Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur gick det igår @Singoalla ?

Vi hade supertrevligt. Möttes upp på stan redan vid 15 och handlade lite. Sen drack vi bubbel och lagade middag hemma hos mig, och satt och pratade i flera timmar. Vi hade sagt till M innan att vi kanske hör av oss under kvällen, så vid 22-tiden så messade han och frågade vad vi gjorde. Visade sig att han hade lite kompisar över, så vi blev sugna på att åka dit. Så vi drack lite drinkar där och spelade beer pong. Sen sov vi båda kvar hos M. Han bad om ursäkt, på ett väldigt genuint sätt, för att han reagerat negativt på att vi skulle ses. Jag blev förvånad, trodde inte att karln hade någon självkritik i sig.

Sen dagen efter kändes allt väldigt bra. Vi låg kvar i sängen och snackade och myste i nästan två timmar, innan jag gick upp och åkte hem. Vi har verkligen kul ihop, och är glad över att vi åkte dit just den här gången. Men ärlig talat är jag lite less på M, och är nog inte så sugen på att fortsätta hänga med honom. Jag har dock en känsla av att det kan vara så att L har känslor för honom, så jag känner lite att jag backar från hela situationen. Jag orkar inte dras in i något komplicerat. Vill hon träffa mig så finns jag här, och även om jag som sagt haft supermysigt i vår lilla trio-bubbla två helger i rad så är det nog här jag lämnar den.
 
Vi överlevde parmiddagen men det var nog inget favourite moment eller vad säger du @Bison :D Vi var lite trötta efter 2 h sömn, funktionärande i drygt 6 h o sen uteritt på det (jag har fortfarande bara sovit 9 h på 3 nätter, oups). @Bison satt o tittade ut genom fönstret som en iskall queen i sin snygga klänning (:love:) och jag var mitt onyktraste ever i förhållande till den lilla mängden jag drack :laugh:
 
Igår var jag på min första tinder-date, eller egentligen min första date överhuvudtaget på säkert tolv år. Detta var egentligen en ganska tveksam höger-swipe från min sida, lite trist presentation och inte nån bild jag tokföll för heller, men ändå fanns det väl nåt.
Vi gick på en spelning. När vi sågs kände jag mig omedelbart väldigt attraherad av honom, och nervös! Men snacket flöt på relativt bra och han var en skön person, jättesöt och trevlig. Vi synkade på löjligt många plan. Under spelningen stod vi lite nära varandra, men vågade inget mer, sen blev det några öl till i baren, och det kändes bara bättre och bättre. Sen frågade han om jag ville sova hos honom och vi hånglade, och drog hem och hade sex, låg intill varandra och myste hela natten utan att sova så mycket, åt frukost, hade sex igen, softade och snackade ett tag, och sen drog jag hem mitt på dan. Vi ska ses igen om några dar.

Jag gillar honom verkligen, och det verkar vara ömsesidigt. Stor risk att jag kommer att bli kär i den här killen, och det var ju inte alls min plan! Jag skulle ju vara jättesingel ett bra tag till, flirta och strula runt med lite olika var tanken, nu är jag helt off och har ingen lust att ens fortsätta chatta med mina andra matchar. Samtidigt har jag ju ingen aning om vad det blir av det här, det kan ju vara över lika snabbt som det kom. Kan jag säga till de andra som väntar på att vi ska bestämma träff att det dykt upp nåt som jag måste se vad det blir av det, så de får vara stand-by så länge? Känns ju lite taskigt. Hur gör man egentligen? Antagligen taggar ner lite och väntar och ser.

Det enda som var lite jobbigt med honom var att han var lite för bra i sängen. Väldigt aktiv, uthållig och bra på att göra det skönt för mig på olika sätt. Jag är så ovan vid det, mitt ex var inte så bra, och det gjorde det också väldigt lugnt och kravlöst att ha sex med exet, vi skämtade bort det mesta. Nu får jag ju världens prestationsångest! Kände att jag blev lite för passiv och osäker. Men antar att det blir lättare när man blir tryggare med varann.
 
Vi överlevde som sagt pardejten.
Jag var så tråkig och trött, höll på att somna i taxin dit :D

Min dejt har varit så gullig och snäll mot mig när jag varit trött. Han gav Ruben mat, var ute och gick med honom så jag kunde sova.
Idag har vi inte gjort något alls.
Legat i sängen hela dagen och bara haft det bra.
Han är verkligen en jättebra kille :love:
 
Och för att uppdatera på dejtfronten, så jobbar han ta mig f.n jämt så något dejtande i nån vettig ordning blir det ju inte :meh:

Ämnet kom faktiskt upp häromdagen när jag frågade om han inte är ledig nån gång, så att vi faktiskt kan ses och fick till svar att finns det jobb så jobbar han..

Min respons var att det alltså är en ren prioriteringsfråga. Har prioriterar att jobba i princip 7 dagar i veckan och på tider som gör att om han nån gång har en ledig dag så hinner vi ändå inte träffas iom det lite opraktiska avståndet.

Känns alltså som läge att helt avsluta det där, vilket är lite trist för han är nice på alla sätt och vis, men när man i princip aldrig kan ses så vad är poängen liksom?
 
Och för att uppdatera på dejtfronten, så jobbar han ta mig f.n jämt så något dejtande i nån vettig ordning blir det ju inte :meh:

Ämnet kom faktiskt upp häromdagen när jag frågade om han inte är ledig nån gång, så att vi faktiskt kan ses och fick till svar att finns det jobb så jobbar han..

Min respons var att det alltså är en ren prioriteringsfråga. Har prioriterar att jobba i princip 7 dagar i veckan och på tider som gör att om han nån gång har en ledig dag så hinner vi ändå inte träffas iom det lite opraktiska avståndet.

Känns alltså som läge att helt avsluta det där, vilket är lite trist för han är nice på alla sätt och vis, men när man i princip aldrig kan ses så vad är poängen liksom?

Jag hade avslutat!
Träffade ju filmaren/fotografen som också jobbade jämt, ofta på helger också.. kändes sjukt ovärt att fortsätta lägga ner energi på det.. tyvärr!
 
Jag hade avslutat!
Träffade ju filmaren/fotografen som också jobbade jämt, ofta på helger också.. kändes sjukt ovärt att fortsätta lägga ner energi på det.. tyvärr!
Det är ju det jag känner, han säger att han vill ha något seriöst men prioriterar alltid, utan undantag jobb först och för mig funkar inte sånt när det är konstant.

Att det är så ibland/periodvis är helt okej men när det är så alltid? Nope, det finns roligare saker i livet än att konstant bli bortprioriterad :D
 
”Hej. Det känns lika bra att vara så ärlig som möjligt. Jag känner att detta nog inte leder någon vart. Det känns ansträngt när vi ses och vi pratar i princip aldrig mellan de gånger vi setts. Du verkar en riktigt trevlig kille, men jag tror inte att det kan bli något mellan oss”

Vad tycker ni om detta? Behöver lite input :)
 
Det är ju det jag känner, han säger att han vill ha något seriöst men prioriterar alltid, utan undantag jobb först och för mig funkar inte sånt när det är konstant.

Att det är så ibland/periodvis är helt okej men när det är så alltid? Nope, det finns roligare saker i livet än att konstant bli bortprioriterad :D

Exakt! Finns bättre där ute som faktiskt prioriterar en :)
 
”Hej. Det känns lika bra att vara så ärlig som möjligt. Du verkar en riktigt trevlig kille, men jag tror inte att det kan bli något mellan oss”

Vad tycker ni om detta? Behöver lite input :)

Jag hade fimpat det här.

"Jag känner att detta nog inte leder någon vart. Det känns ansträngt när vi ses och vi pratar i princip aldrig mellan de gånger vi setts."
 
”Hej. Det känns lika bra att vara så ärlig som möjligt. Jag känner att detta nog inte leder någon vart. Det känns ansträngt när vi ses och vi pratar i princip aldrig mellan de gånger vi setts. Du verkar en riktigt trevlig kille, men jag tror inte att det kan bli något mellan oss”

Vad tycker ni om detta? Behöver lite input :)

Jag tycker det är bra skrivet och ärligt! Själv brukar jag dock undvika att skriva exakt varför jag vill bryta, utan bara "det känns inte rätt för mig". Jag tycker det räcker, så jag hade nog inte skrivit att det känns ansträngt. Men tycker inte att det är något fel på ditt svar alls. Det är ju skillnad på om man bryter av en mer specifik anledning, typ som när jag dejtade en kille som jag tyckte var needy och jag kände mig kvävd. Då kändes det schystast att bara skriva "det känns inte rätt för mig" i stället för "du kväver mig".
 
Jag hade fimpat det här.

"Jag känner att detta nog inte leder någon vart. Det känns ansträngt när vi ses och vi pratar i princip aldrig mellan de gånger vi setts."

Och jag hade gjort tvärtom, fimpat att det känns ansträngt och bara skrivit "du verkar vara en trevlig kille men jag tror inte att det kan bli något" :D
 
Och jag hade gjort tvärtom, fimpat att det känns ansträngt och bara skrivit "du verkar vara en trevlig kille men jag tror inte att det kan bli något" :D
Typ vad jag skrev då eftersom jag tycker hon ska fimpa just "jag känner att detta nog inte leder någon vart. Det känns ansträngt när vi ses och vi pratar i princip aldrig mellan de gånger vi setts"

Fyller ingen funktion att ta med enligt mig.
 
Typ vad jag skrev då eftersom jag tycker hon ska fimpa just "jag känner att detta nog inte leder någon vart. Det känns ansträngt när vi ses och vi pratar i princip aldrig mellan de gånger vi setts"

Fyller ingen funktion att ta med enligt mig.

Jaha! Sorry, trodde att det var det som du hade behållt och fimpat resten. Tyckte att det lät lite väl hårt :D
 
Det är ju det jag känner, han säger att han vill ha något seriöst men prioriterar alltid, utan undantag jobb först och för mig funkar inte sånt när det är konstant.

Att det är så ibland/periodvis är helt okej men när det är så alltid? Nope, det finns roligare saker i livet än att konstant bli bortprioriterad :D

Han är nog ärlig dessutom. Med att han vill nåt seriöst. Men han vill det och jobbet. Ett ex var så. Jag pallade inte att hela tiden känna mig bortvald. Blev extra jobbigt då han låg borta och jobbade veckor i sträck. Sen hemma - och då tog åt sig mer jobb!

Han är idag tvåbarnsfar. Och jobbar fortfarande lika mycket. De hade supersvårt få första barnet, hon fick flera sena missfall där hon blev rejält sjuk med. Han var borta och jobbade. En av gångerna så tyckte han "där ligger hon på sjukhus och jag borde vara där, fan. Men vad ska jag göra, det är en vecka kvar med jobb innan jag kan åka hem"....

(Min pappa var fö likadan. När vi var på semester visste man aldrig hur länge för det berodde på om det kom jobb. Eller så tillbringades semestern i ett grustag där nån maskin gått sönder. Kul för oss barn med världens största sandlåda. Mindre kul för mamma... När vi var till Legoland var det nära att bli in i Danmark och hem för NMT-nätet fungerade inte och tänk om nån ringde om jobb....)

Så. Lämna det bakom dig är nog det klokaste du kan göra ja.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska kasta ut min nuvarande och köpa ny säng. Men hur i hela fridens namn väljer man en ny bekväm säng? Det är ju sjukt dyrt! Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
681
Senast: Piaff
·
Svar
1 308
· Visningar
70 590
Senast: Krålus
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
210
Senast: 95johsv
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 210
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp