Bukefalos 28 år!

Det här med kärlek..

Och om de skulle påverka jobbet så finns de fler filialer i den här staden som jag kan söka till ifall min chef inte kan ta de här på ett proffsigt sätt.

Det där låter bra. Gör slut på ett så snyggt sätt som möjligt, utan att gå in i jobbiga känslosamma förklaringar. Säg bara typ att du nyktrat till och insett att du inte vill blanda ihop jobb och privatliv, att det inte är bra att ha ett förhållande med chefen.

Fast med tanke på hur du beskrivit honom hittills är jag inte alls säker på att han kommer att reagera vettigt och professionellt på det. Men då kan du söka till annat ställe.
 
Aa fast nä. Du KAN bara inte tro gott om en 53-årig gift man som väljer att agera på att han blir kåt på en 27 år yngre nyanställd tjej, som han dessutom är chef för, och drar klassikern att hans äktenskap har varit dåligt länge. Alltså det är FÖR klyschigt.
Det roliga är att äktenskapet ALLTID varit dåligt och dött länge och att skilsmässan ALLTID är nära förestående (snyft :cry:).

Den här har jag berättat om förr här men: jag gick en gång på "vi skulle redan ha varit isär men huset går inte att sälja just nu". :laugh:
 
Här vill jag be om ursäkt. Men jag ska inte. Jag har satt mig i den här situationen själv. Jag är vuxen. Då får jag bannemig dra mig ur på ett vettigt sätt åxå.

Och om de skulle påverka jobbet så finns de fler filialer i den här staden som jag kan söka till ifall min chef inte kan ta de här på ett proffsigt sätt.
Vad tänkte du be om ursäkt för? Naturligtvis ansvarar du för dina handlingar och hur du hanterar dina känslor. Men i det här fallet så handlar det också om att det är din chef vi pratar om, med allt vad det innebär av makt och beroendeställning.
 
Den här har jag berättat om förr här men: jag gick en gång på "vi skulle redan ha varit isär men huset går inte att sälja just nu". :laugh:

Alltså herregud! Tänker mig in i situationen: Om jag någonsin hade sagt så till en annan människa hade jag dött av ångest så snart orden lämnat min mun. Hade förmodligen ringt och bett vederbörande om ursäkt för mitt sunkiga beteende och min svaga karaktär och sen aldrig vågat visa mig igen.
 
Vad tänkte du be om ursäkt för? Naturligtvis ansvarar du för dina handlingar och hur du hanterar dina känslor. Men i det här fallet så handlar det också om att det är din chef vi pratar om, med allt vad det innebär av makt och beroendeställning.
Be om ursäkt för mitt naiva beteende och att jag inte kan tänka bättre än vad jag gör.
 
Alltså herregud! Tänker mig in i situationen: Om jag någonsin hade sagt så till en annan människa hade jag dött av ångest så snart orden lämnat min mun. Hade förmodligen ringt och bett vederbörande om ursäkt för mitt sunkiga beteende och min svaga karaktär och sen aldrig vågat visa mig igen.
Ja det var helt sjukt. Bostadsmarknaden hade kraschat och han använde det som förklaring när jag frågade varför de fortfarande bodde tillsammans trots att han sa att de hade separerat.

Jag dumpade honom så småningom när jag insett att jag ändå inte ville ha honom. Och långt senare fick jag klart för mig att jag bara varit en bricka i ett neurotiskt spel. De hade försökt separera, hon träffade någon annan och då behövde han också en extrapartner för att det skulle bli jämvikt. Men allting handlade om honom och henne i grunden.

@Klinkers Det är inte alls säkert att han är så kär i dig som du tror. Och som han tror. Går ett äktenskap på tomgång är det lätt att överskatta sin egen förälskelse i nån annan, så att man ska få energi att lämna. Och när man gjort det kanske man ser att den nya inte var så jäkla spännande ändå.
 
Be om ursäkt för mitt naiva beteende och att jag inte kan tänka bättre än vad jag gör.
Det ska du inte be om ursäkt för. Det ska du reflektera över, komma fram till om du kan stå för och vill fortsätta med, utvärdera eventuella konsekvenser och sedan antingen fortsätta på inslaget spår eller förändra. Som du själv skriver, du är ju en vuxen individ! Kompetent, smart och vill sannolikt ditt eget bästa. Kom igen nu, häng inte upp din tillvaro och ditt nya jobb på en man som beter sig ungefär lika eftertänksamt som ett barn. Män är inte meningen med livet!
 
Det ska du inte be om ursäkt för. Det ska du reflektera över, komma fram till om du kan stå för och vill fortsätta med, utvärdera eventuella konsekvenser och sedan antingen fortsätta på inslaget spår eller förändra. Som du själv skriver, du är ju en vuxen individ! Kompetent, smart och vill sannolikt ditt eget bästa. Kom igen nu, häng inte upp din tillvaro och ditt nya jobb på en man som beter sig ungefär lika eftertänksamt som ett barn. Män är inte meningen med livet!
För mig är jobbet mitt liv. Älskar det jag gör och jag älskar att jobba hårt. Det pratas mycket om mig och mina chefer högre upp planerar mycket för mig. Det vill jag inte kasta bort.
När jag väl använder hjärnan så är ingenting värt det. Det som spelar roll är mitt jobb. Det vill jag inte kasta bort. Då lever jag hellre själv och fortsätter avancera.
Som sagt. Det är egentligen inte värt det. Inte någonstans.
 
För mig är jobbet mitt liv. Älskar det jag gör och jag älskar att jobba hårt. Det pratas mycket om mig och mina chefer högre upp planerar mycket för mig. Det vill jag inte kasta bort.
När jag väl använder hjärnan så är ingenting värt det. Det som spelar roll är mitt jobb. Det vill jag inte kasta bort. Då lever jag hellre själv och fortsätter avancera.
Som sagt. Det är egentligen inte värt det. Inte någonstans.
Skriv ut det och sätt det på kylskåpet.
 
@Klinkers jag har varit där du är. Min chef var "bara" 13 år äldre än jag, och det tog oss två år att inleda, eller ens prata om, ett förhållande som var något mer än arbetskamrater (även om vi nog faktiskt "fallit pladask", som du säger, redan de första veckorna), men det var ju samma typ av situation som du är i. Vi var båda gifta, dessutom, och hade båda barn i varierande ålder.

Det tog oss tre år att lämna våra respektive äktenskap och skaffa oss varsitt eget liv (jo, man måste nog skaffa sig ett EGET liv, på egen hand, när man kommer ur ett långt äktenskap, även om det finns en ny partner inblandad). Vi var ett älskande par under de tre åren, men i hemlighet. Och det var tufft, riktigt tufft, både att vara i en inofficiell kärleksrelation och att bryta upp från varsitt 20-årigt äktenskap med barn. Men vi gjorde det och för oss var det värt det.

Idag, 2½ år efter "det stora uppbrottet", 5½ år efter att vi inledde vår relation och nästan 8 år efter att vi började jobba ihop och lärde känna varandra, är vi fortfarande ett par. Vi lever som lyckliga särbos, i varsin stad, och tänker oss att flytta ihop så småningom, när sista barnet flyttat hemifrån. Vi har det bra, vi har haft en helt otrolig resa (det har hänt mycket, mycket mer än jag kan, vill och hinner skriva här) och för oss har det som sagt till slut varit värt det (men det har funnits stunder då jag inte tyckt det).

Och ändå, trots att jag själv har trotsat allt förnuft och till slut har fått min stora kärlek, så skulle jag råda var och en som funderar på att inleda ett förhållande med en gift person att springa åt andra hållet så fort benen bär... Jag har haft en sån otrolig tur i att allt faktiskt fungerat för mig, men jag tror att jag/vi är en på miljonen eller i alla fall en på tusen. Och för de andra 999 går det nog inte lika bra...
 
Jag tycker ni är riktigt elaka mot TS. Själva har vissa varit otroga o levt loppan o tyckt att det varit kul o upplyftande men när andra gör det så förbannar ni dom o tycker att dom borde veta bättre. Vill TS ha lite kul så uppmuntra TS istället. Å vill TS hitta snabbspår via chefen för att snabbare komma upp sig i maktpositioner på jobbet så behöver ni väl inte moralpredika för TS. Ni är bara avundsjuka för att ni inte ens kommer upp i höga positioner på jobbet under ett helt liv. Å sen bara för att yngre kvinnor vill ha äldre män behöver ni väl inte kritisera TS för detta. Ålder är bara en siffra.

Kör på du TS o utnyttja det du kan för att komma upp dej :up:
 
Jag tycker ni är riktigt elaka mot TS. Själva har vissa varit otroga o levt loppan o tyckt att det varit kul o upplyftande men när andra gör det så förbannar ni dom o tycker att dom borde veta bättre. Vill TS ha lite kul så uppmuntra TS istället. Å vill TS hitta snabbspår via chefen för att snabbare komma upp sig i maktpositioner på jobbet så behöver ni väl inte moralpredika för TS. Ni är bara avundsjuka för att ni inte ens kommer upp i höga positioner på jobbet under ett helt liv. Å sen bara för att yngre kvinnor vill ha äldre män behöver ni väl inte kritisera TS för detta. Ålder är bara en siffra.

Kör på du TS o utnyttja det du kan för att komma upp dej :up:

Du är medveten om att risken är betydligt högre att TS kommer att få det outhärdligt på jobbet och kanske tom bli av med jobbet än att det skulle vara en väg till befordran?
 
Jisses, varför välja en gift man som är din chef och som redan behandlar sin nuvarande fru som skräp? :confused: Du kan bli av med jobbet om det går snett och äventyra ditt rykte för framtida jobb. Åldersskillnaden var inte liten heller och klyschorna låter precis som i en dålig film.

Dra dig ur medan du kan, man måste inte agera på alla känslor.
 
Jag tycker ni är riktigt elaka mot TS. Själva har vissa varit otroga o levt loppan o tyckt att det varit kul o upplyftande men när andra gör det så förbannar ni dom o tycker att dom borde veta bättre. Vill TS ha lite kul så uppmuntra TS istället. Å vill TS hitta snabbspår via chefen för att snabbare komma upp sig i maktpositioner på jobbet så behöver ni väl inte moralpredika för TS. Ni är bara avundsjuka för att ni inte ens kommer upp i höga positioner på jobbet under ett helt liv. Å sen bara för att yngre kvinnor vill ha äldre män behöver ni väl inte kritisera TS för detta. Ålder är bara en siffra.

Kör på du TS o utnyttja det du kan för att komma upp dej :up:
Det brukar väl sällan vara ett snabbspår till högre positioner snarare en snabbväg till en jobbig arbetssituation där den unga kvinnan har sämst läge och troligtvis är den som får sluta
Sen är det jätteroligt att folk fortfarande drar upp att man skulle vara avundsjuk för man ser saker annoelunda än ts. I detta fall av omtanke om ts.
 
Jag tycker ni är riktigt elaka mot TS. Själva har vissa varit otroga o levt loppan o tyckt att det varit kul o upplyftande men när andra gör det så förbannar ni dom o tycker att dom borde veta bättre. Vill TS ha lite kul så uppmuntra TS istället. Å vill TS hitta snabbspår via chefen för att snabbare komma upp sig i maktpositioner på jobbet så behöver ni väl inte moralpredika för TS. Ni är bara avundsjuka för att ni inte ens kommer upp i höga positioner på jobbet under ett helt liv. Å sen bara för att yngre kvinnor vill ha äldre män behöver ni väl inte kritisera TS för detta. Ålder är bara en siffra.

Kör på du TS o utnyttja det du kan för att komma upp dej :up:

Män i maktpositioner som ligger med sina underordnade har sällan något intresse i att putta sitt ligg uppåt i karriären. Varför skulle de det? Det har redan det de vill ha. Däremot så kan de lova runt en massa, för att bibehålla ett intresse.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 984
Senast: Ramona
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 407
Senast: jemeni
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 199
Senast: Angel
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 944
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp