Bukefalos 28 år!

Den där giraffen i NY(?)

Av någon underlig anledning finner jag mannen fett sexig. :angel::crazy: Är det allt snack om avkommor och den biologiska klockan eller har jag helt enkelt bara fått för mycket vårsol på mig idag?
:laugh: Han kommer bli nya Preben eller vad de nu döpte honom till. Ja, du verkar ha fått alldeles för mycket sol.

Vad märklig lite påse han hällde strö ur?
 
75891734.jpg
 
Nu vinkade han till dig @Ramona :rofl:
Nu är det natten - om kalven kommer någon gång så kommer den under natten eller i alla fall tidig morgon. Och hon är väldigt obrydd, så jag tänker att absolut tidigast imorgon bitti GMT, så vid kanske kl 10-11 imorgon för oss då. Nu kan jag sova i lugn och ro.
 
Ja, nu vandrar han lite, men jag har kollat på dem till och från hela dagen och han har varit lugn och fin större delarna av dagen.
Men är han i det där lilla utrymmet dygnet runt? :crazy: Jag har kollat då och då alla möjliga tider och han är alltid där. Visserligen lugn ibland, men ibland bara rastlös.
 
Men är han i det där lilla utrymmet dygnet runt? :crazy: Jag har kollat då och då alla möjliga tider och han är alltid där. Visserligen lugn ibland, men ibland bara rastlös.
Ja, nu när hon ska kalva är han sällskap till henne. Dessutom har det visst varit mindre än 40 grader F ute och då ska giraffer visst inte gå ut av någon anledning som man inte fick förklarad till sig.

De försökte släppa ut henne häromdagen, men då ville hon inte gå ut. Och eftersom det är hon som ska kalva så är det hon som bestämmer och då får han rätta sig efter det hela. Antar att några dagar i hans livstid inte är världens undergång. De verkar bo på ett bra ställe annars vad man kan utläsa.
 
Ja, nu när hon ska kalva är han sällskap till henne. Dessutom har det visst varit mindre än 40 grader F ute och då ska giraffer visst inte gå ut av någon anledning som man inte fick förklarad till sig.

De försökte släppa ut henne häromdagen, men då ville hon inte gå ut. Och eftersom det är hon som ska kalva så är det hon som bestämmer och då får han rätta sig efter det hela. Antar att några dagar i hans livstid inte är världens undergång. De verkar bo på ett bra ställe annars vad man kan utläsa.

Jo, fattar om de inte kan/vill vara utomhus men om de ska stå inomhus tänkte jag att storlek ligghall vore bättre än storlek box.
 
Jo, fattar om de inte kan/vill vara utomhus men om de ska stå inomhus tänkte jag att storlek ligghall vore bättre än storlek box.
Jag läste någonstans att Oliver kan vara rätt så arg på skötarna. Han är visst en väldigt trevlig tjur, men en tjur är ju ändå en tjur. Någonting liknande skriver de ju på Youtube-kanalen också, att anledningen till att han inte blir matad ur handen är att han är en tjur och att kan vara lite agressiva. Kan ju vara att man inte vill gå in till honom utan snabb tillgång till att komma ut.

Dock är jag helt säker på att djurskötaren gav Oliver morötter från handen igår.
 
Jag läste någonstans att Oliver kan vara rätt så arg på skötarna. Han är visst en väldigt trevlig tjur, men en tjur är ju ändå en tjur. Någonting liknande skriver de ju på Youtube-kanalen också, att anledningen till att han inte blir matad ur handen är att han är en tjur och att kan vara lite agressiva. Kan ju vara att man inte vill gå in till honom utan snabb tillgång till att komma ut.

Dock är jag helt säker på att djurskötaren gav Oliver morötter från handen igår.

Fast lite mer plats innebär ju inte att de måste bli matade ur handen och gå in till dom? Skulle också vara rätt lack om jag blev inlåst i en skokartong dygnet runt :meh:.
 
Fast lite mer plats innebär ju inte att de måste bli matade ur handen och gå in till dom? Skulle också vara rätt lack om jag blev inlåst i en skokartong dygnet runt :meh:.
Ja, vem hade inte det? Förhoppningsvis är det bara tillfälligt nu när hon ska kalva.

De är ju dräktiga i 15 månader och dessa två är ju avelsparet, så jag antar att det är ca 1,5 år innan han får stå inne såhär igen och det torde ju vara rätt okej.
 
Jag får väl visa mig tänkte jag inte skulle fastna i giraffträsket men verkar gå halvbra med värkar under tiden jag kollat in.
Preben har jag missat (är han mobil den mannen?):p så jag måste ha bättre koll framöver :rofl:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 859
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 164
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 756
Senast: Juli0a
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 840

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp