Därför blir det nyval

SD är inget vanligt parti med vanliga ledamöter och representanter. De lever inte i samma verklighet som vi andra, de lever i SD-Sverige, där avpixlat säger sanningen om hur världen ser ut och där SR och SVT förtiger sanningen och är en del av en konspiration.

SD, tror inte att allt det vi andra läser i tidningar, hittar på nätet och ser på TV är sant. De lever i en annan värld, SD-världen.

Därför går det inte att analysera, fundera över, eller gissa hur SD kommer att göra i vanliga politiska termer om vad man kan uppnå eller riskera med det ena eller andra alternativet. För den analysen görs från den vanliga verkligheten, den som de flesta av oss anser vara verkligheten, men som ur SD-perpektiv bara är en förljugen PK-verklighet.

Kort sagt SD kommer att skita i om budgeten är bra för Sverige eller inte. SD kommer att fundera över om budgeten är bra eller dålig utifrån den verklighet som de, men inga andra, lever i.

som golit sa, SD är inget vanligt parti med vanliga ledmöter. Nu har man suttit i sen egen lilla värld och bestämt att fälla alla regeringar som inte lyssnar på SD-s vanföreställningar om invandringen.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 021
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 343
Senast: miumiu
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 051
Senast: Ajda
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 330
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp