Bukefalos 28 år!

Det här med kärlek..

Implicit, TS har flyttat för några månader sedan till en ny stad pga arbete och känner sig ensam. Visst jag kanske läser in för mycket men tycker nog att det framgår.
Aha, jag tolkade dig som att hen skrivit just som du skrev. Men det kanske var din egen fortsättning på tankegången.
 
Litelite förhastat kanske att planera det framtida umgängeslivet i ett äktenskap som högst troligt aldrig kommer

Absolut, men det var lite min poäng att det skulle vara värre om chefen var allvarlig med att ha ett stadigvarande förhållande med TS. Eftersom TS med stor sannolikhet då skulle behöva börja umgås med mannens bekanta och vänner.
 
Jag är ju dessvärre belagd med sekretess i mitt uppdrag som ombud i några rehabiliteringsärenden, annars hade jag kunnat berätta flera sedelärande historier på temat "Chefer som tänder på sin egen makt - underordnade som tänder på att en överordnad tänder på dem".
Jag hade en gnista med en chef en gång men vi gjorde aldrig något av den. Hindret för honom var att han var min chef, hindret för mig var att han var gift. Vi var fanimej moraliska föredömen (för en gångs skull :angel:)
När han slutade på företaget hånglade vi lite på avskedsfesten, det var allt.
 
En stor risk när man har ett förhållande med chefen är att man råkar ut för mer eller mindre medvetna repressalier på jobbet om han tröttnar på en, eller man själv tröttnar. För honom blir man en ständig påminnelse om något som inte blev bra. I synnerhet om chefen är gift. Säg att han beslutar att stanna med sin fru, vilket de flesta vänsterprasslare verkar göra - då blir man en gående påminnelse om ett jävla snedsteg, man kanske till och med blir en tidsinställd bomb som närsomhelst kan få för sig att kontakta frun och berätta.

Och eftersom den här chefen redan visat prov på kraftigt bristande omdöme så tvivlar jag på att han skulle hantera en föredetta bland medarbetarna särskilt bra.
 
En stor risk när man har ett förhållande med chefen är att man råkar ut för mer eller mindre medvetna repressalier på jobbet om han tröttnar på en, eller man själv tröttnar. För honom blir man en ständig påminnelse om något som inte blev bra. I synnerhet om chefen är gift. Säg att han beslutar att stanna med sin fru, vilket de flesta vänsterprasslare verkar göra - då blir man en gående påminnelse om ett jävla snedsteg, man kanske till och med blir en tidsinställd bomb som närsomhelst kan få för sig att kontakta frun och berätta.

Och eftersom den här chefen redan visat prov på kraftigt bristande omdöme så tvivlar jag på att han skulle hantera en föredetta bland medarbetarna särskilt bra.
Snarare skulle det kunna vara intressant att se hur de senaste tex tio anställningarna av yngre kvinnor har utvecklat sig. Har de stannat kvar i företaget, har de varit eller är sjukskrivna, har de kunnat avancera, hur ser deras löneläge ut jämfört med andra med likvärdiga befattningar etc etc... (Detta förutsätter givetvis att organisationen är ganska stor.)
 
...och att det ligger rätt nära till hands för honom att hoppa i säng med kvinnor som skulle kunna vara hans döttrar...
Just den biten tycker jag inte är särskilt relevant, det är snarare aspekterna chef/underlydande, gift/ogift och förälskad-efter-några-veckor som jag tycker känns illavarslande.
 
Om det nu är den stora kärleken och han är beredd att göra allt;
1. Så säger han upp sig på stående fot.
2. Sen går han hem till frugan och berättar att han vill skilja sig.
3. Ni väntar med ert förhållande tills han slutat på arbetsplatsen.
Så får ni väl se vad vardagen bär med sig. Åldersaspekten är bara en av trösklarna.
 
Hej Buke.
Anonymt nick. Av privata skäl.

Jag flyttade för några månader sedan till en helt ny stad för att börja ett helt nytt jobb.
Allt frid och fröjd. Känt mig lite ensam tilloch från men inget som stört mig så.

Efter några veckor in på nya jobbet så har jag och min chef kommit väldigt nära varandra. Han är gift, självklart. Och 27 år äldre.
Jag har bara fallit pladask framför hans fötter, typ. Mina känslor är ju besvarade också.
Han är beredd att skilja sig så han kan leva med mig. Jag å andra sidan kan inte slita mig ifrån honom.
Men han är 27 år äldre och min chef så de gör ju att jag tar mig en redig funderare. Men å andra sidan, känslor kan man inte styra över.
Vad ska kollegorna säga när de kommer fram?
Vad ska folk i övrigt tycka?
Många tankar som far runt.
Vad jag vill med tråden vet jag inte. Skriva av mig eller något. Tankarna går. Fritt fram att diskutera och fråga saker. Finns väl inget rätt eller fel.
Men en sak vet jag iaf. Han får mig att må så himla jädrans bra.

Låt honom skilja sig, hitta ett eget boende och landa i livet som frånskild. Det lär ju ta ett litet tag, och känner ni fortfarande då som nu så varför inte ge det en chans?
 
Hej
Oj vad svar jag fått. Kul, faktiskt.
Nog har jag mina tvivel. Hade jag inte tvivlat hade jag aldrig skrivit tråden.
Han själv påstår att de är knöligt hemma och att en skilsmässa varit på gång länge. Jag kan ju inget veta utan får helt enkelt välja om jag ska tro på honom eller inte.
Just de där med att han är min chef är ju de som gör att jag väljer att backa. Jag vägrar dra nytta av något sådant utan allt jag får genom företaget ska vara förtjänat av hårt arbete, inte att jag glidit dit med hjälp av relationen med min chef.
Vi är i de stadiet där ingen av oss gått för långt, än. Jag själv velar fram och tillbaka. Varje dag. Ska jag avbryta nu innan det går för långt?
 
Hej
Oj vad svar jag fått. Kul, faktiskt.
Nog har jag mina tvivel. Hade jag inte tvivlat hade jag aldrig skrivit tråden.
Han själv påstår att de är knöligt hemma och att en skilsmässa varit på gång länge. Jag kan ju inget veta utan får helt enkelt välja om jag ska tro på honom eller inte.
Just de där med att han är min chef är ju de som gör att jag väljer att backa. Jag vägrar dra nytta av något sådant utan allt jag får genom företaget ska vara förtjänat av hårt arbete, inte att jag glidit dit med hjälp av relationen med min chef.
Vi är i de stadiet där ingen av oss gått för långt, än. Jag själv velar fram och tillbaka. Varje dag. Ska jag avbryta nu innan det går för långt?
Ja, det ska du.
 
Jag vägrar dra nytta av något sådant utan allt jag får genom företaget ska vara förtjänat av hårt arbete, inte att jag glidit dit med hjälp av relationen med min chef.
Jag skulle vara betydligt mindre bekymrad för orättfärdiga förmåner än för orättfärdiga nackdelar för din del. Det scenario där du vinner jobbmässigt på en affär med den här chefen är det minst sannolika, skulle jag säga.

Hoppar ni i säng blir det svårare för dig att bryta, högst troligt.
 
En stor risk när man har ett förhållande med chefen är att man råkar ut för mer eller mindre medvetna repressalier på jobbet om han tröttnar på en, eller man själv tröttnar. För honom blir man en ständig påminnelse om något som inte blev bra. I synnerhet om chefen är gift. Säg att han beslutar att stanna med sin fru, vilket de flesta vänsterprasslare verkar göra - då blir man en gående påminnelse om ett jävla snedsteg, man kanske till och med blir en tidsinställd bomb som närsomhelst kan få för sig att kontakta frun och berätta.

Och eftersom den här chefen redan visat prov på kraftigt bristande omdöme så tvivlar jag på att han skulle hantera en föredetta bland medarbetarna särskilt bra.
Skadan är ju redan gjord, dom har inlett en relation, lika bra att köra tills någon tröttnar
Förhoppningsvis blir det mannen som tröttnar, annars kan TS få det riktigt surt
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 175
Senast: Ramona
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 770
Senast: jemeni
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 265
Senast: Angel
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 294
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp