Bukefalos 28 år!

Det är ju förjäkligt!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Det är ju förjäkligt!

Jag tror det handlar om den där hovslagaren som det pratades mycket om igår, som verkligen inte hade gjort det som påstods. han kände sig tydligen utpekad och hotad av det som skrevs om honom, när det i själva verket var en annan person med samma namn som var skyldig. Klart hans vänner och nära reagerade på det och försökte stoppa det tjafset.

Någon hovslagare har jag aldrig nämnt vid namn. Har inte pekat ut någon som inte varit inblandad. har heller inte hotat någon eller hängt ut någon och påstått att dom har något med kV att göra. Sådant sysslar inte jag med. De jag har nämnt är V.L, I.L och E.H. Ingen annan.
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Varför kontaktar du inte polis de gånger du sett såna här saker? när det kommer hästtransporter eller lastbilar nattetid.
för att få ett stopp måste du agera inte iaktaa
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Men nog är det ett problem om folk känner sig utpekade som anser sig oskyldiga?

Medier vinklar saker och ting så att de får en bra story som folk vill läsa.

Vilka känner sig utpekade?
De jag nämnt i fb gruppen är endast de som förekommit i KV alltså V.L, I.L och det som jag nu fått veta av hästägare som fått sina hästar slaktade trots att hästen står fortfarande på dom som ägare och vissa av dom inte hade passet med sig då hästarna skulle gå på bete, betäckning,inridning,inkörning mm kan ha någonting med KV att göra alltså E.H. Eftersom flera av dessa hästar blivit transporterade ner till KV och slaktats där. En av dom redan efter 8dagar.

Jag vet att jag inte pekat ut någon förutom dessa tre. Jag har inte vare sig tagit gårdsägare i trakten eller hovslagare eller ridskolor eller andra som inte har ngt med KV att göra och sagt att de har med dom att göra.
Stackars folk! Jag förstår hur dom känner sig.
Men vem har då nämnt dom vid namn och har spridit det ryktet att dom ska ha ngt med KV att göra? Fastän dom inte har det? Vem? Jag vet att det inte är jag ilf.
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Vilka känner sig utpekade?
De jag nämnt i fb gruppen är endast de som förekommit i KV alltså V.L, I.L och det som jag nu fått veta av hästägare som fått sina hästar slaktade trots att hästen står fortfarande på dom som ägare och vissa av dom inte hade passet med sig då hästarna skulle gå på bete, betäckning,inridning,inkörning mm kan ha någonting med KV att göra alltså E.H. Eftersom flera av dessa hästar blivit transporterade ner till KV och slaktats där. En av dom redan efter 8dagar.

Jag vet att jag inte pekat ut någon förutom dessa tre. Jag har inte vare sig tagit gårdsägare i trakten eller hovslagare eller ridskolor eller andra som inte har ngt med KV att göra och sagt att de har med dom att göra.
Stackars folk! Jag förstår hur dom känner sig.
Men vem har då nämnt dom vid namn och har spridit det ryktet att dom ska ha ngt med KV att göra? Fastän dom inte har det? Vem? Jag vet att det inte är jag ilf.

Min häst slaktades också då hon var utlånad till E.H på KV efter en dryg vecka... Mkt konstigt är det här el hur
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Varför kontaktar du inte polis de gånger du sett såna här saker? när det kommer hästtransporter eller lastbilar nattetid.
för att få ett stopp måste du agera inte iaktaa

Det har jag gjort och gör varje gång man ser det. Jag har pratat med en polis som är väl insatt i detta också och hon bad mig att skriva ner det samt ta regnr på de fordon som kör. Men jag skulle inte utsätta mig för fara, vilket jag redan gjort... Men jag lovar att jag ringer in det varje gång. En nära till mig ringde in ang det som inträffa igår morse med kon o hästen i transporten. Jag ska kolla upp lite detaljer nu de närmaste veckorna också, mer kan jag inte säga.
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Och en annan här i tråden kommer med motsatta uppgifter.

Vem ska man tro då?

Du kan ringa polisen och kolla upp det. Dom får du fakta ifrån.
Ring in eller maila och fråga ang KV och E.H.

Jag lovar på heder och samvete att jag har rent mjöl i påsen.
Jag kan inte gå i god för vad andra påstår, det är deras ansvar eller hur?

Jag uppfostrades till att vara ärlig, se skillnad på rätt och fel, göra det som är rätt och alltid tala sanning.

Vem är det som säger det motsatta?
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Nej jag har inte glömt.
Men det är så många som kommer med olika inlägg. Och jag hinner inte gå igenom alla. Finns ju en till i tråden som säger motsatta...
Jo Ingetrigtigtnick vet jag att hon säger motsatta emot mig. Det gjorde hon i fb gruppen med. En till med henne också. Men jag vet ju att det jag lägger upp har fakta med sig, dels från polisen i hässleholm som jobbar med detta som då media fått uppgifter ifrån. Dels från egna iaktagelser, jag ska bli bättre på att dokumentera och fota samt ringa in till polisen ang det som rör sig i byn ang KV.
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Varför ska man följa efter själv? och varför skulle skicket på djuren i slakttransporten bevisas med kort?, till vad nytta?, dra upp rullgardinen, vad tror du händer andra djur till andra slakterier????

Nej, du behöver ju inte följa efter om du inte vill men h*n frågade vad h*n skulle ha gjort och jag svarade vad jag tyckte h*n kunde ha gjort.

Så du menar att man inte ska försöka stoppa en transport bara för alla andra transporter är lika jäkliga?

Tja, i utredningar om djurplågeri ingår ibland kort på hur djuren ser ut, därav tyckte jag att knäppa av ett par kort kan vara bra om man nu vill göra en anmälan till polisen.

Eftersom jag enligt dig famlar i mörker så får du gärna förklara för mig vad jag skulle se om det varde ljus?
 
Senast ändrad:
Sv: Det är ju förjäkligt!

*knapplån*

Jag har nu rensat tråden efter ett grovt övertramp och väljer härmed att stänga den. Finns inte respekten för grundläggande diskussionsregler kan hellre inte tråden fortleva.

Lovis
moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Nerikes Allehanda) Vad hände Bella? Ett litet sjuårigt varmblodssto med vitt stjärn-ämne och vita kotor på bägge sidor bak har...
2
Svar
24
· Visningar
3 678
Senast: ZandraBson
·
  • Artikel
Hästnyheter (Nerikes Allehanda) Ytterligare sju hästar har gått till slakt, efter att ägarna lånat ut dem till en kvinna i Närke. Annika Hallin i...
Svar
0
· Visningar
637
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Jag tänkte länka men i skrivande stund hittar jag inget färskt material, antar att det kommer dyka upp senare under dagen? Gammal...
2
Svar
33
· Visningar
3 205
Senast: Sar
·
Äldre Det känns som att jag tjatar om detta men jag kan inte låta bli för jag har verkligen fått nog. Jag ber om ursäkt på förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
55 426
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp