Bukefalos 28 år!

Det konstigaste sättet eller saken ni skadat er på?

Förlåt, men... :rofl:

Ja, det måste sett hysteriskt kul ut. Tre tjejer ska grilla korv på hösten. Det var ovanligt varmt och när solen låg på fick vi kasta klädesplagg efter klädesplagg tills vi blottade våra mormorstrosor och omatchade bomulls BH:ar. Bubbel, korv och solstolar. Sen, ja.. jag försökte justera lutningen med kroppstyngden och tog i, och där någonstans gick det snett :p Det var inte ens i ihopfällningen jag skadade mig utan när jag insåg att jag smällt ihop till en packad sill och i min panik stretade emot med all min kraft så stolen flög ut igen. Då träffade smalbenet nåt järnrör och jag hade världens bula och lila-gult blåmärke där flera veckor :cool:
 
Fläkte upp halva min stortånagel när jag råkade sparka i min kompis sandaler med träklack när hon gick framför mej. En vecka senare så fick jag den andra stortånageln uppsparkad av en idiot i skolan.
Hade en period när jag stötte i mina fingrar i precis allt. Stukade och naglar som gick av så långt in att det bara forsa blod.

Sen ska man inte binda upp ett vanligt bomullssnöre och knyta en ögla för stortån och tro att man kan svinga sig i den. Åkte i golvet jäkligt hårt och snöret skar in mellan tårna. Har fortfarande ett ärr mellan tårna
 
Jag lekte hemmaspa och kom på att jag skulle vaxa armhålorna. Värmde vaxet i micron och smetade i vänster armhåla. Tänker att detta gör nog ont så jag får dra som tusan så det går fort. När det stelnat till en kaka så fullständigt sliter jag bort vaxplattan som väl är ca 8 gånger 15 cm.
Det ser ut som en skog på den. Massor och gula knappnålar liksom tätt tätt. Kulor liksom. Jag har ryckt bort rötter och hårsäckar och allt. Det blöder inser jag också eller det forsar blod från armhålan. På hela sidan på mig och på golvet. Jag hade katastrofont i nån vecka och kunde ej röra armen. Hår under den armen fick jag efter nåt år.
Jag tog veets vaxremsor och blev skinnflådd. Lade ner det projektet efter det.
 
Jag lekte hemmaspa och kom på att jag skulle vaxa armhålorna. Värmde vaxet i micron och smetade i vänster armhåla. Tänker att detta gör nog ont så jag får dra som tusan så det går fort. När det stelnat till en kaka så fullständigt sliter jag bort vaxplattan som väl är ca 8 gånger 15 cm.
Det ser ut som en skog på den. Massor och gula knappnålar liksom tätt tätt. Kulor liksom. Jag har ryckt bort rötter och hårsäckar och allt. Det blöder inser jag också eller det forsar blod från armhålan. På hela sidan på mig och på golvet. Jag hade katastrofont i nån vecka och kunde ej röra armen. Hår under den armen fick jag efter nåt år.
Men shit? :D Ett helt år? Kanske är värt att prova då... :cautious::angel:
 
Halkade till vid barnens fritids i morse, inte mer än att foten gled till lite, högg tag i räcket vid trappen och fick en sträckning i axeln :banghead:

Fått ögoninflammation av ett hästhår som lade sig under övre ögonlocket. Inte skönt alls.

Jag och kusinen lekte hästhoppning när vi var små, vi hade heltäckningsmatta men låg en enda liten plastbit på golvet och den lyckades jag bokstavlugen hoppa in i tån.
 
Jag glömde, hunden stjäl från diskbänken. Helt ovetandes blev jag spetsad på en filékniv som stod upprätt bland tidnings insamlingen.
Det gjorde svinont o jag blödde som en gris.
 
Jobbar extra i butik. Va sådär härligt trevlig och full av fejkenergi som man blir när man jobbar i butik och hjälper kunder. Har mätt upp en bit kätting med tumstock och går med kunden mot kassan, samtidigt som jag fäller ihop tumstocken. Väl framme bakom kassan tänker jag säga "så, var det bra så?" men istället blir det ett "såååååååå..??...ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ..." likt Sunes pappa Rudolf när han sjunger Stilla natt och tänder eld på byxorna. Jag har då vikt ihop tumstocken hela vägen men också när jag gör det lyckats peta in en bit av huden från insida underarm precis i själva vikleden på tumstocken. Den hänger där fäst i min arm och det gör så ont att jag känner ögonen tåras.
Kan ju heller inte fälla ut tumstocken smidigt med bara en hand, och med kunden framför mig tar jag beslutet att helt enkelt bara dra bort den.
Då når vi en ny nivå av smärta.
Men, allt för kunden. Lägger undan tumstocken, skrattar lite tillgjort om att det blöder ju inte i alla fall, tar betalt samtidigt som armen pulserar och det gör så ont att jag knappt kan andas.
Resultatet av det hela blev ett blåmärke, en knöl och en blodblåsa som jag vackert fick gå med i den härliga sommarvärmen. Många frågade vad jag hade gjort, få trodde på mig när jag sa att jag klämt mig i en tumstock.
 
Bakgrund; Min son hade brutit armen och jag fick hjälpa honom att lägga sig genom att hålla i armen och kände benen gnida sig mot varandra, jag är även lite lätt känslig för skador och blod.
Tyckte att jag klarade det jättebra och gick sen på toaletten. Det nästa jag vet är att jag vaknar med huvudet fastklämt mellan toalettstolen och väggen. Lite konstiga blåmärken blev det.
 
Skada och skada... Men obehag och viss smärta... För massa år sedan skrev jag på msn med en kompis som berättade hur hon hade trampat på sitt tampongsnöre. Jag skrattade så jag grät i flera dygn, bokstavligt talat. Och frågade hur jävla långt snöre hon hade på sina tamponger. Sen något år senare trampade jag på mitt eget tampongsnöre. Det gör skitont :rofl::rofl::rofl:.
 
Skada och skada... Men obehag och viss smärta... För massa år sedan skrev jag på msn med en kompis som berättade hur hon hade trampat på sitt tampongsnöre. Jag skrattade så jag grät i flera dygn, bokstavligt talat. Och frågade hur jävla långt snöre hon hade på sina tamponger. Sen något år senare trampade jag på mitt eget tampongsnöre. Det gör skitont :rofl::rofl::rofl:.
Men hur?! :eek::eek::eek:
 
Två dokumenterade arbetsskador. Biten och riven av katt (10 dagars antibiotikakur) samt trillat under tant. Jobbade inom hemservice för åldringar. Den första hade en katt som var totalt aggressiv mot ALLA, även ägaren. Några år senare skulle hjälpa en tant mellan rullstol och fåtöljen när hennes ben viker sig. Jag hamnar underst
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 927
Senast: lundsbo
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 778
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 128
Senast: EmmaW
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 750

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp