Den där giraffen i NY(?)

Alltså jag tyckte det var korkat hur giraffer dricker, men hur de lägger sig ner tar då priset i alla fall! :cautious: :laugh:
Nu försökte hon lägga sig flera gånger och såg ut som hon fastnade i spagat halvvägs ner (seriöst, trodde de skulle behöva en lyftkran för att hjälpa henne upp igen ett tag :laugh:), men annars ser det ut ungefär som igår...
 
Nu är det väldigt stillla...
Det var på tv3 de sa att värkar var igång
Men man kan kanske inte lita på tv3.
Antagligen inte.. ;)
Hon verkar lite oroligt iaf, papa står och glor uppmärksamt.
Tacksamt att det är natt = större chans för kalvning när det är dag här :)
 
Vilken fin giraff! Jag älskar att följa olika djur med kamera på det här viset!

Men jag är lite orolig för djurhållningen. Nu vet jag inte mycket om giraffer, men bör de stå ensamma i box sådär?

Och så undrar jag en sak till. Giraffen ska få barn. Är det ett föl eller en kalv? :)
 
Vilken fin giraff! Jag älskar att följa olika djur med kamera på det här viset!

Men jag är lite orolig för djurhållningen. Nu vet jag inte mycket om giraffer, men bör de stå ensamma i box sådär?

Och så undrar jag en sak till. Giraffen ska få barn. Är det ett föl eller en kalv? :)

Jag vet väldigt lite om giraffer, men deras sociala grupp är ofta utspridd över väldigt stora områden - såpass att man länge trodde att de var solitära djur för det mesta. De kan ju se varandra på väldigt mycket längre avstånd än vi kan. :D
Den här giraffen är visserligen ensam i sin box, men jag har sett att hon och den på andra sidan väggen sett mittemot kameran ungefär då och då sträcker sig in till varandra och "pratar" lite.

Sen vet jag inte hur pass de drar sig undan för att kalva? (För jag tror det är en kalv, men vet inte. :D)
 
Vilken fin giraff! Jag älskar att följa olika djur med kamera på det här viset!

Men jag är lite orolig för djurhållningen. Nu vet jag inte mycket om giraffer, men bör de stå ensamma i box sådär?

Och så undrar jag en sak till. Giraffen ska få barn. Är det ett föl eller en kalv? :)
Vad jag förstår så är i alla fall manliga giraffer rätt aggresiva. Det jag oroar mig för är att giraffen aldrig verkar få gå ut?
 
Alltså, vad ofta hon lägger sig ned och ställer sig upp.. Kan verkligen inget om giraffer men trodde inte att hon skull lägga sig och resa sig så många gånger på relativt kort tid. Speciellt när det ser så jobbigt ut.
 
Alltså, vad ofta hon lägger sig ned och ställer sig upp.. Kan verkligen inget om giraffer men trodde inte att hon skull lägga sig och resa sig så många gånger på relativt kort tid. Speciellt när det ser så jobbigt ut.

Gissar att det är rätt obekvämt att ligga på den där magen?
 
Giraffen ska få barn. Är det ett föl eller en kalv? :)
verkar som båda funkar - kanske en fölv :D
Från svenska akademins ordbok (lite förkortat)

FÖL - unge av häst l. hästdjur (ss. åsna); äv. om unge av kamel l. giraff.

KALV - ungt djur av nötboskap; i utvidgad anv., om unge av vissa andra större däggdjur:
i fråga om inhemska arter av hjortdjur (kronhjort, dovhjort, älg, ren, rådjur),
i fråga om utländska arter av oxdjur o. hjortdjur, ävensom antilopdjur o. giraffdjur, stundom i fråga om tapir, noshörning, flodhäst, kamel o. elefant
 
Vad jag förstår så är i alla fall manliga giraffer rätt aggresiva. Det jag oroar mig för är att giraffen aldrig verkar få gå ut?

googlade på adressen nu och kollar på google maps, det finns hagar men inte speciellt stora. Tror att dom är inne just nu pga årstid tyvärr.
 
Här är en till som sällar sig till giraff- vakar skaran.

Uootäckte henne för ett tag sedan men har inte haft ork att följa henne ordentligt. Men nu så!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 793
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 697
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 718
Senast: Juli0a
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp