Bukefalos 28 år!

Det är ju förjäkligt!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Det är ju förjäkligt!

Svar på inlägget med länken till facebookbilderna.

Absolut!!

Där finns däremot andra saker som hon påstår vara sanning som jag vet är rent påhitt.
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Talar inte bilderna i facebookgruppen klarspråk?


Har för övrigt tipsat AB.

Absolut talar de sitt tydliga språk, vilket jag aldrig förnekat. På facebook står det dock andra saker som inte är sanna. Ang. personer som skulle vara delaktiga mm.
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Hur vet du att det inte är sant?


Jag är helt utomstående och har aldrig skickat en häst på slakt, har aldrig hört talas om människorna tidigare.
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

vill tala om hur det gick till när mina hästar hammnade hos världens sämsta människa.

Jag hadde övervägt och ältat det hela ett tag,men nu bestämt att den äldre hästen skulle tas bort innom en snar framtid.Jag hadde en häst till som var 17 men frisk, vital, vacker. Jag fick se en annons där E annonserade om att hon tog emot hästar till allehanda ting alla var välkommna till hennes fina gård med fina beten. jag har skött om mina kompisar på bästa sätt .Det här med att söka ny fodervärd har ju sina sidor och kan ju bli väldigt utdraget, Jag nappade på E,s lovord allt verkade vara i sin ordning hon hadde ju mycket igång travträning ,inridning, avel, unghästar, lastträning , mm .


Jag fick en känsla av att den här mäniskan bör veta vad hon håller på med!
hon gav också en ganska självsäker attityd, hon visste vad hon ville ,vilket jag tyckte var bra då inte jag kännde mig stark.

Hon erbjöd även den äldre hästen att följa med till henne för hon hadde så gott om bete och så var det ju bra om det gick äldre hästar ihop med de yngre. E skulle vid hösten se till att Tina flash fick sluta sina dagar.

Jag tyckte att jag var lyckligt lottad som haft turen att hittat denna annons!

Båda kunde åka här ifrån till ett ( vad jag trodde gott ställe) och jag skulle slippa den hårda biten med att ta bort Tina själv.

E var här och hämtade hästarna då jag var osäker på att köra transport

Jag ringde och kollade så allt var bra ,vilket det var . Hästarna gick bra ihop med de andra hästarna. sa E.

Det gick några dagar så åkte jag till gården för att se hur dom mådde, men jag såg dom inte! jag frågade en man på gården om han visste var dom var ,nej hon hyr det här av mig och pekade i riktning där jag varit annars vet jag inte vad hon håller på med sa han. Det lät och verkade märkligt . Jag åkte hem och ringde E hon blev mest sur för att jag åkt dit oanmäld!

Hon förklarade att hästarna gick på ett annat ställe så jag åkte dit nästa dag
E hadde varnat för att det gick en väldigt mager häst ihop med mina och ett par hästar till.

Jag blev ledsen när jag insåg att något bete var det ju inte tal om,det var sly
och sten och avbetat det lilla som funnits.

Då kände jag panik och gick i gång med E om att saker definitift inte blivit som utlovat ock framför allt skall dom ha mat! hon sa att dom gick i den hagen för att man inte viste vad dom hade för bös med sig när dom kom men att dom senare skulle flyttas.Jag ville vara med när hon fodrade 3 gånger om dagen för att se att det sköttes som hon sa, jag erbjöd mig att hjälpa till att göra hage
så att dom skulle få det som vi bestämt,men det skulle dom själva igång med i helgen och behövde ingen hjälp hon ställde även in en hösilage bal i hage så jag skulle se att dom fick mat å det var bara för min skull! inte för hästarna.

Jag innsåg att det osade falskhet och påtalade att jag skulle ta hem hästarna om hon jävlar inte skärpte sig,allt skulle ordnas på bästa sätt sa hon och lovade att sköta inte bara mina utan alla hästar som gick i hagen.

Det gick några veckor och jag fick bestämma mig för att lämmna över och försöka lita på att det skulle bli som hon sa,hon kunnde väl inte ljuga har man en sådan verksamhet så måste det väll ändå skötas jag kan ju inte vara den första som lämnat vänner till henne.

Jag ringde någon vecka senare för att fråga hur hästarna mådde .Då sa hon att dom var borttagna !!!varför,när och hur. Hon svarade bara att det berodde på mitt kontroll behov. Det var ingen ide med denna människa att försöka resonera som vanliga människor hon stängde av bara.

Vi hadde inte skrivit några avtal jag lämnade över mina hästar till en människa som jag trodde var människa!

Detta var planerat ifrån hennes sida det är jag helt säker på i dag 10 månader senare. Jag hadde inte behövt skicka med sadel träns täcke mm,det skulle ju ändå inte användas.men det kunnde hon väll få några kronor för också.

Har fått reda på att Tina fick stå på transport ca 50 mil för att bli slaktad
gissa var Knorrvången.Låta en gammal häst stå i transport så långt det är tamej fan inte klokt

Feeling squar vet jag inte vart han är han hadde inget pass
men misstänker att han hamnade på samma ställe .:cry:

Jag finner inte ord mer än väldigt många fula! Att ljuga folk rätt i ansiktet och leva på som ingenting hänt det är diagnos på det

Är tacksam att det kommer fram.Hälsningar Anna-Karin.

Har du anmält?
Vill du ha kontakt med oss andra?
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Hur vet du att det inte är sant?


Jag är helt utomstående och har aldrig skickat en häst på slakt, har aldrig hört talas om människorna tidigare.

På fb förekom, när jag läste sist, anklagelser om att utpekade personer var "medhjälpare" personer som blivit mkt sårade och inte har något med KV att göra. Även att ridskolan på orten skulle kört dit hästar, vilket inte stämmer. Jag vet att detta är påhitt då jag har koppling till orten och känner en av de som blivit felaktigt anklagad. Och vad man kan se av hundarna när man kör förbi så är de inte speciellt smala, jag kan säkert ha fel.

Vill bara förtydliga att jag inte varit där med någon häst eller annat djur sedan anklagelserna började cirkulera, ville ge min bild.
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Okej, nä, att anklaga bara för att låter ju inget vidare.

Ni som bor i närheten, skulle ni inte kunna ta en bild så att vi andra får se hur hundarna ser ut?
I min mening är många hundar idag snarare överviktiga, och det är ju tråkigt om normalviktiga hundar klassas som magra för att man har en lite skev syn på vad som är tjockt och smalt.
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

kl

Nu får ni sluta spekulera i deras familjeförhållande och hålla er till ämnet!

Mvh
moderator
mysko
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Efter denna historia är jag som aktivt håller på med travhästar mer än 100% säker på att det är mer rätt att slakta sin fullt friska travhäst efter avslutad karriär.

:bow::bow::bow:

Tack Jettan för att bra inlägg. Hoppas att fler följer efter.

AM
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Anonymt nick, då jag inte vill ha med detta och göra på något vis egentligen. Tycker dock att alla parter ska hålla sig till hela sanningen.

Vill bara säga att allt som står i denna text är inte riktigt sant. Det är ganska mycket som står på facebooksidan som är påhitt. Skaparen av facebooksidan är inte på det klara med slakteriets historia, en del av ortens gårdsägare blir påhoppade för att vara de är "delaktiga" mm detta är rena påhitt.

Slakteriets hundar ser definitivt inte ut att vara magrare eller lida mer än några andra hundar.

Och när man kör/går utanför slakteriet kan man omöjligt veta vilka som är där, så det "faktan" får ju också tas med en nypa salt.

Jag är inte "imponerad" av slakteriet på något vis men har själv slaktat 3 hästar där under årens lopp, allihop på korrekt vis. Alltid rent och snyggt inne i och utanför slakteriet eller så snyggt det kan bli i ett slakteri. Varit med alla gångerna och har inte haft några problem med personalen där.

Med detta vill jag bara säga att det finns alltid 2 sidor. JAG TYCKER DOCK ATT ALLT SKA SKÖTAS KORREKT OCH ATT OM ALLA ANKLAGELSER ÄR SANNA SÅ ÄR DET HEMSKT OCH SJUKT.

Allt som står på facebook sidan är taget från uppdrag granskning, kristianstadsbladet, norra skåne, ridsport och från övriga media som skrivit om knorre. Det är vare sig lagt till eller tagit bort fakta. Har lagt upp det exakt som media och journalister publicerat detta. Jag har INTE kommit med falska fakta och jag har INTE skyllt på gårdsägare i byn, varför skulle jag göra det?! Det låter ju helt galet! Stackars gårdsägare som får beskylningar om att ha samröre med denna vidriga verksamhet!!!
Det enda jag vill säga med den gruppen är att folk ska få veta vad som pågår! Det väcks starka känslor via denna gruppen, jag har blivit hotad gång på gång, jagad både till fots och med bil men jag tänker inte ge mig. Sådant beteende som knorre utsätter hästägare,hästar och andra djur för det SKA INTE TOLERERAS!!!!

Och jo hundarna är visst magra och skitiga. En rottweiler ska vara muskulös, ha blank päls och magen ska inte dras upp så som de har. Jag vet, håller på med hundutställningar och ser rottweilers i toppskick! Dessa ligger i jorden i den lilla hundgården och glor dagarna i ända. Den som kom upp i vår trädgård tillhörde knorre enligt äg registret. Eller ljuger det registret med då enligt dig?

Det är inte de hästar som blir slaktade då ägaren följer med hela vägen som jag är emot. Det är de hästar som åker dit i flock i lastbilarna, som blir ståendes i stall och hagar och som blivit frånlurade från sina ägare via annonser där allt lovas ska bli så himla bra hos dom som sällskapshästar. Men i själva verket så slaktas hästarna antigen direkt eller inom 2v. Då är ingen ägarbyte gjort utan hästen står fortfarande på sin rätte ägare med dör i knorre´s slakteri. Detta finns det bevis för! Ett pass på en häst har använts flera gånger, så en häst har då slaktats flera gånger! Finns också bevis för! DETTA ÄR JAG EMOT!!!:cry:

Om det hela tiden står en silver pickup och en mörk volvo som båda tillhör knorre, enligt bilregistret, och det står en lastbil en lördagkväll med hästar som lastas av och leds direkt in i slakteriet och bultpistolen går igång(det hörs). Var finns då besiktningsveterinären? I vilken bil kom han/hon i? Eller tog han/hon bussen? Bor kanske i barackerna eller den gamla husvagnen? Cykla dit, fast någon cykel har jag då aldrig sett där.... Ge en förklaring på detta...

Jag har aldrig kommit med osanningar, alltid tagit reda på fakta först. Jag har aldrig gått runt i byn och skyllt för folk som äger gårdar i byn/kommunen för att ha samröre med knorre. Jag har bara sagt vad jag tycker om knorre och det jag sagt det står jag för. För i Sverige har man yttrandefrihet. Jag har rätt att säga vad jag tycker och tänker. Jag öppna gruppen efter att vi hittade hästarna och nötkreaturen i Boalt i gamla utdömda ridskolestallet som inte får användas till djur mera. Sen allt som rörde de 5 hästar som spårlöst försvann bla Ametist, Östergårdens Lukas, Ida, Nellies Magic mfl. Då tänkte jag att folk måste få veta vad som pågår. Därför öppna jag gruppen. Och läser du i infon där så står det att var och en ansvarar för sina kommentarer, inlägg och bilder.

Att du kommer här och anklagar mig för att föra falska fakta under ett anonymt nick, precis som två personer gjorde i gruppen frst, är bara barnsligt för jag tycker du ska ta reda på fakta först och läsa igenom allt INNAN du beskyller folk för att ljuga/komma med falsk fakta. Då menar du att journalisterna i uppdrag granskning ljuger med? Och övrig media också?

Att komma med dessa anklagelser anonymt så undrar alla nog vem du är. Har du någon koppling till dom eller?
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Att du ska hålla dig till sanningen bara. Du anklagar en hel rad folk på orten för olika saker som inte är sanna. Därmed inte sagt att allt som står där är lögn, men vissa saker är rena påhitt.

Vem menar du som inte håller sig till sanningen?
Media?
Uppdrag gransknings journalister?
Ridsports journalister?
Länstyrelsen?
Djurskyddsinspektörerna?
De hästägare som är mitt uppe i att försöka få reda på vart deras hästar finns och vad som hände dom?

Eller tycker du inte att jag, som skapa facebooksidan, har rätt att lägga upp länkar tagna från media, hästägarnas förtvivlade ord från deras bloggar, och ger andra rätt att säga vad de tycker och tänker genom min grupp?
Tycker du att vi ska lägga ner allt och låta detta ske så knorre får operera i tysthet o få fortsätta sitt bedrägeritåg ifred?

Är det MIG personligen som du anklagar?

Jag har absolut INTE anklagat folk på orten! Vad får du allt ifrån? Rykten? Det finns det gott om i denna orten det kan jag hålla med om. Men det som finns bakom ryktena är osanningar från små, bittra, avunsjuka människor som sitter hemma framför dataskärmen och är så himla stora men i verkliga livet vågar de vare sig säga bu eller ba. Jag är samma, vare sig framför eller bakom en skärm!

Och att du nu anklagar mig för förtal är en brottslig handling!

Detta kommer att få följder....
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Jag är så nöjd ! bra jobbat ! detta är våra ängla vänner värda. A-K
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Vem menar du som inte håller sig till sanningen?
Media?
Uppdrag gransknings journalister?
Ridsports journalister?
Länstyrelsen?
Djurskyddsinspektörerna?
De hästägare som är mitt uppe i att försöka få reda på vart deras hästar finns och vad som hände dom?

Eller tycker du inte att jag, som skapa facebooksidan, har rätt att lägga upp länkar tagna från media, hästägarnas förtvivlade ord från deras bloggar, och ger andra rätt att säga vad de tycker och tänker genom min grupp?
Tycker du att vi ska lägga ner allt och låta detta ske så knorre får operera i tysthet o få fortsätta sitt bedrägeritåg ifred?

Är det MIG personligen som du anklagar?

Jag har absolut INTE anklagat folk på orten! Vad får du allt ifrån? Rykten? Det finns det gott om i denna orten det kan jag hålla med om. Men det som finns bakom ryktena är osanningar från små, bittra, avunsjuka människor som sitter hemma framför dataskärmen och är så himla stora men i verkliga livet vågar de vare sig säga bu eller ba. Jag är samma, vare sig framför eller bakom en skärm!

Och att du nu anklagar mig för förtal är en brottslig handling!

Detta kommer att få följder....

Jag har bara sagt att när jag läste på facebooksidan sist, vilket är ett tag sen så stod där bla att du sett folk från ridskolan på orten vara där och slakta 2st hästar. Detta är något som jag vet med största säkerhet att det inte är sant. Där var också en gård utpekad som samröre, vilket jag också vet med säkerhet att den inte är.

Om detta är något som du vill gå vidare med så får det stå för dig och det enda jag har velat är att rentvå de som inte är inblandade och ABSOLUT INGET ANNAT!! Jag avslutar detta här, då det tagit proportioner långt över vad jag någonsin trott eller vad som var meningen.
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Tack för det här inlägget. Jag bugar och det gör säkert min älskade Häst i himlen med....
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

På fb förekom, när jag läste sist, anklagelser om att utpekade personer var "medhjälpare" personer som blivit mkt sårade och inte har något med KV att göra. Även att ridskolan på orten skulle kört dit hästar, vilket inte stämmer. Jag vet att detta är påhitt då jag har koppling till orten och känner en av de som blivit felaktigt anklagad. Och vad man kan se av hundarna när man kör förbi så är de inte speciellt smala, jag kan säkert ha fel.

Vill bara förtydliga att jag inte varit där med någon häst eller annat djur sedan anklagelserna började cirkulera, ville ge min bild.

Jag har inte lagt ut namn och anklagat någon på fb. Inte heller namngett sk medhjälpare. Har inte skrivit ngt om ridskolan förutom att jag vet att dom har en skylt inne i ridhuset där knorrevången ska ha sponsrat dom. Men de sa att skylten hängt där sen förra äg av knorrevången ägde knorrevången.

Jag har inte kommit med falska fakta bara för att "det ska se bra ut".
Jag har hållt mig till fakta och vad jag set själv. Jag kan inte ansvara för vad andra skriver och lägger in mer än att rensa.

Varför hoppar du personligen på mig?! Har du ngt emot mig personligen och använder detta som instrument för att komma åt mig?

Vågar man gå ut nu överhuvudtaget???
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Vem menar du som inte håller sig till sanningen?
Media?
Uppdrag gransknings journalister?
Ridsports journalister?
Länstyrelsen?
Djurskyddsinspektörerna?
De hästägare som är mitt uppe i att försöka få reda på vart deras hästar finns och vad som hände dom?....

En allmän kommentar som inte har direkt med Knorrevången att göra.

Uppdrag granskning är känt för att vara starkt vinklat, kvällspressen är knappast känd för att hålla sig till sanningen. All journalistik över huvudtaget är vinklad. Jag menar inte att det är lögner, jag har ingen aning om vad som är fakta här, men att köpa allt som media rapporterar med hull och hår är naivt.

Jag tycker synd om de inblandade och hoppas att historien nystas upp och det blir stopp på olagligheterna men man ska vara försiktig med informationen och ha ett hum om källkritik. Allt som skrivs i media är definitivt inte sant och mer än en oskyldig mäniska har fått sitt liv förstört pga felaktiga anklagelser.
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Jag har bara sagt att när jag läste på facebooksidan sist, vilket är ett tag sen så stod där bla att du sett folk från ridskolan på orten vara där och slakta 2st hästar. Detta är något som jag vet med största säkerhet att det inte är sant. Där var också en gård utpekad som samröre, vilket jag också vet med säkerhet att den inte är.

Om detta är något som du vill gå vidare med så får det stå för dig och det enda jag har velat är att rentvå de som inte är inblandade och ABSOLUT INGET ANNAT!! Jag avslutar detta här, då det tagit proportioner långt över vad jag någonsin trott eller vad som var meningen.

Då har du fått fel information. Jag har gått igenom hela gruppen nu, kollat av inlägg, kommentarer från ett år tillbaka. Det är mycket skrivet från många människor så det är en hel del. Men det enda jag hitta ang ridskolan var ang sponsor skylten i ridhuset. Jag fråga även ridläraren ang denna och vad hon visste så hade den hängt där sen fd ägaren ägt knorre men hänger fortfarande kvar.
Några ridskolehästar har jag aldrig skrivit om. Vad andra skriver om är deras ansvar, det får du ta med dom.

De gårdar jag fått reda på står tomma vad jag vet, bara ladugårdarna och stallen är använda. I vissa av dom har även inspektörer varit samt polis. Detta har jag även fått reda på utav Ametist äg. Den gården som jag skrev om fick jag ett tips om från en arbetskamrat som inte våga anmäla pga hot. Där stod 25st hästar varav 2 var döda då denna mannen var där och tittade, helgen därpå var alla hästar borta förutom de 2 döda. Han kamrat gjorde en anmälan ang detta.

Vilken gård menar du?
Några namn har jag inte angivit förutom V.L, I.L och I,L´s fru samt E.H

Jag vet nu inte ens om jag vågar gå ut, bara för att jag säger vad jag tycker och tänker och har gruppen uppe på fb samt senast igår blev hotad pga detta.:cry::cry::cry:
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

En allmän kommentar som inte har direkt med Knorrevången att göra.

Uppdrag granskning är känt för att vara starkt vinklat, kvällspressen är knappast känd för att hålla sig till sanningen. All journalistik över huvudtaget är vinklad. Jag menar inte att det är lögner, jag har ingen aning om vad som är fakta här, men att köpa allt som media rapporterar med hull och hår är naivt.

Jag tycker synd om de inblandade och hoppas att historien nystas upp och det blir stopp på olagligheterna men man ska vara försiktig med informationen och ha ett hum om källkritik. Allt som skrivs i media är definitivt inte sant och mer än en oskyldig mäniska har fått sitt liv förstört pga felaktiga anklagelser.

Jag litar på uppdrag gransknings journalister. De har inte ljugit i sina program hittills utan är väldigt duktiga på att ta fram sanningen.
Kristianstadsbladet och nsk är dagstidningar och ljuger inte heller, de får dom inte. Det är vilseledande journalistik, vad skulel dom få ut av det? Föra falska fakta och bilder?

Naiv har jag aldrig varit. Jag var inte så stark i benen, får erkänna att benen var rena gelen då jag såg hästarna i byggnaden i Boalt. Jag sväljer inte allt med hull o hår, jag kollar upp fakta innan jag länkar ut det i gruppen.

Jag hoppas också att det får ett slut. För alla inblandade. Mest tänker jag på hästägarna och alla de hästarna och de andra djuren. :cry::cry::cry:
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Då har du fått fel information. Jag har gått igenom hela gruppen nu, kollat av inlägg, kommentarer från ett år tillbaka. Det är mycket skrivet från många människor så det är en hel del. Men det enda jag hitta ang ridskolan var ang sponsor skylten i ridhuset. Jag fråga även ridläraren ang denna och vad hon visste så hade den hängt där sen fd ägaren ägt knorre men hänger fortfarande kvar.
Några ridskolehästar har jag aldrig skrivit om. Vad andra skriver om är deras ansvar, det får du ta med dom.

De gårdar jag fått reda på står tomma vad jag vet, bara ladugårdarna och stallen är använda. I vissa av dom har även inspektörer varit samt polis. Detta har jag även fått reda på utav Ametist äg. Den gården som jag skrev om fick jag ett tips om från en arbetskamrat som inte våga anmäla pga hot. Där stod 25st hästar varav 2 var döda då denna mannen var där och tittade, helgen därpå var alla hästar borta förutom de 2 döda. Han kamrat gjorde en anmälan ang detta.

Vilken gård menar du?
Några namn har jag inte angivit förutom V.L, I.L och I,L´s fru samt E.H

Jag vet nu inte ens om jag vågar gå ut, bara för att jag säger vad jag tycker och tänker och har gruppen uppe på fb samt senast igår blev hotad pga detta.:cry::cry::cry:

Jag ber om ursäkt för att jag gick in i denna diskussion och jag har aldrig menat att såra eller vara otrevlig mot dig. Hoppas du godtar detta och inte hyser agg mot mig, jag ber verkligen om ursäkt om det blivit missförstånd.
 
Sv: Det är ju förjäkligt!

Okej, nä, att anklaga bara för att låter ju inget vidare.

Ni som bor i närheten, skulle ni inte kunna ta en bild så att vi andra får se hur hundarna ser ut?
I min mening är många hundar idag snarare överviktiga, och det är ju tråkigt om normalviktiga hundar klassas som magra för att man har en lite skev syn på vad som är tjockt och smalt.

Jag kan fixa nya foton på allt inkl hundarna.

Jag har hållt på med bruks-lydnad,apell,viltspår,sök samt hundutställningar i 7år på allvar. Tävlat upp till internationellt. Jag vet att domarna dömer genast ut magra och överviktiga hundar. Jag har sett rottisar i alla konditioner. Och i mina ögon och många med mig är dessa 3 rottisar magra och mkt skitiga. Jag ska fixa foton så får du själv en egen synpunkt.

Jag har aldrig någonsin anklagat någon!!:cry::cry::cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Nerikes Allehanda) Vad hände Bella? Ett litet sjuårigt varmblodssto med vitt stjärn-ämne och vita kotor på bägge sidor bak har...
2
Svar
24
· Visningar
3 684
Senast: ZandraBson
·
  • Artikel
Hästnyheter (Nerikes Allehanda) Ytterligare sju hästar har gått till slakt, efter att ägarna lånat ut dem till en kvinna i Närke. Annika Hallin i...
Svar
0
· Visningar
641
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Jag tänkte länka men i skrivande stund hittar jag inget färskt material, antar att det kommer dyka upp senare under dagen? Gammal...
2
Svar
33
· Visningar
3 212
Senast: Sar
·
Äldre Det känns som att jag tjatar om detta men jag kan inte låta bli för jag har verkligen fått nog. Jag ber om ursäkt på förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
55 737
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp