Bukefalos 28 år!

Det här med kärlek..

Klinkers

Trådstartare
Hej Buke.
Anonymt nick. Av privata skäl.

Jag flyttade för några månader sedan till en helt ny stad för att börja ett helt nytt jobb.
Allt frid och fröjd. Känt mig lite ensam tilloch från men inget som stört mig så.

Efter några veckor in på nya jobbet så har jag och min chef kommit väldigt nära varandra. Han är gift, självklart. Och 27 år äldre.
Jag har bara fallit pladask framför hans fötter, typ. Mina känslor är ju besvarade också.
Han är beredd att skilja sig så han kan leva med mig. Jag å andra sidan kan inte slita mig ifrån honom.
Men han är 27 år äldre och min chef så de gör ju att jag tar mig en redig funderare. Men å andra sidan, känslor kan man inte styra över.
Vad ska kollegorna säga när de kommer fram?
Vad ska folk i övrigt tycka?
Många tankar som far runt.
Vad jag vill med tråden vet jag inte. Skriva av mig eller något. Tankarna går. Fritt fram att diskutera och fråga saker. Finns väl inget rätt eller fel.
Men en sak vet jag iaf. Han får mig att må så himla jädrans bra.
 
Håller inte med om att det inte finns något rätt eller fel- i min bok är det fel att ha ett förhållande med någon som redan är upptagen.

I övrigt låter det som bäddat för stora problem på många olika plan.

Kan du ens jobba kvar om ditt förhållande med chefen blir offentligt (en del företag har ju policys kring sådant)?

Hur sannolikt är det att mannen verkligen lämnar sin fru för dig (detta är ju en "klassiker"- mannen lovar men inget händer....).

Åldersskillnaden är inte att förakta- det är väldigt många år som skiljer mellan er och när den första förälskelsen flagnat lär du upptäcka att det kan vara ett problem.

Säkert inte det du vill läsa i din rosaskimrande bubbla men tänk på att flera kan fara illa i detta (har mannen barn?).
 
Vad ska kollegorna säga när de kommer fram?
Vad ska folk i övrigt tycka?

Kliché.
&
Det kommer en räkning efteråt (men då är det så dags).

Helt ärligt, du låter mer än lovligt naiv! Kul att vara hysteriskt nykär, men sen kommer vardagen. Oundvikligen.

Och jag säger mja på att man inte kan styra över sina känslor. Inte helt, men nog kan man påverka hur de utvecklas när de dyker upp. Och att göra sig till ett hjälplöst offer för sina känslor är inget vidare - för att man känner något betyder det inte man måste huvudlöst följa känslorna. Man kan om man vill, givetvis! Men det är ett val.

(Den eventuella moraliska biten håller jag mig utanför, jag ser ärligt talat fullt tillräckligt med andra problem här ändå...)
 
Hej Buke.
Anonymt nick. Av privata skäl.

Jag flyttade för några månader sedan till en helt ny stad för att börja ett helt nytt jobb.
Allt frid och fröjd. Känt mig lite ensam tilloch från men inget som stört mig så.

Efter några veckor in på nya jobbet så har jag och min chef kommit väldigt nära varandra. Han är gift, självklart. Och 27 år äldre.
Jag har bara fallit pladask framför hans fötter, typ. Mina känslor är ju besvarade också.
Han är beredd att skilja sig så han kan leva med mig. Jag å andra sidan kan inte slita mig ifrån honom.
Men han är 27 år äldre och min chef så de gör ju att jag tar mig en redig funderare. Men å andra sidan, känslor kan man inte styra över.
Vad ska kollegorna säga när de kommer fram?
Vad ska folk i övrigt tycka?
Många tankar som far runt.
Vad jag vill med tråden vet jag inte. Skriva av mig eller något. Tankarna går. Fritt fram att diskutera och fråga saker. Finns väl inget rätt eller fel.
Men en sak vet jag iaf. Han får mig att må så himla jädrans bra.
Det är skillnad på att vara kär på jobbet och sen verkligen ha den personen hemma i sin vardagsrumssoffa.
Jag gillar verkligen min chef och tycker det är roligt när vi träffas och jobba ihop. Skulle jag bli kär i hen hade jag utnyttjat det som en drivkraft istället för att förstöra det fina och braiga vi har idag.
 
Hej Buke.
Anonymt nick. Av privata skäl.

Jag flyttade för några månader sedan till en helt ny stad för att börja ett helt nytt jobb.
Allt frid och fröjd. Känt mig lite ensam tilloch från men inget som stört mig så.

Efter några veckor in på nya jobbet så har jag och min chef kommit väldigt nära varandra. Han är gift, självklart. Och 27 år äldre.
Jag har bara fallit pladask framför hans fötter, typ. Mina känslor är ju besvarade också.
Han är beredd att skilja sig så han kan leva med mig. Jag å andra sidan kan inte slita mig ifrån honom.
Men han är 27 år äldre och min chef så de gör ju att jag tar mig en redig funderare. Men å andra sidan, känslor kan man inte styra över.
Vad ska kollegorna säga när de kommer fram?
Vad ska folk i övrigt tycka?
Många tankar som far runt.
Vad jag vill med tråden vet jag inte. Skriva av mig eller något. Tankarna går. Fritt fram att diskutera och fråga saker. Finns väl inget rätt eller fel.
Men en sak vet jag iaf. Han får mig att må så himla jädrans bra.
Gör man en balansräkning så är det stora minusposter.
@Petruskas invändningar är mina också.

Dessutom tror jag att det finns kommande bekymmer med den rejäla åldersskillnaden. Du är antagligen rätt ung. Även om han skulle vara nära pension så är du i så fall i trettioåren.

Hur ser mannens historia ut? Har han en vana av att uppvakta yngre kvinnor under sitt äktenskap? Vore smått sensationellt om du vore den första.
Jag känner till ett helt gäng äldre män i karriären som genom åren flörtat rejält med unga kvinnor utan att ha den minsta tanke på att ändra sitt liv. De bara vill flörta - eftersom förälskelse antagligen ger bekräftelse på att de fortfarande är attraktiva.

Statistiken talar emot. Visst händer det att äldre män bryter upp för att leva med en ny yngre kvinna. Men det är inte alltför vanligt. Tyvärr.
 
@Klinkers: Din chef är en rövhatt som låtit det gå så långt som att lova dig att lämna sin fru etc. Är man professionell gör man bara inte så. Om företaget har en policy vad det gäller förhållanden mellan kollegor eller chefer-underlydnande och den säger att det inte är tillåtet är det ännu mer oprofessionellt.

Rent moraliskt struntar jag i vem som ligger med vem men när man redan har en relation tidigare som i chef-underlydande blir det direkt att man hamnar i underläge och det är skräp.

Vill du verkligen satsa på det här (inget jag skulle rekommendera) säger du upp dig och säger åt honom att lämna sin fru om han vill träffa dig igen. Risken (och den är överhängande) är att du blir utan jobb och utan man.

Att bli kvinnan på sidan av är heller inte en väg jag skulle gå (igen, inte av moraliska skäl). Det scenariot slutar sällan väl.
 
Jag kan bara hålla med övriga, det där låter som något som bara kan gå snett...
I tillägg till övrigas invändningar: du har känt honom några veckor, känner du honom VERKLIGEN nog för att veta att du vill leva med honom, ge upp ditt jobb och skaffa ett annat?
Vet inte hur gammal du är, men när jag var yngre var jag nog ganska övertygad om att varje pojkvän var "the one", nu vet man bättre. Det låter ju trist, men det fins massor av män som inte kommer med så mycket negativt bagage som denna.
Försök att läsa ditt inlägg med objektiva ögon, vad skulle du råda TS? Verkar det här vara en schysst man, som på bara några veckor är beredd att lämna sin fru (säger han) och dessutom inte bryr sig om att du är i en beroendeställning till honom...?
 
Han är nästan 30 år äldre än du och din chef
Vad är det för jäkla stolpskott egentligen?
En chef beter sig inte på ett sånt sätt, det låter helt sjukt

Sexa med honom några månader, du tröttnar säkert snart (och kanske han också).
 
Hej Buke.
Anonymt nick. Av privata skäl.
Han är beredd att skilja sig så han kan leva med mig. Jag å andra sidan kan inte slita mig ifrån honom.
Men han är 27 år äldre och min chef så de gör ju att jag tar mig en redig funderare. Men å andra sidan, känslor kan man inte styra över.
Vad ska kollegorna säga när de kommer fram?
Vad ska folk i övrigt tycka?
Jag tycker man hör många säga "han är beredd att skilja sig för min skull.
Och sedan gör de inte det.
Han älskar säkerligen sin familj också.
Att han sedan tänder på dig är en helt annan sak.

Ge dig inte in i detta...
Det finns fler killar.
 
Det där moraliska problemet som @Dressyrtjejen_97 pekar på kunde inte bry mig mindre.

Men - betydligt äldre man tänder på underordnad kvinna och lovar guld och gröna skogar. Där har vi ett SERIÖST moraliskt problem.
Fel dressyrtjej! @dressyrtjejen @Dressyrtjejen_97

Har i övrigt inget att tillägga annat än att man faktiskt inte MÅSTE agera på alla känslor man får om konsekvenserna riskerar att bli mindre trevliga. Och att jag håller med @Petruska om var det moraliska problemet ligger.
 
Det finns för många "minus" för att jag ens skulle överväga, då det faktum att han är gift är en stor dealbreaker för mig. Jag må vara pessimistisk, men det där med att han skulle lämna sin fru för någon - hur ofta händer det?! Statistiken talar nog emot det. När han är skild och du eller han har ett annat så du inte är underordnad honom är det en helt annan sak. Jag skulle personligen ha problem med att träffa någon som är äldre än min pappa, men det gör folk som de vill med.
 
Snälla gör det inte!
Du kommer göra sig själv, honom, hans familj kollegor mm mm en STOR otjänst.

Har du någonsni själv hört en liknande historia med lyckligt slut?
 
Jag tror att mitt i din himlastormande kärlek har du vissa tvivel eftersom du skriver här, där du vet att du kommer att få mer negativa, och realistiska, reaktioner.

För att vara ärlig så skulle det för dig nog vara bättre om din chef faktiskt bara var intresserad av ett kortare förhållande. Visst du skulle behöva ta ställning till om du kan fortsätta arbeta, men du är nyligen inflyttad och har inga djupa band till orten så det är relativt lätt för dig att flytta igen.

Men om ni skulle gifta er och satsa på ett varaktigt förhållande... Åldersskillnaden
är såpass stor att ni alltid kommer att befinna er på olika skeden i ert liv. När du fortfarande är mitt uppe i arbetslivet och karriären kommer han att ha gått i pension. Vill han resa, hitta andra aktiviteter så blir det svårt att kombinera med att du arbetar. När du går i pension kommer han vara alltför gammal för att göra det du vill, har du riktig otur så kommer du låsas fast i hemmet pga behov att ta hand om honom.

Vill du ha barn så kommer han, för att vara ärlig, att vara alltför gammal för att aktivt delta i deras liv.

Du skriver att du inte har så många vänner så gifter ni er så kommer hans vänner att bli dina vänner, vilket handen på hjärtat, hur mycket har du gemensamt med människor som är nästan en generation äldre än du? Säkerligen har en del av hans bekanta barn i samma ålder som du.

Omvänt, hur mycket har han gemensamt med de nya vänner du hittar som säkerligen kommer att vara mer i din ålder än hans.

När det första ruset är över är det otroligt viktigt att man faktiskt gillar den person man delar sitt liv med. Att man har respekt för varandra och att man har något gemensamt. Fråga dig hur mycket du har gemensamt med honom. Vad delar ni förutom er kärlek?

Eventuell moral lägger jag mig inte i, ni är båda vuxna människor som bestämmer över era liv.
 
Implicit, TS har flyttat för några månader sedan till en ny stad pga arbete och känner sig ensam. Visst jag kanske läser in för mycket men tycker nog att det framgår.
Litelite förhastat kanske att planera det framtida umgängeslivet i ett äktenskap som högst troligt aldrig kommer att finnas.

Den här mannen visar att han är en riktigt dålig chef och att det ligger rätt nära till hands för honom att hoppa i säng med kvinnor som skulle kunna vara hans döttrar - även när det gäller hans underordnade.

Vem fan skulle vilja vara ihop med en sådan? TS behöver bara tänka till lite.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 977
Senast: Ramona
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 369
Senast: jemeni
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 196
Senast: Angel
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 942
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp