Bukefalos 28 år!

Det här med kärlek..

Män i maktpositioner som ligger med sina underordnade har sällan något intresse i att putta sitt ligg uppåt i karriären. Varför skulle de det? Det har redan det de vill ha. Däremot så kan de lova runt en massa, för att bibehålla ett intresse.
Men vad är det som får underordnade kvinnor att ligga med män i maktposition.
 
Men vad är det som får underordnade kvinnor att ligga med män i maktposition.

Att mannen med makten vill ha just MIG och ingen annan. Känna sig utvald. Visst kan man tro att makten kommer gnugga av på en själv lite (i form av att bli puttad uppåt i karriären) men det är ytterst sällan det händer. Har bara sett det en gång, inom politik.
 
jag tycker inte att största problemet är vad andra ska ytcka, det går allitd att koma över på något sät. Det största problemet är du är fri och han är et inte. Vad säger att han skulle behandla dig bättre än sin fru om han nu skulle lämna henne för dig? Sannolikhetne att du hamnar i hennes situation i framtiden är ganska stor tror jag så det du ska fråga dgi själv är om den här relationen verklkgen är värd det
 
Nope. HON vill synas indirekt i en maktposition. Titta på mej jag rör mig i maktens korridorer, syns i media, synas i olika viktiga tillställningar m.m.
Åh! Jag kan dagdrömma säkert flera minuter om män i maktposition och alltid undrat vad jag dras till. Detta låter ju rimligt. Ironiskt nog är det allt jag inte står för :-) Jag är rätt blyg och känner mig obekväm av uppmärksamhet. Fast det är kanske just det jag lockas av, att klara något jag inte klarar av
 
Åh! Jag kan dagdrömma säkert flera minuter om män i maktposition och alltid undrat vad jag dras till. Detta låter ju rimligt. Ironiskt nog är det allt jag inte står för :-) Jag är rätt blyg och känner mig obekväm av uppmärksamhet. Fast det är kanske just det jag lockas av, att klara något jag inte klarar av
Och kanske av att få det utan att direkt arbeta för det eller ta ansvar? Ja, som dagdröm då. På riktigt vill ju de flesta av oss ta ansvar för oss och det vi gör.
 
Nope. HON vill synas indirekt i en maktposition. Titta på mej jag rör mig i maktens korridorer, syns i media, synas i olika viktiga tillställningar m.m.
Hur vet du det? Det är väl olika för olika positioner vad vi drivs av och varför vi agerar som vi gör? För egen del så HADE jag redan en maktposition när jag och min dåvarande chef, nuvarande särbo, inledde vår relation. Den maktpositionen äventyrade jag - vilket var en kalkylerad risk - genom att inleda relationen. Jag var attraherad av och kär i en PERSON - att vederbörande råkade vara min chef var en besvärande omständighet, och inget som bidrog till attraktionen (det var snarast så att det var en av de anledningar som fick oss att under ett par års tid AVSTÅ från att inleda en relation).
 
jag tycker inte att största problemet är vad andra ska ytcka, det går allitd att koma över på något sät. Det största problemet är du är fri och han är et inte. Vad säger att han skulle behandla dig bättre än sin fru om han nu skulle lämna henne för dig? Sannolikhetne att du hamnar i hennes situation i framtiden är ganska stor tror jag så det du ska fråga dgi själv är om den här relationen verklkgen är värd det
Nja det är jag inte så säker på. Doktor Foster är ju ett bra exempel typ
 
Fast vad är de egentligen som gör ni tror att jag springer efter honom för att han är i en maktposition? Kan jag inte vilja ha honom för att jag finner honom attraktiv som person?
 
Och kanske av att få det utan att direkt arbeta för det eller ta ansvar? Ja, som dagdröm då. På riktigt vill ju de flesta av oss ta ansvar för oss och det vi gör.
Nej verkligen inte. Jag både jobbar hårt och tar ansvar. Men jag överlåter ledarskapet till någon annan. Men visst har jag önskat att jag var modigare och tydligare.
 
Hej alla. Har ju gått ett tag. Kan ju uppdatera lite.
Jo. Han skiljde sig från sin fru. Jo. Dom sålde huset och ja, vi har köpt en lägenhet tillsammans.
Problem på jobbet? Svar ja. Finns dock inga policys och vi sköter de hela professionellt men jag blir nedtryckt av både medarbetare och andra chefer. Nu söker jag nytt helt enkelt. Vi ska leva ihop. Så är det.
 
Hej alla. Har ju gått ett tag. Kan ju uppdatera lite.
Jo. Han skiljde sig från sin fru. Jo. Dom sålde huset och ja, vi har köpt en lägenhet tillsammans.
Problem på jobbet? Svar ja. Finns dock inga policys och vi sköter de hela professionellt men jag blir nedtryckt av både medarbetare och andra chefer. Nu söker jag nytt helt enkelt. Vi ska leva ihop. Så är det.
Ovanlig utgång. Men vad härligt för er.
Synd med jobbet men förhoppningsvis har du snart ett nytt.
 
Hej alla. Har ju gått ett tag. Kan ju uppdatera lite.
Jo. Han skiljde sig från sin fru. Jo. Dom sålde huset och ja, vi har köpt en lägenhet tillsammans.
Problem på jobbet? Svar ja. Finns dock inga policys och vi sköter de hela professionellt men jag blir nedtryckt av både medarbetare och andra chefer. Nu söker jag nytt helt enkelt. Vi ska leva ihop. Så är det.

Så tråkigt med de andra på jobbet men härligt att det gått bra för er. Hoppas du hittar ett annat jobb snabbt :)
 
Hej alla. Har ju gått ett tag. Kan ju uppdatera lite.
Jo. Han skiljde sig från sin fru. Jo. Dom sålde huset och ja, vi har köpt en lägenhet tillsammans.
Problem på jobbet? Svar ja. Finns dock inga policys och vi sköter de hela professionellt men jag blir nedtryckt av både medarbetare och andra chefer. Nu söker jag nytt helt enkelt. Vi ska leva ihop. Så är det.
Är de lika otrevliga och mot din chef/sambo?
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 991
Senast: Ramona
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 429
Senast: jemeni
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 205
Senast: Angel
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 981
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp