DIY - Do It Yourself

Är det småkakel kan man göra coasters av dem. Sätt på sån självhäftande dämpningspluppar under. Stora kakel: grytunderlägg på samma sätt!
 
KL

Älskar DIY fast jag kanske inte är den aktivaste själv att pyssla och fixa. Men här är i alla fall två av mina kreationer (med lite hjälp av min kära pappa :angel:)


En sänggavel inspirerad av ocean house sänggaveln.

unnamed.jpg



En soffa gjord av lastpallar som vi har betsat. Min favoritplats på sommaren :love:
bild2.jpg
 
Väcker tråden till liv igen :)

Någon som har tips på vad man kan hitta på med gammalt kakel?
Vi håller på att göra om i köket och har tagit bort allt kakel, men jag vill inte slänga de :p


Jag såg nån som hade köpt typ möbeltassar och satt under, sedan hade hon jättefina underlägg till bordet!
 
Tack @busigdemon, vad roligt att du gillar den. Den är tillverkad av vliseline (stavas?), fiskelina och mycket tålamod! ;)

@MalinJ! Tack ska du ha och detsamma! Vilka helt fantastiska målningar! Helt stum! :love:
 
Jag håller på att lära mej sy igen! Inget vidare duktig än, men det kommer. Hittills har det mest varit att laga täcken och sy om t shirts till linnen, men idag blev ett annat projekt klart.

En gammal t shirt blev en klänning :)
Framsida
IMG_20140822_215014_zpsfwn9qezn.jpg


Baksida
IMG_20140822_215034_zpscnkktxje.jpg
 
En liten och lätt grej kanske men blev ganska nöjd ändå :p Hade köpt kort för längesen i London med citat på som jag tyckte om (jag älskar citat överhuvudtaget :D) och hade tänkt rama in dem på något snyggt sätt. Men det har inte blivit av, och idag tittade jag efter ramar som skulle kunna passa. Vet ni dock hur svårt det är?? :o Köpte dock ett par, men när jag kom hem så provade jag detta istället - det bästa är ju att det är gratis och så kan jag vänta på en bättre/finare ram så de får lämnas tillbaka imorgon.
10584617_1529810703897042_29307959_n.jpg



Tänkte senare om jag lyckas hitta rätt ram göra något sånt här:
10601779_1467239766861457_1766601498_n.jpg

(OBS! Inte min bild!)
Men det blir nog knepigt att hitta någon ram som har plats till mina fem kort på 12x12 cm :(

Edit: Ber om ursäkt för klädhögen :o
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 557
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 475
Senast: Grazing
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 821
Senast: bollen__
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 897
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp