Bukefalos 28 år!

"Din sambo har korrekt."

Det blir en avkortad mening och/eller betyder att det är sambon i sig som är korrekt, inte hans åsikt. Typ. Eller också gör jag också en fadäs nu! :D

Yes ... sambon's information ar correct. Det han sager ar correct. Sambon sager att man kan ata glass aret runt ... och den som skriver meningen anser att han ar correct.
 
Antingen ar det for tidigt har ... eller sa ar jag bara trog. :cautious: Vad ar skillnaden i inneborden jag skriver och det diskuteras har?
Att sambon är korrekt betyder inte att han har rätt, bara att han är en sån som håller på formerna. Att vara korrekt är en egenskap. På engelska skulle man kunna översätta det med fastidious. Fastidious och correct används inte på samma sätt.
 
Eller va? Du kan ju inte på egen hand bestämma språket. Jag kan skriva att ”Sambon är rättighet” och mena att sambon har rätt, men det jag skrev betyder inte det.

Tråden är inte gravallvarlig så du kanske kan lugna ner dig ett par grader.
 
Att sambon är korrekt betyder inte att han har rätt, bara att han är en sån som håller på formerna. Att vara korrekt är en egenskap. På engelska skulle man kunna översätta det med fastidious. Fastidious och correct används inte på samma sätt.

Ah ... nu forstar jag vad ni menar ... MEN ... i sa fall har Wictionary fel i sitt forsta stycke. Enligt Wicki har ordet korrekt bada meningarna. (precis som pa Engelska)

korrekt

  1. som inte innehåller något fel Din lösning verkar vara korrekt. Synonymer: riktig, felfri Antonymer: inkorrekt, fel, felaktig
  2. som passar eller anses nödvändigt i ett visst (socialt) sammanhang, ofta i mer formella, traditionella och kanske något strikta sammanhang, ofta något reducerande av emotionella impulser Du måste lära dig att bete dig korrekt, min unga dam! Antonymer: illa
 
Ah ... nu forstar jag vad ni menar ... MEN ... i sa fall har Wictionary fel i sitt forsta stycke. Enligt Wicki har ordet korrekt bada meningarna. (precis som pa Engelska)

korrekt

  1. som inte innehåller något fel Din lösning verkar vara korrekt. Synonymer: riktig, felfri Antonymer: inkorrekt, fel, felaktig
  2. som passar eller anses nödvändigt i ett visst (socialt) sammanhang, ofta i mer formella, traditionella och kanske något strikta sammanhang, ofta något reducerande av emotionella impulser Du måste lära dig att bete dig korrekt, min unga dam! Antonymer: illa
Ja och nej, det är fortfarande möjligt att säga "Din sambo är korrekt" men det betyder inte att han har rätt. :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 010
Senast: Migo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 931
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 937
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 990
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp