dessa underbara inspektörer

Sv: dessa underbara inspektörer

ja på måndag är det 3 veckor sedan hon va här så har jag inte fått papper på måndag kl 12 ska jag ringa henne och fråga vad hon håller på med :devil:
 
Sv: dessa underbara inspektörer

Eftersom man inte känner folk personligen här och vet hur de brukar uttrycka sig, kan det ibland vara svårt att veta om folk "ordbajsar" eller är okunniga.. det är skillnad att prata med någon eller läsa ett inlägg - tar bort möjligheten att höra nyanser i det man säger/skriver..

I inlägg 590 hade du fel och två st svarade - inget att bli upprörd över..
 
Sv: dessa underbara inspektörer

Det är det jag menar, det som Kicki skrev om över här. Jag tycker att de bryr sig för mycket om fel saker och letar fel som är helt orimliga.... som jag i mitt fall råkade kalla detaljer.

Så dumt av mig att ordbajsa på det sättet, ska försöka tänka på i fortsättningen att folk tar allt ordagrant här och ej har den förmågan att läsa mellan raderna. :idea:

Jag hänvisade dig till fakta så att du skulle förstå varför inspektören frågade om det du kallar detaljer.

Vad menar du att man ska läsa mellan raderna i det inlägg som jag citerade i mitt tidigare svar. Vill man ej ha svar som hänvisar till fakta så förstår jag inte varför man frågar :confused:
 
Sv: dessa underbara inspektörer

Eftersom man inte känner folk personligen här och vet hur de brukar uttrycka sig, kan det ibland vara svårt att veta om folk "ordbajsar" eller är okunniga.. det är skillnad att prata med någon eller läsa ett inlägg - tar bort möjligheten att höra nyanser i det man säger/skriver..

I inlägg 590 hade du fel och två st svarade - inget att bli upprörd över..

Det vill till lite mer än en interntsida för att göra mig upprörd :D

Desstom skrev jag att det var jag som ordbajsade och bad även om ursäkt för det.:p
 
Sv: dessa underbara inspektörer

Jag hänvisade dig till fakta så att du skulle förstå varför inspektören frågade om det du kallar detaljer.

Vad menar du att man ska läsa mellan raderna i det inlägg som jag citerade i mitt tidigare svar. Vill man ej ha svar som hänvisar till fakta så förstår jag inte varför man frågar :confused:

det har ju inget med inspektören personligen att göra om varför de frågar och vad de har för uppgifter, utan det var ju jag själv och mitt eget tycke och tänkande som tyckte att de borde ha vettigare saker för sig än att bry sig om detaljer. Sen förstår jag inte på fullaste allvar varför de nödvändigtvis ska kolla och hästarna är har pass, för som de ser ut idag så finns inte resurser att tillverka och leverera passen inom rimlig tid. Så då förstår jag inte varför ägaren ställs ansvarig för att passet inte har levererats. ;)

Och det läsa mellan raderna så menade jag "dragigt skjul", vilket jag accosierade till "risigt, dragigt, regna in, fallfärdigt, träröta, rivningsobjekt, rasrisk, sjuka skitiga och magra hästar" Jag är övertygad om att det finns många fina skjul oxå runt om i vårt avlånga land som det bor hästar i och det var givetvis inte sådana jag menade... även om jag aldrig skulle låta mina hästar bo i ett sådant skjul heller.:D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: dessa underbara inspektörer

nej, ringde henne i måndags, först tröck hon bort mig 2 gånger från linjen, sen va det upptaget och 4 gången svarade hon. frågade om hon skickat papper och ho sa
- mmja, har du inte fått dom?
nej sa jag, vilken dag skickade du dom
-ehm..mm..torsdag.
-jaså?
Ja sen sa hon att hon har skickat dom till fel adress..
känns som att hon ljög och inte alls har skickat några papper.
 
Sv: dessa underbara inspektörer

Sen förstår jag inte på fullaste allvar varför de nödvändigtvis ska kolla och hästarna är har pass, för som de ser ut idag så finns inte resurser att tillverka och leverera passen inom rimlig tid. Så då förstår jag inte varför ägaren ställs ansvarig för att passet inte har levererats. ;)

Om du skickat in passansökan i tid så godkänner inspektören det även om du inte hunnit få ditt pass. Du får ju ett kvitto på att din ansökan kommit in.
 
Sv: dessa underbara inspektörer

Om du skickat in passansökan i tid så godkänner inspektören det även om du inte hunnit få ditt pass. Du får ju ett kvitto på att din ansökan kommit in.

Jag har aldrig fått något kvitto på mina ansökningar. Varken på hästarnas eller åsnornas.
 
Sv: dessa underbara inspektörer

Det var inget annat än ett exempel, men jag får ursäkta ordvalet. Man kan ju läsa lite mallan raderna oxå... :idea:

Nej. Jag läser det som skrivs.
I mina ögon är det som Thomas säger. Dålig ventilation är bra mycket värre än ett skjul.
 
Sv: dessa underbara inspektörer

Jag har aldrig fått något kvitto på mina ansökningar. Varken på hästarnas eller åsnornas.

Vi har alltid skickat rekommenderat med mottagarbevis. Det är ju ganska viktiga originaldokument som skickas in.

När vi skickade till ASRP så fick vi kvitto från dem dessutom.
 
Sv: dessa underbara inspektörer

Min största rasförening vill inte ha det rekommenderat. Jag har frågat flera gånger och risken finns att det inte hämtas ut p g a hög arbetsbelastning. Dessutom skickar de passen i vanlig kuvert tillbaka.
 
Sv: dessa underbara inspektörer

Vi har alltid skickat rekommenderat med mottagarbevis. Det är ju ganska viktiga originaldokument som skickas in.

När vi skickade till ASRP så fick vi kvitto från dem dessutom.

Hahaha. Då är ni nog ganska ensama om att ha fått det :D
 
Sv: dessa underbara inspektörer

Om du skickat in passansökan i tid så godkänner inspektören det även om du inte hunnit få ditt pass. Du får ju ett kvitto på att din ansökan kommit in.
kvitto, det har jag aldrig fått :confused: däremot spar jag kopior på alla papper
 
Sv: dessa underbara inspektörer

kvitto, det har jag aldrig fått :confused: däremot spar jag kopior på alla papper

Godkände inte inspektören det då? Det är ju allmänt känt att vissa avelsföreningar tar ruggigt lång tid på sig för att utfärda pass. De inspektörer som jag träffat har vetat det och accepterat den förklaringen.
 
Sv: dessa underbara inspektörer

Hahaha. Då är ni nog ganska ensama om att ha fått det :D


Njä, det tror jag inte. Jag fick.

Alla som skickade rek fick väl den där gula lappen där det stod att dom mottagit ens ansökning och att allt såg ut att vara rätt vid första anblick.

I alla fall alla jag känner.
 
Sv: dessa underbara inspektörer

Hejsan. Jag har läst hela tråden och hållt tummarna för att den där djurinspektören förstått att hon överdrivit en hel del på vissa punkter.
Hur har det gått för dig nu?
Hoppas det har gått bra!
Mvh Xoya
 
Sv: dessa underbara inspektörer

Har fått papper nu och ringde och frågade henne ang vissa saker. Jag sa även att jag tänker överklaga detta med dörrarna och så. Ska skriva ihop något nu i veckan och skicka iväg.
Hon hade satt som datum att allt skulle vara fixat runt den 15 okt men hon sa att jag skulle få mer tid på mig om jag bestämde mig för att fixa allt. ska som sagt överklaga så får vi se vad som sker härnäst
 

Liknande trådar

Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 268
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ I början på förra året började jag må dåligt och sökte mig till vc. Jag fick en samtalskontakt som jag träffade en tid. I höstas tyckte...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 780
Senast: vtok
·
Anläggning Den här texten har jag läst om och om igen: När krävs förprövning? När du bygger nytt, bygger om eller bygger till för produktionsdjur...
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: Miaa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 222
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp