Bukefalos 28 år!

"Din sambo har korrekt."

F

Fruentimber

Den meningen skrev jag nyss som svar på ett FB-inlägg, men möttes av en undrande kommentar gällande om det verkligen blir korrekt språkmässigt. Ju mer jag läser meningen, desto mer sticker det i ögonen på mig, men är den okorrekt (heh:D)?

(Säger man ens så? "Okorrekt"? AAARRGH)

Hjälp.
 
Har korrekt vad? Låter som att det saknas ett ord efter korrekt. Vill du säga att sambon har rätt är det bättre att skriva det rakt av.

"Min sambo säger att man kan äta glass året runt."
"Din sambo har korrekt."

Det var alltså ett inlägg med skämtsam ton. Därför använde jag mig av "korrekt" för att trycka på hur rätt personen har eftersom glass GIVETVIS, utan undantag, indeed kan förtäras året runt.
 
"Min sambo säger att man kan äta glass året runt."
"Din sambo har korrekt."

Det var alltså ett inlägg med skämtsam ton. Därför använde jag mig av "korrekt" för att trycka på hur rätt personen har eftersom glass GIVETVIS, utan undantag, indeed kan förtäras året runt.

Låter inte korrekt, din sambo har rätt passar bättre i sammanhanget, alternativt din sambos inställning är korrekt.
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 811
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 219
Senast: ako
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 010
Senast: Migo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 931
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp