Den där giraffen i NY(?)

skuggi

Trådstartare
Som uppföljning till Okapin tycker jag att April och hennes kommande förlossning förtjänar en egen tråd!
http://www.aprilthegiraffe.com
Till skillnad från Okapin känner man sig ganska tvärsäker på att nedkomsten ska ske "när som helst", så vi behöver inte vänta ihjäl oss som sist.

Tydligen ska hon stå upp och föla, så ni vet vad ni ska hålla koll på :)
 
Giraffer har alltid fascinerat mig :heart de ser så overkliga ut, som från en helt annan planet.. Varför i hela världen är de tex gjorda så att de knappt kan nå marken när de står upp? Visst, maten finns ofta högt, men vattnet finns ju alltid bara på marken liksom..
 
OK, tydligen lägger sig giraffer ner genom att vagga fram och tillbaka, bresa med benen en stund, stå på tre ben, sätta bakbenen brett under sig och trycka bakåt, för att så tippa sakta åt sidan och rulla ihop sig? Den rackaren lurade mig igen! :laugh:

Tänk vad man lär sig på internet... :D

Får de reklam/sponsorintäkter eller något för hur många som tittar? Måste iväg nu men funderar på att lämna feeden igång ifall det är bra för dem...?
 
OK, tydligen lägger sig giraffer ner genom att vagga fram och tillbaka, bresa med benen en stund, stå på tre ben, sätta bakbenen brett under sig och trycka bakåt, för att så tippa sakta åt sidan och rulla ihop sig? Den rackaren lurade mig igen! :laugh:

Tänk vad man lär sig på internet... :D

Får de reklam/sponsorintäkter eller något för hur många som tittar? Måste iväg nu men funderar på att lämna feeden igång ifall det är bra för dem...?
Jag såg när hon la sig förut, då vek hon ihop frambenen först och sen trampade hon in bakbenen inunder sig och tillslut tippade hon omkull. Såg helt sjukt ut, hur fan tänkte naturen när det är så svårt att lägga sig?
 
Jag såg när hon la sig förut, då vek hon ihop frambenen först och sen trampade hon in bakbenen inunder sig och tillslut tippade hon omkull. Såg helt sjukt ut, hur fan tänkte naturen när det är så svårt att lägga sig?
Åh det missade jag :(.
 
De har ju haft live-kameran sen den 24e Feb och då sades det kunna hända "vilken minut som helst". Så ni kanske inte vill sitta och glo hela dagen :D
 
De har ju haft live-kameran sen den 24e Feb och då sades det kunna hända "vilken minut som helst". Så ni kanske inte vill sitta och glo hela dagen :D
Hahaha! Fan också, säg inte sådär :rofl:
Nu är det iaf dagtid så nu lär inget hända, kryper till kojs nu...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 647
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 463
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 704
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 393
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp