Bukefalos 28 år!

Det här mer hull...

Sv: Det här mer hull...

Hahaha..

Snacka om att bilder kan visa olika...

Den andra "första" bilden (samma tillfälle ) så pålle klart rundare ut..

Men jag tycker fortfarande pålle såg smal och fin ut på första bilden, fast dom är tagna samma tillfälle..;)

Som med min som ser ut antingen som en rund tunna eller ett vandrande skelett på senaste fotosessionen.. Svårt med bilder och hull..

/ lavinia som tyckte betsybabes häst var svår- men den såg ganska rund ut på vissa bilder....
 
Sv: Det här mer hull...

Knapplån

Lägger in en färsk hull bild på min häst och undrar vd ni tycker?

Man känner revbenen precis under ett lite hårdare tryck

Februari 2010

IMG_5650.jpg


Oktober 2009

IMG_1645.jpg



Vad tycker ni?

Släng fram alla synpunkter!
 
Sv: Det här mer hull...

Räcker det att ge 2dl linfrökaka per dag till en häst på nästan 170 för pälsen?? Var någon som skrev att det skulle gott räcka med 2dl för pälsen o hovarna, men det känns lite lite eller??
 
Sv: Det här mer hull...

jag ger min häst ca 2 nävar om dagen som kokas i 1 liter vatten. Om man inte kokar linfrön är det skadligt i större mängd. Och 2 nävar räcker gott och väl till en häst.
.Linamarin, en glykosid som finns i fröet och som spjälkas av enzymet linas till bland annat vätecyanid, förlorar sin verkan som gift vid upphettning. linfröpellets och linfrökaka att tillgå, denna behöver inte upphettas eller blötläggas före utfodring
 
Sv: Det här mer hull...

2 dl låter rätt bra, jag hade dock vägt det istället, t.ex 100gram linfrökaka.

Linfrökakan är inte rena linfrön som man måste koka, utan är en färdigt produkt som kan ges direkt.
 
Sv: Det här mer hull...

Hur lång tid tar det innan man märker liteeeeeen förbättring i pälsen an linfrökaka??
 
Sv: Det här mer hull...

Jag tycker att den kanske ser något rund ut, men den är främst ganska bukig. Ser ut som att den fått lite mer muskler nu dock!
 
Sv: Det här mer hull...

Ok lite mer muskler på vinterbilden? Har börjat vänja in henne på lucern och ska sätta in mer galoppträning och eventuellt ngt hoppass på lina....för att aktivera de där magmusklerna.
 
Sv: Det här mer hull...

Galoppfattningar från skritt gör underverk :idea:

Hon ser ut att vara något mer "uppstramad" på vinterbilden.
 
Sv: Det här mer hull...

Över huvudtaget tycker jag att det är jättesvårt att bedöma hull, och tydligen är jag inte ensam! Hade en vet ute (DV som är hyfsat bra på hästar) för vaccinering och bad henne känna på min ena häst och säga vad hon tyckte om hullet. Hon frågar mig då vad det är för ras, och konstaterar sedan att hon inte vet hur halingerhästar "ska vara", men att hullet verkar rätt okej...:crazy: Huh, ska vara? Försök med "inte tjock", "normalhull"...:D Nej, speciellt nu med mammutpäls är det verkligen inte lätt. Visst kan man känna, men jag tycker att det är jättesvårt att få en bra bild av hur hästen egentligen ser ut under all pälsen!
 
Sv: Det här mer hull...

Kl*

Jag blir JÄTTE glad för kommentarer om hur min hästs hull är, det råder delade meningar..(ignorera den hemska klippningen, så går det om man klipper med en billig klippmaskin...)

30444306.jpg


30444308.jpg
 
Sv: Det här mer hull...

Jag tycker att den ser fin ut i hullet, men att den saknar muskler. Muskler och hull är inte samma sak.

Sätter den mer muskler så lär den bli rundare över hals, rygg och bak.
Den ska inte bli rund över hals, rygg och bak av fett.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 321
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 326
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 876
Senast: Gunnar
·
Utrustning Har haft sadelprovare ute idag då hästen inte trivs helt med sin hoppsadel. Jag använder den inte alls själv just nu utan hon har den...
Svar
13
· Visningar
1 804
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp