Bukefalos 28 år!

Det där med namn på travare..

Sv: Det där med namn på travare..

Å.Lina Kokoskorven brukar ligga bra till i sånna här "tävlingar".

Haha, min låtsasmormor har kört det stoet i några lopp, jag höll på att smälla av när jag hörde det :P

själv har jag haft ett kallblod vid namn Mo Margot ;)
 
Sv: Det där med namn på travare..

Min förra favorit hette Ajvar
Trickster
Göstaville
Fittipaldi
Mellby Värsting
 
Sv: Det där med namn på travare..

Dean Meatloaf (meatloaf = köttfärslimpa!) :laugh: skrattar alltid när jag ser det namnet..
Dont wear pjs (ha inte på dig pyjamas)

Sen tycker jag att många av luddes "Face" hästar har lite roliga namn tex.;

Hankypanky face
Ghastly face
Insect Face
quasimodo face
incorrect face
 
Sv: Det där med namn på travare..

våran gamle gubbe hette Short of Cash.

honom red jag när han stod på en ridskola :idea:

Min första häst hette Chappelina (inget konstigt med de kanske) hon var e: king Prophet och U: Queen Faune... som bäddat för en liten princess ju! Vet dock inte vad namnet Chappelina kommer ifrån...

Min andra häst, (avkomma till ovanstående Chappelina) hette Chappo Speed, han var e: speedy gaxe... lite väl fantasilöst enligt min mening ;)

Min nuvarande heter Lightning Crashes... vilket tydligen också är svåruttalat och svårstavat... (har fått smeknamnet blixten för att ingen kan utala :p )
Varför han heter det vet jag inte, men Lightning Crashes är en låt av bandet LIVE... kanske släpptes låten precis när han föddes :p

Annars så vet jag en travhäst som heter Raj´s comsist. (uttalas kom sist) den heter så för att de va den sista avkomman efter de stoet. om jag minns rätt! :p

Annars tycker jag att Maharajah är ett häftigt namn eftersom de betyder konung eller nå liknande. Fast de kunde man ju inte veta när han föddes iofs...:crazy:
 
Sv: Det där med namn på travare..

Känner/kände Ville väl. Hade hand om honom i flera år innan jag blev mammaledig. Världens mest tillgivna kille. Hade sina idéer men lyssnade när han väl fått respekt för någon. Hade den där goa blicken, kom galopperande mot en i hagen, kramgo. Testade dock regelbundet om det fortfarande inte var han som bestämde.. :D

Han tappade förtroendet för kusken och sen gick det inte så bra längre, han slog sig mycket under broddsäsongen = ont = galopp. Så fick han skäll efteråt så i hans värld blev tävlandet bara tråkigt. I början var det kung Ville på banan. Svårt att göra något som anställd tyvärr.. sen mammaledig..

Nu tror jag han har det rätt bra. Han är ganska lat och bekväm av naturen. Fast mycket muskler så tror det mest är stelhet. När han är varm kan inget stoppa honom. Kunde få ett "ryck" och sticka på de sista intervallerna ibland. Träffat en till efter samma pappa som behövde låååång värmning. Sen smäller det ;)
 
Sv: Det där med namn på travare..

*KL*
Pappan till min häst heter Barbeque!
Rätt fint namn men lite hemskt igentligen =)
 
Sv: Det där med namn på travare..

Oj då...då måste vi veta vilka vi är då....och konstigt är det för att när jag sålde honom så var han en av de smidigaste hästar jag någonsin kört, som om han var gjord av gummiband.....och jag vet att det blev fel med nåt för han såg inte fräsh ut i många av loppen han gjorde
 
Sv: Det där med namn på travare..

Fanns ju en hel del muskler på Ville. Det och passgångstendenserna och bekvämlighetstendensen (lite lat av sig ibland) bidrog nog till stelheten i ryggen och behov av värmning sas.

Men, han hade nog gått att hålla mycket fräschare om man hade fått göra lite mer som man ville med honom... Men, jag är glad att han har det bra nuförtiden iaf! :)
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 891
Övr. Hund Tycker det är väldigt kul att höra hur folk resonerar och tänker när det kommer till att döpa sina hundar. :) så vad heter era, och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 854
Senast: Seabaz
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 689
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
22 275
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Böjprovsreaktion vid hovböld?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp