Bukefalos 28 år!

Del III Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

*kl*

Sam och jag, bilder från idag!

Samwisevinter120.jpg


Samwisevinter114.jpg


Samwisevinter125.jpg


Samwisevinter163.jpg


Samwisevinter097.jpg


Samwisevinter034.jpg


Samwisevinter006.jpg


Samwisevinter199.jpg
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

:rofl: Hon är ju störtskön din lilla pålla!!! :p Vilket påhitt. Snön lockade mer eller så var det helt enkelt något som måste kliat helt sjukt mycket...

castle_bar :love: Jättefina kort!

Var det Hannacecilia som lagt ut tömkörningsfilmen? Buke har ju bytt till ny sida... Iaf, tyckte det så helt okej ut för att vara första gången. Visst får man mersmak?? :)
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Hon är la go ibland :rofl:.
Hoppas ni inte fått allt för hemsk bild av henne nu. :p Hon kan vara snäll också.
Happyrider var det som la ut tomkörningsfilmen.

Kom på en sak till.
Sadeln. Den nya sadeln. Inte ens använd en månad.
:mad::mad:
Ut i sadelljungeln igen :grin:
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Ser underbart ut, jag blir såå sugen på att ut och rida i snön. Tror jag gör det nu!!!
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Idag har jag och Goliath varit på våran allra första Pay and Jump :) iofs bara 40cm men det gick kanoners, han tuffade på som ett litet ånglok :)
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Hon är la go ibland :rofl:.
Hoppas ni inte fått allt för hemsk bild av henne nu. :p Hon kan vara snäll också.
Happyrider var det som la ut tomkörningsfilmen.

Kom på en sak till.
Sadeln. Den nya sadeln. Inte ens använd en månad.
:mad::mad:
Ut i sadelljungeln igen :grin:

Nejdå! Som jag skrivit tidigare, tycker det är hel skönt med en häst som är egensinnad och enveten.
Jag har också gett mig ut i sadelvärlden...puh!!

Är precis hemkommen från ett pass i snön med Rosie. Gisses vilken värk och kommer att ha i kroppen efter detta. Det är ju helt underbart och känna hur de jobbar i snön och vilken bjudning hon får :love: Framåt som bara den. Nu hoppas vi att snön ligger ett tag till så blir det konditionsträning någon gång i veckan.
Imorgon får vi bägge en välförtjänt vila.
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Såg detta, men bra jobbat! Finliret kommer, men visst är det roligt?
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

ja det är det nog!

jag vet inte om mina nerver palla av att visa. Jag har ställt ut egen arab på utställning och tyckte det va skitnervöst. Det blir nog så när poängen följer med dom livet ut. (delvis därför jag inte vet om jag vill visa, vet inte om mina nerver skulle klara av den pressen)
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

KL

Träningen gick skitdåligt.
Gymnastikhoppade och både jag och Jackie har svårare för serier.
Snett och vingligt. Träningsvärk hade hon och vägrade på det mesta.
Framåtbjudningen var kass, jag flög som en vante över hindrena i obalans när hon hoppade dubbelt så högt som hindret. Suck
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Jag & Wilson har varit ute på en skogstur idag. Härligt! Vi har en bit till skogen & lär korsa lite vägar, så jag brukar gå dit & sedan hoppa upp i skogen. Har fått en sån härlig framåtbjudning på honom. Otroligt mjuk & fin att rida.

Lasttränade också. Idag fick han stå i transporten & äta lite hö. Gick galant. Han var även lugn när vi hade ner luckan och tog bort bommen. Han stod snällt kvar tills jag sa åt honom att backa. Tidigare har han bara slängt sig ut.

Idag var han dyyyyr :love:
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

"Remix", busponny du har..Jag skulle inte tycka det var nå´t kul om min försökte lägga sig ner eller reste sig etc, men den e´söt och verkar gilla att hoppa. Hade ju en lite egensinnig men charmig och snygg kille innan. Han var bla expert på att resa sig väldigt nära branta diken och dyligt. Då var det bara att hålla tungen rätt i mun, iiiinte läge att bråka då...
Du verkar tuff och det kanske är bra:)?
Det är mer "tantvarning" på mig och jag har verkligen fått den häst jag beställde;). Kul, när man köper dom som föl och förväntningarna uppfylls eller har gjort hitills..
"Castle_bar": Vilka härliga bilder, helt underbara!!!
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Lite uppdatering och önskan om råd från oss också;
Rider ju pga av snön uteslutande i skogen på upplogade härliga skogsvägar.
Har ju haft lite otur då det ett par veckor efter igångsättningen upptäcktes en galla på insidan av hasleden.
Jag blev ju jätteorolig och var på klinik där en duktig veterinär böjde och undersökte henne. Hon röntgades även ua i båda haslederna.
Eftersom hon inte uppvisar någon som helst hälta så är veterinärens råd att fortsätta rida som vanligt. Har ju också konsulterat henne två veckor efter besöket där och hon menar att gallan om hästen inte har problem av den inte heller är något som man behandlar etc.

Jag får kanske lita på min veterinär och rida på..tänkte också försöka komma iväg till min tränare då det känns gott om hon ser henne och kan säga om hon tycker det skulle vara något som inte riktigt stämmer rörelsemässigt..

Jobbigt att man jämt ska oroa sig:(.
Vill ju också skicka iväg henne på lite tillridning framöver men bara om jag är säker på att det fungerar för min lilla häst..

Annars är hon så himla trevlig även om jag börjar tycka det är lite trist med rakt fram ridning;). Iof sig så blir det tempoväxlingar och lite sidvärtes och framåtbjudning, fast det finns ju så det räcker av:).
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Jag är ganska noga med att han inte får dra iväg som han vill. Som tur är är han duktig att lyssna på sätet så jag kan bromsa mycket med rumpan:D Men försöker rida med halvhalter i handen åxå i samarbete med sätet.

Slängtrav känns så obalanserat så jag undviker helst det, utan att tappa bjudning. Han är superpigg så just nu är det inget problem att hitta bjudningen. vill jag rida lite fortare så han får sträcka ut lite så föredrar jag galopp. Gärna i uppförsbacke eller i snön. Hur härligt som helst:love:
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

*kl*
Så roligt att höra vad alla gör med sina -06ór! Det verkar vara full rulle på dom flesta nu :laugh:.
Jag har haft lite svårt att få till den tid jag vill till ridning, men jag hoppas att det blir mer aktivering snart, siktar på tre till fyra gånger i veckan i alla fall.

Vi har varit iväg till större ridhus en bit bort nu ett par gånger och det är verkligen superkul! Det är sån skillnad att rida där och hemma. Hon bjuder frammåt och man riktigt känner hur roligt hon tycker det är på bortaplan. I helgen så premiär hoppade vi bom på sockerbit också :love:. Travade mot hindret, hoppade jättefint över, rullade på i fin galopp efter och sen studsade hon som en liten gummiboll av glädje efteråt. Söööt!!!

Lastningen har verkligen gått från klarhet till klarhet också. Förr tog vi linorna och la runt rumpan, då gick hon in för egen maskin. Förra gången hann vi inte ens runt med linorna innan hon stod inne i transporten och när vi skulle hem i helgen så klev hon rakt på utan någonting (hade linorna kvar i bilen). Mattes älskling!

Dock har vi en bra bit kvar på formen i ridningen. Tycker att hon nästan blivit "tjaffsigare", funderar på om det kan vara tandbyta på G som gör detta också. Är nog läge att beställa tid för tandkoll tror jag.
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

"Remix", busponny du har..Jag skulle inte tycka det var nå´t kul om min försökte lägga sig ner eller reste sig etc, men den e´söt och verkar gilla att hoppa.
Du verkar tuff och det kanske är bra:)?

Jo alltså, hon har hållt på sådär från mitten av december. Hon har väl börjat ge sig nu. Hon är så snäll och "förvarnar" innan så man är beredd att iaf hålla i sig lite och förhoppningsvis hinner man bryta också.
När hon la sig ner kunde jag inget annat än skratta, hon har lite speciella idéer ibland. Tror det vart lite jobbigt att go o därför la hon sig samtidigt som snön lockade lite att rulla. Hon hoppar väldigt fint men både jag och hon har svårare för kombinationer/serier och det är det vi gjort senaste tiden på hoppträningarna. Nu ska vi börja hoppa lite mer bana och titthinder så jag lär känna henne bättre. Jag har ju bara haft henne 3 månader så.
Tuff och tuff. Nja det beror på vad de handlar om.
När hon reser sig ute blir jag bara "arg". Jag blir inte arg på det sättet men jag säger åt henne att gå framåt istället. Hoppningen är jag nog lite feg i men tur att man har så snäll häst som hoppar allt. :angel:
Dressyren går jättebra just nu och hon går i fin form (kanske lite hög) och trampar under sig.

Nu kommer det tyvärr bli ridhuset ett tag för det går inte att rida ute. Vi har snö upp till magen på henne på vissa ställen.
Hon är pigg och framåt, lite springig kanske men tar jag tillbaka henne lite försvinner framåtbjudningen nästan helt. Hon travar på i den takten men lyser inte av glädjen längre.
Får försöka hitta på lite övningar hon tycker är kul och inte för svåra.
Men nu är hon ju 4 så nu är det ju bara att börja sätta igång henne inför årets tävlingssäsong. Vi ska försöka komma ut på iaf LC/LC innan året är slut.
Känns hemskt att ens tänka på att jag måste sälja henne om 3 år :(
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Det blir säkert kanonbra med din tjejja!
Jag har också framåtbjudning, fast snarare nu att det blir lite springit och svårt att få henne och lyssna..
Pokulerar på om det beror på bett, sadel, nosgrimma, dagsform ja, hm..
Brukar byta och rider med min svarta utstyrsel;):låg nosgrimma, vanligt tredelat och dressyrsadel. Idag bruna tränset med vanlig nosgrimma, tredelat med fasta ringa och hoppesadeln.. Tycker hon känns bättre med dressyrmunderingen, men det behöver inte bero på det..Ska testa imorgon.
Vill till ridhus och rida för min tränare nu..
*suck*
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Vilket sammanträffande, jag har tidigare haft två unghästar som båda fick idén om att lägga sig ner under ridning. Förvisso ganska smart idé eftersom de slapp undan på det viset. Man kan ju inte göra annat är skratta åt dem :) Ibland har de underliga lösningar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 852
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
14 15 16
Svar
300
· Visningar
24 268
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
869
Senast: valy
·
Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 328
Senast: Tiffany
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp