Bukefalos 28 år!

Del III Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Min 06a planerar jag komma ut på lite tävlingar på till våren. Hon är väldigt trevlig, okomplicerad och har ett kanonpsyke:) Kanske lite mer en ankunge än en svan....men oerhört trevlig att ha och göra med.

http://www.youtube.com/watch?v=5ZPoIOT8ON0
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Vilken rund o go! Verkar vara rädd om sig, vrider sig hellre än river - me like!
Gillar svansföringen ;). Verkar dessutom väldigt klar i huvudet så att tävla småklasser på den ser inte ut att vara långt borta alls.

Det är ju du som har den fräcka Pentagon-hästen ! Jag har kollat på i stort sett varenda film du har på den, tycker den är ashäftig. Den har ju bebis nu, hur går det?
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Ja det är jag med den röda! Hon fick ett föl efter Non stop i somras. Hade otur och fick belastningsfång:( Jättedålig prognos, så illa att veterinär övervägde att ta bort henne med föl i magen. Stod högdräktig på box med bara halm att äta, usch! I vilket fall, ut kom ett vackert stoföl mot alla odds:) Nu ett år senare är hon röntgad och ser bra ut i hoven igen. Hon rids nu och känns helt ok. Har du också en Pentagon häst, eller hur hittade du Majas filmer?
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Ja, men tack!!! Det finaste med henne är hennes inställning till allt. Ingenting är knepigt eller komplicerat. Hon är stor (175) så tekniken och samlingen får nog krypa ifatt oss såsmåningom:) Hon är tydligen resultatet av en betäckning som gjordes för att se om hennes mamma skulle bli lugnare. Att hon kunde hoppa är en liten bonus;) Hon är e. Phaustino-Lipton-Little boy, så lite gener finns det:laugh:
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Måste bara fråga.. Är svansen specifik just för rasen (kan ingen om knabstrup) eller har gnuggis varit framme ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

jaa du, jag vet inte....det var väldigt länge sedan jag såg din Pentagon första gången! Sedan har jag bara fortsatt och titta regelbundet :D .
Känner till flera Pentagon-hästar, han själv stod inte alls långt härifrån när han levde! Det är väl därför det finns en hel drös avkommor häromkring ;) .

Vilken tur att hon blev bra igen och att fölning och allt fungerade... Den lilla kan ju inte bli annat än ett stjärnskott :D .
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Måste bara fråga.. Är svansen specifik just för rasen (kan ingen om knabstrup) eller har gnuggis varit framme ;)

Haha! Ja, den är klippt, men bara 1-2 cm. Hon föddes så och kroppen växte(uppenbarligen;)) men inte svansen. Det kallas råttsvans, tydligen och hingstar med sådan svans blir inte godkända tror jag. Hon har heller ingen man eller pannlugg så pälsglanskontot är inte dyrt;)
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Din häst verkar så otroligt harmonisk och trygg. (är det verkligen en -06:a :)) Ser mycket trevligt ut när du rider...
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Nästan så man får lite prestationsångest;)!?
Jag red ut med min igår på en härlig ritt iaf. I morgon skall jag åka till Riddersberg o galoppera honom i det stora luftiga ridhuset! :laugh:
Hoppas jag kan få det på film! :cool:
/ C
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

ja men den där svansen är ju så typiskt för sådan ras, en bekant provred en sådan och den såg likadan ut..(hade jättebra temperament och fint steg)

trevlig häst!!
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Fast det har väl mer med den tigrerade färgen än ras att göra?
( Hade nämligen ett russ som var fuxtigrerad, med ringa man och svans..)

Måste säga att alla hästar ser ut att vara så otroligt långt fram och välutvecklade. Så roligt. Själv känner jag mig strandsatt på en öde ö:(...kommer knappt nå´nstans i det här vädret.
Var iof iväg i torsdags och red inomhus för en tjej och hon var helt o.k, min lillpoppla. Hoppas komma iväg på måndag och hoppa litegranna med.
Tyvärr ville inte maken fota eller filma då han tyckte det var för kallt;).
Får vara glad att han hänger med mig som lots.
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

jag red igår :bump: mådde inte värst bra men ville ändå rida...kände att det gått för lång tid utan att jag suttit på hans rygg ;)

film
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

kl

Sitter och grubblar på hur jag ska göra med sadel till min tjej, tänkte på om jag skulle köpa ne bomlös sadel med avlastande padd men vill ju helst ha en "riktig" sadel men då grubblar jag på hur länge den kommer sitt bra på henne...usch vad detta är svårt. Syrran rider henne nu barbacka för ingen sadel som jag har hemma passar och jag tycker hon är lite för smal och vinglig att sitta på...
 
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

köp bomsadel om du redan nu upplever henen vinglig. Det finns ju en risk att det känns vingligt med en bomlös i dagsläget i så fall.

ta en bomvidd vidare än vad hon är i dagsläget och rid med en pad under tiden. Finns ju paddar där man fylla extra fyllning vid manken så den inte dyker neråt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 694
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
18 428
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: valy
·
Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 039

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp