Bukefalos 28 år!

Dina bästa renoveringstips för transporten, del II

Var köper du ditt golv?
Jag kommer ta det från det lokala brädgården, som ingår i XL kedjan. De visste precis vad för sorts skiva jag behöver. Fick ett mer professionellt intryck av dom än det andra stället jag var och frågade på, där de skulle kolla och återkomma med offert, men de har inte hört av sig så nu vände jag mig vidare och ångrar att jag inte valde det redan från början. Lätt att vara efterklok. :angel:
 
Gissar att din gjutna gummimatta sitter precis som min, stenhårt. Vi fick använda skruvmejsel och hammare för att komma in under mattan och sen kunna dra loss den bitvis. Förvisso hade det redan gått hål på min matta, så det var lätt att komma under den.

13599641_1338991352798374_1108416101_n.jpg


Till höger i bild syns även den skarv som de som byggt transporten har lagt.
Ojdå, inte lätt att återanvända den där... hoppas inte min är gjuten utan enbart fäst i kanterna.
 
Och sen inte glömma bort att måla de kanter som ni sågar, annars så kommer det lättare in fukt där

Absolut inte måla på trä,ett levande material.
Målar du stänger du in ev fukt och ruttnar det inifrån.
Använd tjära istället, man får dränka in ordentligt.
 
Var köpte du den?
Det blev visst från den sidan som @tolksele tipsade om, jag gjorde en googling och den sidan dök upp.
Kom dock på att jag glömde kolla om de har nya sparkskydd i gummi till väggarna. Det ena var jättefult.

@RedHyuuga Finns en sida som heter "gummi och saker", fast på engelska, de har ett ganska stort utbud av mattor.
Min matta kan köpas där :)
Jag har gummi med små/låga ribbor och tror som @Buck att en slät blir för hal.
 
Jag skruvade bort den lilla metallplattan mitt i transporten som man fäster mellanväggen i. Lyfte lite på mattan och tittade på golvet (gick bara precis ett par cm in) men golvet verkar bra där. Nu vet jag inte om jag verkligen ska byta golv. Men det sviktar där i mitten när man går... inte så mycket men ändå.
Innan jag gör något mer ringer jag nog återförsäljaren och hör mig för.
 
Jag skruvade bort den lilla metallplattan mitt i transporten som man fäster mellanväggen i. Lyfte lite på mattan och tittade på golvet (gick bara precis ett par cm in) men golvet verkar bra där. Nu vet jag inte om jag verkligen ska byta golv. Men det sviktar där i mitten när man går... inte så mycket men ändå.
Innan jag gör något mer ringer jag nog återförsäljaren och hör mig för.

Det kom ut en tråd här på Buke nyligen, med en länk i till någon som jobbar med att renovera transporter och annat liknande.
Han hade haft en sån transport inne (med glasfibergolv och gjuten matta), tyckte att den sviktade och bad ägaren om att få kolla. Golvet var helt ruttet där under...

Om jag var du skulle jag nog googla lite efter den tråden för att se.
 
Jag vet iof inte om mattan till min transport är gjuten eller bara limmad, den verkar vara limmad, men det spelar nog ingen större roll.
 
Nu har jag varit på lokala bygghandeln och hört mig för. De stod som levande frågetecken när jag skulle ha en skiva till hästtransport.... de sa att jag måste mena formplyfa när jag sa marinplyfa. Är det formplyfa man ska ha? den tålde vatten och fukt.
 
Nu har jag varit på lokala bygghandeln och hört mig för. De stod som levande frågetecken när jag skulle ha en skiva till hästtransport.... de sa att jag måste mena formplyfa när jag sa marinplyfa. Är det formplyfa man ska ha? den tålde vatten och fukt.
De stod som frågetecken när jag var inne också. Jag tror de försöker sälja det som är lättast att ta hem. Var lite knussligt innan jag fick tag i rätt skivor, beställde dom idag och de kommer troligen på onsdag. :)
 
@Bluefish

Vad har du använt för att lacka skärmarna? Jag skulle vilja fixa lite grejer på transporten men har tummen mitt i handen så pappa kommer nog få fixa det :o Men måla borde ju till och med jag kunna lösa :D
 

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 475
Senast: Buongusto
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 080
Senast: valy
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
624
Senast: Lady_S
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 696
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp