Den perfekta hårsnodden

Jag har en som jag fick av någon på jobbet. Den är genomskinlig plast som är skruvad som en telefonsladd typ. Den är grym, går att dra hur många varv som helst och den fastnar aldrig i håret.
 
Jag har en som jag fick av någon på jobbet. Den är genomskinlig plast som är skruvad som en telefonsladd typ. Den är grym, går att dra hur många varv som helst och den fastnar aldrig i håret.

Är det här typ en sån "telefonsladd-snodd"? :)
dsc_0002_53ac3ec12a6b228de5f975ec.jpg
 
Åh tack snälla för alla era svar! Jättekul med så många bra tips :D
Invisibobble verkar ju vara toppen! Det gör visserligen Blax också men är dom så klena/sköra som dom ser ut? :o
 
Tog en sväng in till stan idag och fick med mig ett litet paket med Invisibobbles hem.
Jäklar va bra dom är! Jag är ruskigt imponerad! :D

8wmvlc.jpg
 
Finns den?
Jag har väldigt tjockt hår och varje gång det ska sättas upp i tofs har jag det enorma I-landsproblemet att hårsnodden inte räcker till. 2 varv blir för löst och 3 är i princip omöjligt.
Jag har hört talas om "mirakelsnoddar" som är lite extra hållbara, töjbara, ja helt enkelt mer lämpade för tuffa miljöer som tjocka kråkbon, men vad heter dom och vart fasen hittar jag dom?

Jag hittade den optimala snodden i somras på Ica. Hade glömt snodden när jag skulle till stranden och var desperat. Tog bara första bästa och nu har jag bunkrat med världens bästa snodd!

Det är en vanlig gummisnodd med limmad skarv, ingen metalldel. Men den har en silikonremsa på ena sidan. Inte så klibbig att håret trasslar, utan bara tillräckligt för att snodden inte ska glida i håret.

Efter några månaders användande spricker silikonremsan men det gör inte så mycket, för själva snodden är fortfarande hel under och det klibbar fortfarande även om det är sprickor i silikonen.


Så jävla underbara snoddar!!!
 
Jag har också samma problem med att hitta snoddar till mitt långa tjocka hår, men jag använder dom från BikBok utan metalldel. Helt suveräna är dom, kostar 19 kr för ca 10 styck och oftast så är det 2 paket för 1, håller bra gör dom också :banana:
 
Köpte här om dagen ett paket invisibobble. Men dom funkar inte alls på mitt hår, nästan sämre än mina HM snoddar :(.
Får runt dom 5 varv om jag inte har nytvättat hår, men håller inte riktigt tofsen på plats.
Min jakt fortsätter alltså... :arghh:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras En diskussion kring vakthund har dykt upp här hemma, då vi snart flyttar till landet/ut i skogen och min sambo tror inte att corgis är...
23 24 25
Svar
488
· Visningar
31 239
Senast: lizan
·
Småbarn Hjälp - Vi är i en lite jobbig situation! Allt har gått så himla smidigt med hemflyttning - tills nu! Vi flyttar till Sverige från UK...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp