Bukefalos 28 år!

Den stora namntråden

Hon bytte namn och finns väl typ fortfarande kvar som något med iver. :) och en jaktgolden är det :)

Och jag gillade Tweed! Tycker du hade stryk massa bra namn jöh! Vad hände med Fox liksom?! :eek: :D

Så kan det ha varit!
Ja, jag såg lite bilder och tyckte den såg väl lurvig ut för att vara en labbe :D

Meeen, jag måste sålla någonstans! :D
 
Sorry, jag vet :D SÅ JÄKLA KINKIG med namn alltså :rofl:

Men okej, listan är ändå rätt bantad nu:

Floyd
Fokus
Iver (visst fanns det någon som hade en röd jaktlabbe här som hette Iver?)

Det är väl typ dom tre namnen som hänger kvar ännu.
Floyd går bra!

Fokus är ett trevligt namn, men jag tycker det verkar bökigt att ropa. Fast jag har en förkärlek till enstaviga namn också.
 
Tycker du att Fox är det vinnande namnet då? :D
Nä Rorrick :p

(Det är nog bara för att jag förknippar de andra namnen med andra hundar och så känns det inte som helt ovanliga namn men Fox är supercoolt. Och Mac/Tod med :) Iom att du har så ovanliga andra namn liksom :) )

Annars håller jag med @Hedinn om Flloyd! Känns enklare än Fokus :)
 
Floyd går bra!

Fokus är ett trevligt namn, men jag tycker det verkar bökigt att ropa. Fast jag har en förkärlek till enstaviga namn också.


Nä Rorrick :p

(Det är nog bara för att jag förknippar de andra namnen med andra hundar och så känns det inte som helt ovanliga namn men Fox är supercoolt. Och Mac/Tod med :) Iom att du har så ovanliga andra namn liksom :) )

Annars håller jag med @Hedinn om Flloyd! Känns enklare än Fokus :)

Jag är bara lite osäker på Floyd för att det känns som att det kan bli otydligt för hunden? Det smälter liksom ihop lite, det är inte så distinkt :D Flåjd liksom.

Fokus känns tydligare på så sätt, Fo-kus. Betoning på Fo, men K:et markerar att det händer något typ :p

Tillägg: MEN, jag gillar Fox också :D Känner ju en svart jaktlabbe som heter Tod, ingen som heter Mac dock :)

Tillägg igen: Tror att det kanske är för att jag är van vid tvåstavigt också? O-tis, La-dda, I-pod.
 
Jag är bara lite osäker på Floyd för att det känns som att det kan bli otydligt för hunden? Det smälter liksom ihop lite, det är inte så distinkt :D Flåjd liksom.

Fokus känns tydligare på så sätt, Fo-kus. Betoning på Fo, men K:et markerar att det händer något typ :p

Tillägg: MEN, jag gillar Fox också :D Känner ju en svart jaktlabbe som heter Tod, ingen som heter Mac dock :)

Tillägg igen: Tror att det kanske är för att jag är van vid tvåstavigt också? O-tis, La-dda, I-pod.
Alltså, jag har haft en Ulf. Det funkade alldeles utmärkt (tills han blev nästintill döv, men tror inte det var namnets fel), så då tror jag att en hund uppfattar Floyd också. :D
 
Största nackdelen med omplaceringar, jag har bara fått döpa en av hundarna själv. Han var visserligen också en omplacering men dels lyssnade han överhuvudtaget inte på sitt namn dels ville jag verkligen inte att han skulle heta det.

Här fanns annars en svart DP-Labdrador som hette Prosit, väldigt sött. Gillar lite underfundiga namn. :)
 
Jag googlade på röd jaktlabbe (visste inte att det fanns såna) och tycker att han ska heta Harry!
Kanske redan har avfärdats. Tråden blev lång fort :)

edit: många r i Harry

De går ju under "gult" men färgen kallas fox red :)

Många R i Harry :D Men det är ett bra namn annars! Dock heter en nära väns sambo det, samt min bästa väns häst :p
 
Kompisen får snart hem en hovawart valp, en hane som är svart med tecken och behöver namnförslag på J. Alla mina bra gick ju åt till Impas valpar.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 159
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 257
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 699
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 3 🐈‍⬛🐈
  • Guldfasanerna
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp