på avstånd det sista när han hade börjat gå omkring och undersöka hagen. Vid insläppet hade han vart lugn och fin så det kanske var den nervösa matten som bidrog (jag var inte riktigt beredd på att han skulle bete sig så när han fick gå ut, det har han aldrig gjort innan).

På dagen igår så hade vi avskedsfika i mitt gamla stall med kompisarna där :love: Jag saknar dem redan! Sen mockade jag ut permantentbädden, kan säga att jag har gött med träningsvärk idag.
 
@Pancakes
Provridningen gick bra och jag tror att hon egentligen vill genomföra bytet men typiskt nog så har hennes andra häst kanske blivit skadad :down: så hon har kliniktid bokad och vill avvakta med beslutet om bytet tills hon varit där. :(
Skönt att du har Gedion närmare nu men det är så klart jobbigt innan han(och du) kommit till rätta:)
 
@Pancakes
Provridningen gick bra och jag tror att hon egentligen vill genomföra bytet men typiskt nog så har hennes andra häst kanske blivit skadad :down: så hon har kliniktid bokad och vill avvakta med beslutet om bytet tills hon varit där. :(
Skönt att du har Gedion närmare nu men det är så klart jobbigt innan han(och du) kommit till rätta:)

Alltså timingen på livet ibland...
 
Hej hej jag är inne och tjuvläser här då och då och tittar på bilderna på alla era fina maror :love:

Har precis sett alla uppdateringar om SCS och jag har ju vart borta några år men liksom, vad händer där egentligen?
Vilka är medlemmar i SCS här och har ni fått någon medlemsinfo om läget? Hemsidan säger ju ingenting och den andra connemara relaterade bloggen har jag aldrig gillat då jag vet deras ståndpunkt är att stjälpa istället för att hjälpa!
 
Hej hej jag är inne och tjuvläser här då och då och tittar på bilderna på alla era fina maror :love:

Har precis sett alla uppdateringar om SCS och jag har ju vart borta några år men liksom, vad händer där egentligen?
Vilka är medlemmar i SCS här och har ni fått någon medlemsinfo om läget? Hemsidan säger ju ingenting och den andra connemara relaterade bloggen har jag aldrig gillat då jag vet deras ståndpunkt är att stjälpa istället för att hjälpa!

Vet faktiskt inte vad som händer eller vad det är som felas. Om man får tro det juridiska ombudet har man pratat förbi varandra ?
 
Ponnyn var så fin idag, också ! Vi har varit på skogstur med sällskap både igår och idag och hon har skött sig! Piggelin och avslappnad ponny. Sällskap av trygg kompis hjälper ju absolut så det ska vi ha framöver när vi rider ut. På tisdag är det dags för extra-piloten igen.
 
Hej hej jag är inne och tjuvläser här då och då och tittar på bilderna på alla era fina maror :love:

Har precis sett alla uppdateringar om SCS och jag har ju vart borta några år men liksom, vad händer där egentligen?
Vilka är medlemmar i SCS här och har ni fått någon medlemsinfo om läget? Hemsidan säger ju ingenting och den andra connemara relaterade bloggen har jag aldrig gillat då jag vet deras ståndpunkt är att stjälpa istället för att hjälpa!

Jag är medlem men vet inget mer än det som står i media och på hemsida (jag läser inte den andra bloggen heller). Jag är inte alls insatt i föreningen som sådan egentligen utan är mest med för att supporta rasen och kanske vara med på RIKS i sommar om G repar sig som han ska. Men rent spontant verkar det som det gått lite väl lång tid för att bara ha "pratat förbi varandra" samtidigt som jag tror att folk säkert gjort så gott de kunnat.
 
Vi har snöstorm idag, gissa om jag är glad att ha 15 minuter till stallet istället för 50! Lite ågren nu bara, hästarna har stått inne sen lunch när jag var där så jag skulle egentligen vilja åka dit igen men vägarna är förfärliga med fortsatt snö och blåst, det driver hemskt över vägarna. Det var svårt nog att köra i dagsljus...
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 836
Senast: Valle
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
654
Senast: em76
·
Anläggning Plus 1 grad och lera här nu. Förra året hade hästarna 1/6 av hagen de går i nu. Det var lerkaos då. Min förhoppning var att lerkaoset...
2
Svar
38
· Visningar
1 837
Senast: ameo
·
Anläggning Undrar om tråden som går från aggregatet till strömtråden kan va farlig för hästen? Om hästen biter på den? Det är nån plast/gummi...
Svar
6
· Visningar
507
Senast: aglaonema
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp