Bukefalos 28 år!

Det är ju förjäkligt!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Det är ju förjäkligt!

Har du anmält?
Vill du ha kontakt med oss andra?

Jag har inte anmält.
vet ej vart .skall jag anmäla avtalsbrott eller vad ? utan papper.
jag vill verkligen och hoppas att min sak kan bidra till ytterligare
tyngd i detta spektakel så de berörda ska få bita surt som:devil:

Att E skall få känna sig lika liten som jag gjorde när hon fullständigt sket i mig
och hästarna.
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Jag ber om ursäkt för att jag gick in i denna diskussion och jag har aldrig menat att såra eller vara otrevlig mot dig. Hoppas du godtar detta och inte hyser agg mot mig, jag ber verkligen om ursäkt om det blivit missförstånd.

Du får gå in i vilken diskussion som du vill, vi har yttrandefrihet i Sverige.
Tur det:laugh::bow::bow:

Men det du skriver att jag har gjort i gruppen är ju inte sant. Jag har absolut inte pekat ut vare sig gårdar, medmänniskor, ridskolan som slakthästleverantör eller andra. Detta är jag väldigt noga med!
Det sårar något så in i norden när någon ljuger på en det vet jag hur det känns så det gör inte jag. Därför reagerade jag på dina inlägg...

Du var otrevlig emot mig, du anklaga mig för att ha begått förtal vilket är brottsligt. Sen såra du mig också för du skrev att jag far med osanningar.
Har jag aldrig gjort...

Men jag är inte långsint.

Är bara nu rädd för att jag har gruppen uppe pga alla hot. Är rädd för att gå ut ensam i byn.
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

*KL*
Hur det än är så måste man komma åt lagar och regler. Det är ju reglerna som gör att det här fungerar som det gör... Elle rinte fungerar. Så länge det funkar att ta en häst utan att regga om den och säga att det är ens egna och man kan göra vad man vill.. ja då kommer det här kunna fortsätta. Så länge slakterierna har en vet anknyten till sig så kommer även den kunna vara inblandad och godta det här... mm mm mm.
Man måste få till att en ägare är den som står reggad antingen en travare tävlar eller ej. Man måste få veterinärer som samma dag inte vet om att idag ska de ut till ett slakteri... Man måste få till helt annan pass hantering!! Och man måste få till helt andra kontroller vid gränserna. Ev helt förbjuda slakt transporter alls att åka över gränserna! och man måste få bort de möjligheter som finns nu med att folk skänker iväg sin häst för att de inte har möjlighet att ha den kvar.
Om det fungerade så skulle vi inte ha sånna som gör sånna här saker alls!
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Jag har inte anmält.
vet ej vart .skall jag anmäla avtalsbrott eller vad ? utan papper.
jag vill verkligen och hoppas att min sak kan bidra till ytterligare
tyngd i detta spektakel så de berörda ska få bita surt som:devil:

Att E skall få känna sig lika liten som jag gjorde när hon fullständigt sket i mig
och hästarna.

Det kan du visste. Avtalsbrott oavsett pma mej så ska du få mitt namn o nummer
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Jag litar på uppdrag gransknings journalister. De har inte ljugit i sina program hittills utan är väldigt duktiga på att ta fram sanningen.
Kristianstadsbladet och nsk är dagstidningar och ljuger inte heller, de får dom inte. Det är vilseledande journalistik, vad skulel dom få ut av det? Föra falska fakta och bilder?

Naiv har jag aldrig varit. Jag var inte så stark i benen, får erkänna att benen var rena gelen då jag såg hästarna i byggnaden i Boalt. Jag sväljer inte allt med hull o hår, jag kollar upp fakta innan jag länkar ut det i gruppen.

Jag hoppas också att det får ett slut. För alla inblandade. Mest tänker jag på hästägarna och alla de hästarna och de andra djuren. :cry::cry::cry:

Det är upp till dig vad du tror, personligen anser jag att för din egen skull bör läsa på ämnet källkritik. Naiv har inget som helst med benstyrka att gör, däremot är man naiv som tror att uppdrag granskning framför en helt objektiv bild när de presenterar sina program. De ljuger säkerligen inte medvetet, men de vinklar ganska hårt, säkerligen för att framföra budskapet så tydlig som möjligt och skapa ett intresse.

Lägg också märke till att jag inte använde ordet ljuger, tidningar ljuger sällan direkt. De selekterar snarare ut det de vill presentera och lägger fram det på ett vis som fångar läsare. Vill de presentera någon som skurk så missar de de förmildrande omständigheterna.

Jag är helt övertygad om att det finns sanning bakom många av anklagelserna, det kanske är värre än vad som framkommer, men det gagnar ingen med lösa spekulationer, rykten som skapas efter iakttagelser. Att bli falskt anklagad kan som sagt förstöra folks liv och inte hjälper det hästarna.
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

detta annonsvar fick även jag, 2008.. då jag hade annonserat om bete efter jag betäckt mitt sto på Markebäck... och ännu konstigare var det när jag sedan upptäckte att det var en gammal gymnasiekompis:crazy: jag tackade ändå ja till bete och jag kan tillägga att det gick bra för mig och min pålla, jag hämtade hem henne när betet var slut, hon var ej dräktig heller..men hon var ganska angelägen om att få behålla henne o ta föl på nästkommande år, och hon fick stå där gratis mot att hon fick andvända henne... först övervägde jag att låta henne få stå kvar hos E.. men innerst inna så kändes det inte bra...hon åkte med hem...men sen året efter så hörde hon av sig igen och tjatade.. om att få låna henne.. men hon kunde inte köpa loss henne vid ev försäljning utan då skulle en tjejjkompis få ta henne.... Tack men NEJ tack sa jag... sen har vi inte haft så mycket kontakt.. men har henne som fb-vän och nu ska jag hålla mina ögon öppna!! Vill helst ta bort denna vidriga människa men hon skriver rätt mycket på sin sida om alla hästar som kommer och går...
Det som är mest chockartat är att vi gått i samma klass och att man inte kunde tro att hon skulle bli denna person senare i livet... visst hon var lite märklig och hon hade en del märklioga historier om hästar, då och då!!
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

:crazy::crazy::crazy:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Det är ju förjäkligt!

Har du anmält?
Vill du ha kontakt med oss andra?

Hej vilken sommar/år var detta... låter som det var samma år då mitt sto var där på bete...bete och bete bara sly och min häst var tunn när jag fick hem henne... hon hade då hästarna på detta ställe som du beskriver.. hos ett trav stall men i ett ruckelstall vid sidan av... vilken tur jag måste ha haft som fick hem mitt sto...
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Är också gymnasie "vän" med E H. :eek: Jag väntar på betalning för 2 skoningar som hon är skyldig mig. Många år sedan nu men nog så irriterande.
Har ingen hästaffär med henne tack och lov. Men jag har börjart fundera på om inte min förra häst hamnat i klorna på henne eller V på Knorre.
Efterlysning finns här på buke bland annonserna. Massor av visningar men ingen som hört av sig än. Hästen har inget pass så det blev väl svartslakt kan jag gissa då köparen inte vill svara mig.
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Då är säkert du och jag oxå gymnasiekompisar;)...kvinnerstaskolan.. jag gick .....!! Ja du vet ju hur hon var!!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Det är ju förjäkligt!

Är också gymnasie "vän" med E H. :eek: Jag väntar på betalning för 2 skoningar som hon är skyldig mig. Många år sedan nu men nog så irriterande.
Har ingen hästaffär med henne tack och lov. Men jag har börjart fundera på om inte min förra häst hamnat i klorna på henne eller V på Knorre.
Efterlysning finns här på buke bland annonserna. Massor av visningar men ingen som hört av sig än. Hästen har inget pass så det blev väl svartslakt kan jag gissa då köparen inte vill svara mig.

tror du att dome kompisar/vänner har affärer ihop?? låter troligt iaf!! ja jätteirriterande att inte få betalt!
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Knorr...importerar även slakthäst ifrån östeuropa som slaktas för köttexport eller för den svenska köttmarknaden. Några av dessa stackars hästar låg och självdog i hagen som Knorr.. använder för transit innan slakt. Detta uppmärksammades även av media.

Kan du länka till den artikeln om den självdöda hästen?
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

ska man behöva gå med vapen på sej nu? Vem fn tror han att han är den här mr larsson? Bara att min häst slutade sina dagar på hans ställe får mej att vilja spy... Det är ju sorgligt o tragiskt att ingen kan få stopp för det????

Det är inget fel att låta sin häst avsluta sina dagar på Knorrevången om man som ägare tar sitt ansvar och är med själv.

Hittills har jag hört, från de som gjort så, om kunnig och trevlig personal.
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Har du läst tråden?

Om man som ägare inte vet om att hästen ska slaktas, hur ska man då kunna vara med menar du?

Det är ju inte den slakt som görs efter konstens alla regler som diskuteras och folk motsätter sig.
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

kl

Nu får ni sluta spekulera i deras familjeförhållande och hålla er till ämnet!

Mvh
moderator
mysko

Efter ytterligare rensning (fjärde eller femte i ordningen) påminner också jag om forumreglerna.

Fortsätter ni att bryta mot de regler som finns för diskussionsforumet leder det till att tråden stängs och/eller tas bort, vilket väl vore tråkigt?

Lovis
moderator
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Dom som var riktigt inblandade i den historien såg väldigt mycket mer än vad andra gjorde, och media hann inte alltid med. Även grannar osv såg saker som inte media fick nys på i tid tyvärr. Jag tycker den här artikeln räcker för att bevisa att djuren inte hade det bra i väntan på slakt hos I.L. Varför krävs det mer beviss likssom. Finns ett fotoalbum på en grupp på Fb med bilder på kor och hästar som står i de utdömda stallarna bredvid knorrevången. Utan strö, mat och vatten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Nerikes Allehanda) Vad hände Bella? Ett litet sjuårigt varmblodssto med vitt stjärn-ämne och vita kotor på bägge sidor bak har...
2
Svar
24
· Visningar
3 678
Senast: ZandraBson
·
  • Artikel
Hästnyheter (Nerikes Allehanda) Ytterligare sju hästar har gått till slakt, efter att ägarna lånat ut dem till en kvinna i Närke. Annika Hallin i...
Svar
0
· Visningar
637
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Jag tänkte länka men i skrivande stund hittar jag inget färskt material, antar att det kommer dyka upp senare under dagen? Gammal...
2
Svar
33
· Visningar
3 205
Senast: Sar
·
Äldre Det känns som att jag tjatar om detta men jag kan inte låta bli för jag har verkligen fått nog. Jag ber om ursäkt på förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
55 427
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp