Bukefalos 28 år!

DIY - Do It Yourself

Sv: DIY - Do It Yourself

Här är bilder när det inte är dagsljus:

helmetlampa_50615b8addf2b375a3001274.jpg


helmets_50615b88ddf2b375580012af.jpg


helmeeet_50615b89e087c36b565024cc.jpg


Jag hade helst velat att det var guldigt hela vägen ner, då hade jag sluppit att sätta dit tyget. Men vadderingen klistras mot frigoliten, och det satt så jäkla fast och hade bara blivit fult. Täcka över var liksom enda vettiga lösningen.

Det sitter en LED-lampa i, på typ 3 W med varmt ljust. Alldeles lagom mysbelysning. Tanken är att den ska hänga antingen vid en fåtölj i hallen i nya huset, eller vid sängen i gästrummet - så mysbelysning är hel rätt. Vi får se var den passar :)
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Tack :D
Det var skitroligt att göra den. Och jag är lite orolig för att den kommer att känna sig ensam, så jag kanske behöver fixa sällskap. Skulle LÄTT kunna tänka mig en marinblå också :angel:

(Och tack ni andra som har kommenterat också!)
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Ursnygg hjälmlampa! Attans att jag har slängt alla gamla hjälmar ...

*kl*
Det här vardagsrumsbordet har jag byggt idag, vi håller på att möblera upp vårt gamla hus som ska hyras ut som semesterboende och även användas som läger/kursboende, så det blir mycket möbelfix nu.

DSC_0367.jpg
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Det här gamla skrivbordet har jag hittat under många lager av båte och skräp på en loge som jag har tömt. Det var rätt vingligt och väldigt skdat i ytan. Nu är det ihopskruvat, målat med svart, sedan brunt och sist vitt, och därefter slipat.

DSC_0368.jpg
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Har haft ett uppehåll på närmare 10 år med oljemåleriet men nu har jag kommit igång igen. :laugh: Premiärmålningen blev ett porträtt på min dotter och vår lilla hund:

Hilda1_zps3c8e571e.jpg

Då var tavlan på sonen också klar! Eller i princip i alla fall - det fattas lite strängar på guran men dom får jag fixa när tavlan har torkat ordentligt. ;)

Philip_1.jpg

Philip_2.jpg
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Jag gör egna örhängen av lera, målar kinesiskt måleri om jag har tid:D

Nu senast har jag och mamma ett nytt projekt, mjölksyrade grönsaker som står i burkar och gottar till sig, och gurkor på inläggning. Mamma vill även prova att lägga in sniglar och kantareller men jag hoppar nog på det:grin:

Annars blir det en hel del syltande,saftande och geleande för vår del, och det ständiga problemet med att det inte finns tillräckligt med burkar och flaskor:angel:

Imorn ska jag prova på decoupage:banana:
 
Sv: DIY - Do It Yourself

*kl*

Ahmen jesus vad ni ar duktiga!!! Vilka harliga grejer! ..gissa om jag ar sugen pa att gora om makens gamla hattar till lampor... hahaha
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Jag har börjat pyssla om huset, så här såg det ut när tapeterna var nerrivna

64418_1345482731.jpg


På god väg
90122_1345482735.jpg


Spackla med då
Spacklat_och_klart.jpg


Slipat med giraffen
17386_1347820494.jpg


börjat med fondväggen
92086_1347820647.jpg



Fondvägg klar
49775_1347859427.jpg


Alla väggar klara
65513_1347987049.jpg



Klart! Lite gardiner, fler möbler och mattor kvar här, det är på plats nu :laugh:
60420_1347992916.jpg
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Knappsnatt.

Jag har gjort två tavlor av gamla fönster och två olika tyger från IKEA:

DSC_0567.jpg



DSC_0568.jpg
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Nu är jag igång!
Har bestämt mig för att försöka spraya insidan med guldfärg. Och nyss såg jag att de hade textilklädda lampsladdar på Rusta för halva priset jämfört med de andra jag har sett.
Och roliga knalliga färger!

91551094_l.jpg


Hur ska jag kunna bestämma välja färg? :D

Åh, de var fina! Precis vad jag letar efter! Jag ska bygga lampa sen när jag bor, lätt!


//r
 
Sv: DIY - Do It Yourself

En liten varning dock - då går inte att öppna! Sjukt frustrerande.
Men på clas ohlson och åhléns finns kompletta textilsladdar med "dosa" så att man kan göra lampor av vad man vill, bara att köpa till en lampkontakt sen. :)
 
Sv: DIY - Do It Yourself

Oj vad snyggt!!


Jag gjorde en sak med fönster med häromdagen, men det skulle nog göra sig med ett snyggt tyg bakom tror jag

Uppladdad_via_MMS.jpg
 

Liknande trådar

Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
668
Senast: Ramona
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 086
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 129
Senast: Grazing
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 695
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp