Det här med att ha grimma i hagen

Sv: Det här med att ha grimma i hagen

Säg att det tar ett antal sek att sätta på grimma på varje häst och du har 50 eller 75 som ska in till veterinären som kommer om säg 2 timmar då sparar du tid om de har grimma på sig. Sen har vi namnlapp på alla grimmor,vilket oxå är väldigt bra då 95% av våra 90 ston är bruna med svart man. Låta hästen var häst,jo tack det låter ju bra,men då kanske vi inte ska rida på dom,köra i transport,ha täcken på och gud vet allt vi gör med dom!!
 
Sv: Det här med att ha grimma i hagen

Och exakt HUR lång tid tar det att sätta på en häst en grimma? :o Sedan ser jag ingen anledning till att ha 200 hästar och hantera 50 åt gången..
Ha bra staket och bra ström, se till att hästen går att hantera och låt sedan hästarna vara hästar..

ingen anledning???:crazy:
välkommen till verkligheten.. det finns faktiskt folk som jobbar med hästar...alla har det inte som hobby..


Låt hästar var hästar... suck.. det kan vi diskutera i evigheter...
men man är INTE djurplågare för att man har grimma på hästen...
för hästen har det nog ingen betydelse om dom har grimma eller inte..
då finns det värre saker.
 
Sv: Det här med att ha grimma i hagen

Jag tror inte hästen bryr sig om den har grima på eller inte.. De kan ju lät få av sig griman i hagen om den inte gillar de o skulle den då fasna eller liknande så kan hästen slita sönder grimman.. Som sakt vi har grimma på våra om dom skulle komma lös då vi har en rymmare
 
Sv: Det här med att ha grimma i hagen

Blir lite förvånad...sen när blev det djurplågeri att ha grimma? Hästen bryr sig inte...Var och en gör sina val. Jag har utan grimma *se mitt tidigare inlägg* men det gör mig inte till en "bättre" hästmänniska än de som har grimmor på. Det krävs lite annat än grimanvändning för det...
 
Sv: Det här med att ha grimma i hagen

*kl*

För ett tag sen rymde grannens hästar ur hagen då de blev skrämda av en älg. De sprang ut på en 90 väg som ligger en bra bit härifrån. Som tur va stannade bilarna och en tjej lyckades fånga en av de skärrade hästarna tack vare att den hade grimma, när hon fick tag i den och ledde den av vägen följde den andra också med och de kunde fånga den också.

Detta var inga hästkunniga människor men de kunde fånga hästana tack vare just att de fick ha grimma i hagen. Hade hästarna inte haft grimma och ingen kunde fånga dem hade det kanske inte gått så bra med tanke på att detta är en starkt trafikerad väg med dålig sikt:crazy:
 
Sv: Det här med att ha grimma i hagen

Blir lite förvånad...sen när blev det djurplågeri att ha grimma? Hästen bryr sig inte...Var och en gör sina val. Jag har utan grimma *se mitt tidigare inlägg* men det gör mig inte till en "bättre" hästmänniska än de som har grimmor på. Det krävs lite annat än grimanvändning för det...

exakt vad jag vill komma fram till..
men tyvärr så verkade det vara många som inte har den uppfattningen...

några inlägg här hävadar bestämt att man är sämre hästmänniska, snudd på djurplågare om man har girmma på hästen i hagen..
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 375
Foder & Strö Hej! Någon som vet hur bra/dåligt det är att flytta hästens vattenbalja i hagen? I stallet är lösdriften nu en bit mindre för att...
Svar
7
· Visningar
1 041
Senast: Daydreamer
·
Utrustning Hästen har grimma i hagen pga att hon inte går att fånga på dagen om hon inte har grimman på sig. Men hon fastnar i hönätet flera gånger...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 620
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 125
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp