Bukefalos 28 år!

Det här med kärlek..

Skadan är ju redan gjord, dom har inlett en relation, lika bra att köra tills någon tröttnar
Förhoppningsvis blir det mannen som tröttnar, annars kan TS få det riktigt surt
Fast där håller jag inte riktigt med dig. Vi har inte gjort något med varandra än. Och jag har inte velat och vi har inte kunnat pga olika orsaker. De går att avbryta och jag är inne på det spåret själv. Väldigt inne.
Behövde få rejäla kickar i arslet bara. De gav ni mig. Jag är inte ute efter solskenshistorier, antagligen behövde jag höra varenda grej ni skrivit för att få mig själv att inse hur fel det egentligen är.
 
Hej
Oj vad svar jag fått. Kul, faktiskt.
Nog har jag mina tvivel. Hade jag inte tvivlat hade jag aldrig skrivit tråden.
Han själv påstår att de är knöligt hemma och att en skilsmässa varit på gång länge. Jag kan ju inget veta utan får helt enkelt välja om jag ska tro på honom eller inte.
Just de där med att han är min chef är ju de som gör att jag väljer att backa. Jag vägrar dra nytta av något sådant utan allt jag får genom företaget ska vara förtjänat av hårt arbete, inte att jag glidit dit med hjälp av relationen med min chef.
Vi är i de stadiet där ingen av oss gått för långt, än. Jag själv velar fram och tillbaka. Varje dag. Ska jag avbryta nu innan det går för långt?
Hur gammal är karln?
50-60?

Det låter som en 12-åring som blir "kär" i den nya klasskompisen
 
Fast där håller jag inte riktigt med dig. Vi har inte gjort något med varandra än. Och jag har inte velat och vi har inte kunnat pga olika orsaker. De går att avbryta och jag är inne på det spåret själv. Väldigt inne.
Behövde få rejäla kickar i arslet bara. De gav ni mig. Jag är inte ute efter solskenshistorier, antagligen behövde jag höra varenda grej ni skrivit för att få mig själv att inse hur fel det egentligen är.
Vad har ni gjort?
Hållt handen och pussat på kinden?

Allvarligt, det låter väldigt omoget
 
Jag skulle vara betydligt mindre bekymrad för orättfärdiga förmåner än för orättfärdiga nackdelar för din del. Det scenario där du vinner jobbmässigt på en affär med den här chefen är det minst sannolika, skulle jag säga.

Hoppar ni i säng blir det svårare för dig att bryta, högst troligt.
Det var precis det jag menade i #26. Risken att det ger nackdelar att ligga med chefen är större än chansen för fördelar.

@Klinkers om du bryter redan nu och sedan jobbar hårt, som du säger att du vill, kan det bli det viktigaste karriärbeslut du fattat hittills.
 
Fast där håller jag inte riktigt med dig. Vi har inte gjort något med varandra än. Och jag har inte velat och vi har inte kunnat pga olika orsaker. De går att avbryta och jag är inne på det spåret själv. Väldigt inne.
Behövde få rejäla kickar i arslet bara. De gav ni mig. Jag är inte ute efter solskenshistorier, antagligen behövde jag höra varenda grej ni skrivit för att få mig själv att inse hur fel det egentligen är.
Och felet är i allt väsentligt hans.

För dig är det mest självbevarelsedriften som gör att du bör dra dig ut med det snaraste.
 
Aa fast nä. Du KAN bara inte tro gott om en 53-årig gift man som väljer att agera på att han blir kåt på en 27 år yngre nyanställd tjej, som han dessutom är chef för, och drar klassikern att hans äktenskap har varit dåligt länge. Alltså det är FÖR klyschigt.
Både dålig chef och dålig partner, är ju vad han visar att han är.

Dålig chef som stöter på underordnade utan att ens fatta problemet med det.

Dålig partner som stannar i ett dåligt förhållande utan att vare sig få ordning på det eller avsluta det.
 
Aa fast nä. Du KAN bara inte tro gott om en 53-årig gift man som väljer att agera på att han blir kåt på en 27 år yngre nyanställd tjej, som han dessutom är chef för, och drar klassikern att hans äktenskap har varit dåligt länge. Alltså det är FÖR klyschigt.
Här vill jag be om ursäkt. Men jag ska inte. Jag har satt mig i den här situationen själv. Jag är vuxen. Då får jag bannemig dra mig ur på ett vettigt sätt åxå.

Och om de skulle påverka jobbet så finns de fler filialer i den här staden som jag kan söka till ifall min chef inte kan ta de här på ett proffsigt sätt.
 
Både dålig chef och dålig partner, är ju vad han visar att han är.

Dålig chef som stöter på underordnade utan att ens fatta problemet med det.

Dålig partner som stannar i ett dåligt förhållande utan att vare sig få ordning på det eller avsluta det.
Men verkligen. Och jag tycker att det är så himla oroväckande att det har gått "några veckor" och TS och chefen har redan gått så långt att det talas om att falla pladask, besvarade känslor och skilsmässa. Alltså, jag kan liksom inte föreställa mig hur det går till att en vuxen, normalt ansvarskännande individ gentemot någon i beroendeställning kan vara så impulsiv. Särskilt inte när man betänker vilka konsekvenser det kan få för dem båda två.

Mer förståeligt hade jag tyckt det var om @Klinkers hade startat en tråd om att hon känner intresse för chefen, lite flört på jobbet, inget har hänt men hon misstänker att det är besvarat. Och sedan rimligtvis fått samma svar som nu, nämligen att det inte är så smart att agera på det.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 175
Senast: Ramona
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 771
Senast: jemeni
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 265
Senast: Angel
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 294
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp