Bukefalos 28 år!

Det konstigaste sättet eller saken ni skadat er på?

En marmeladburk. Den var full och åkte i golvet och såg alldeles hel ut. Jag tog tag med hela handen och det visade sig vara glassplitter sammanhållet av marmelad.

Sen hade jag under galet lång tid i tonåren en liten luddig men jävligt taggig kaktus på nattduksbordet. Gissa hur många gånger jag dängde till den istället för väckarklockan? Små små små taggar att plocka med pincett. Men jag ställde troget tillbaka kaktususlingen. Jag har även hoppat jämfota på en tagg från en ros så den gick genom strumpan och in i hälen. Och fått in getingar i byxorna så jag slet av mig nämnda byxor framför en något häpen granne.
 
En marmeladburk. Den var full och åkte i golvet och såg alldeles hel ut. Jag tog tag med hela handen och det visade sig vara glassplitter sammanhållet av marmelad.

Sen hade jag under galet lång tid i tonåren en liten luddig men jävligt taggig kaktus på nattduksbordet. Gissa hur många gånger jag dängde till den istället för väckarklockan? Små små små taggar att plocka med pincett. Men jag ställde troget tillbaka kaktususlingen. Jag har även hoppat jämfota på en tagg från en ros så den gick genom strumpan och in i hälen. Och fått in getingar i byxorna så jag slet av mig nämnda byxor framför en något häpen granne.

Jag har blivit stucken av en geting en gång, och den befann sig såklart i byxorna innan jag tog på mig dem.
 
Jag har fastnat med knät på en eltråd. Skulle klättra i i beteshagen för att koll
En marmeladburk. Den var full och åkte i golvet och såg alldeles hel ut. Jag tog tag med hela handen och det visade sig vara glassplitter sammanhållet av marmelad.

Sen hade jag under galet lång tid i tonåren en liten luddig men jävligt taggig kaktus på nattduksbordet. Gissa hur många gånger jag dängde till den istället för väckarklockan? Små små små taggar att plocka med pincett. Men jag ställde troget tillbaka kaktususlingen. Jag har även hoppat jämfota på en tagg från en ros så den gick genom strumpan och in i hälen. Och fått in getingar i byxorna så jag slet av mig nämnda byxor framför en något häpen granne.
åh, jag får rysningar bara jag ser en kaktus :nailbiting:
Lekte kurragömma som barn hos dagmamman och tyckte det var en god idé att gömma mig bakom soffan vilket resulterade i att jag trillade in i en stoooor luden kaktus. Jag var täckt av dessa taggar från topp till tå. Dagmamman och min mor spenderade timmar med att ta bort dem. Åh den smärtan. Kan känna det än idag :arghh:
 
För bra för att inte nämnas i denna tråd, dock inte jag som lyckats med det här, utan en släkting:

Ta det försiktigt när du ska putta undan en ko i lagården. Du kan glida med handen så tummen åker med fart in i rumpan på kon. Med en bruten tumme som följd. Försök förklara det när du åker till sjukhuset :angel:
 
Min fd stallägare lastade travhästen för att åka på tävling, men slog huvudet i skötardörröppningen på väg ut.. blodet sprutade och jag fick åka med den själv 15 mil till tävling, han fick sy ett antal stygn. :cautious:
 
Jag har fastnat med knät på en eltråd. Skulle klättra i i beteshagen för att koll

åh, jag får rysningar bara jag ser en kaktus :nailbiting:
Lekte kurragömma som barn hos dagmamman och tyckte det var en god idé att gömma mig bakom soffan vilket resulterade i att jag trillade in i en stoooor luden kaktus. Jag var täckt av dessa taggar från topp till tå. Dagmamman och min mor spenderade timmar med att ta bort dem. Åh den smärtan. Kan känna det än idag :arghh:
Å gud så hemskt! Jag har ett vagt minne från när jag var liten av att jag satte mig i en fåtölj som stod nedanför en stor kaktus (hos nån tant). Den hade drällt taggar i hela fåtöljen... (det jag minns är Åh! Nej! Hjälp! känslan (och att man av någon mystisk anledning kände sig dum. nu tycker jag nog att den som ställde fåtöljen nedanför kaktusen var dummare i så fall :)), jag minns inte, bli av med dem biten).

Däremot minns jag att något geni hade planterat ett slags häck med 3-5 cm långa taggar (taggar som var en del av stammen, inte som rosentaggar, ingen aning om vilken växt) längs med mina kusiners radhusträdgårdslänga. En hittade jag i foten, som ätit sig in och satt under huden och hade gjort ont länge. Skära upp och dra ut (jag var väl tweenie då och envis och hittade den själv och "opererade" ut den själv. Kände mig jätteduktig när jag eldade på nålar, saxar och pincetter och tryckte ut äckligt var. Lustigt nog inga men). Eller man hittade dem ganska ofta i fötterna, dock inte så långt efteråt vanligen.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 084
Senast: lundsbo
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 852
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 345
Senast: EmmaW
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp