Bukefalos 28 år!

djurens rätt

Sv: djurens rätt

och sen förstår jag inte hur en häst skulle kunna ta fysisk skada av det... jag menar... mannens k*k är ju inte häften så stor som en hingsts....

Tja många män upprepar ju mantran: "Det är inte storleken som räknas, det är hur man använder den"
 
Sv: djurens rätt

jo fast hallå liksom?

hur skulle man lyckas med det? Och hur skulle man lyckas med det utan att bli sparkad.... hästar är stora djur... även en liten ponny gör det rejält ont att bli sparkade av!
 
Sv: djurens rätt

jo fast hallå liksom?

hur skulle man lyckas med det? Och hur skulle man lyckas med det utan att bli sparkad.... hästar är stora djur... även en liten ponny gör det rejält ont att bli sparkade av!

Finns rep som man kan binda upp djuret med. Eller droger. Varför inte använda en brems?

Om man kan binda upp hästar och trycka in dem i en smal spilta för att göra rektal och vaginal undersökningar så kan man väl göra detsamma för att sexuellt utnyttja dem?
 
Sv: djurens rätt

jo fast då ger man dem väl lugnande?

och då kan ju inte djuret säga ifrån....

men hur får djuret en skada då+
 
Sv: djurens rätt

Halvsanning? Det var på tapeten senast 19 januari 2007

http://www.djurensratt.se/portal/page?_pageid=33,12363&_dad=portal&_schema=PORTAL&element_id=3940242

Sen skrev du inte "citerat från DSM"-därför frågade jag dig så att jag skulle kunna gå in och titta.
Hur DSM skrev i utredningen citerade jag ju ovan , även om det inte var tillräckligt tydligt för att alla skulle föorstå , kan du hitta något ställe där utredningen ger ett mer definitivt förslag så var så god.
Att djurens rätt tolkar det på sitt sätt gör det inte mer korrekt.
PL
 
Senast ändrad:
Sv: djurens rätt

Hur DSM skrev i utredningen citerade jag ju ovan , även om det inte var tillräckligt tydligt för att alla skulle föorstå , kan du hitta något ställe där utredningen ger ett mer definitivt förslag så var så god.
Att djurens rätt tolkar det på sitt sätt gör det inte mer korrekt.
PL

Vad är det du bråkar om egentligen? Du verkar vara mer intresserad av att påpeka för andra om och om igen hur dom ska argumentera/läsa/skriva inlägg efter inlägg istället för att diskutera?

Jag har förklarat en gång varför jag inte förstod att det du citerade kom från DSM, vad vill du mer ha? Ett intyg?


Det känns alltmer som att diskussionen inte har lett någon vart...på mycket länge.
 
Sv: djurens rätt

Fast det var inte så du skrev...

det du skriver här skulle jag dock vara beredd att gå med på...
gränsen är här tydlig för den som utför det, men kanske inte för vittnen?

och ja som jag har skrivit "tusen" ggr innan så tror jag inte en häst lider, ellerhur?

För mig känns det som att man måste utforma lagen så att det är ok om djuret inte kan ta skada, jag tror inte ett sto som brunstar har nåt emot det, men jag vet inte då jag inte har testat själv, och det kan ju bli svårt med tanke på avsaknaden av k*k :angel:

men det förslaget är bättre än de tidigare du har kommit med, även om jag tycker det behöver "bearbetas" lite.

Du tycker med andra ord att man ska döma brottet efter storleken på dom vaginala områdena samt mannens/objektets omkrets/längd?

Det är väldigt långsökt.
 
Sv: djurens rätt

Fast det var inte så du skrev...

Inte? Då föreslår jag att du läser inlägg 35 igen. Varsågod!


Vad säger du om ett förbud av penetrerande av anala eller vaginala regioner? Ett djur (föl tex) behöver ju inte skadas fysiskt av penetrerande sex-men likväl kan det göra ont och fölet lär känna obehag. Hur skyddar man fölet från våldsmannen när man inte kan fälla mannen för dådet i dagsläget?
 
Sv: djurens rätt

om du läser igenom ditt inlägg så ser du själv att det var inte så du skrev.

du skrev penetrerande i vaginala/anala regioner i det första, vilket inte håller.

i det andra skrev du sexuella penetrerande i vaginala/anala regioner, det är en väldig skillnad!
 
Sv: djurens rätt

Hur kan det komma sig att somliga är så insatta i detta ämne?
Tror ni eller bara gissar ni..........Eller har ni möjligen erfarenhet av detta,på något vis?
Att utgå från att det bara är gubbar som är tidelagare stämmer inte heller.Fenomenet är inte helt okänt bland tonårs tjejer,det behöver inte vara av sexuella lusta som dom gör det.Dom kan tycka det ser roligt ut,eller att det är spännande.
 
Sv: djurens rätt

du skrev penetrerande i vaginala/anala regioner i det första, vilket inte håller.

i det andra skrev du sexuella penetrerande i vaginala/anala regioner, det är en väldig skillnad!

Är det..? Ser ut som samma. För även om de använder en riktig penis eller ett föremål är det ju fortfarande i ett sexuellt syfte..

penetrerande i vaginala/anala
vs.
sexuella penetrerande i vaginala/anala

jag ser inte riktigt skillnaden, förklara gärna för mig.
 
Sv: djurens rätt

om du läser igenom ditt inlägg så ser du själv att det var inte så du skrev.

du skrev penetrerande i vaginala/anala regioner i det första, vilket inte håller.

i det andra skrev du sexuella penetrerande i vaginala/anala regioner, det är en väldig skillnad!

Fast..tråden handlar ju om tidelag. Att man utövar sexuella handlingar med djur...Då tar jag liksom för givet att folk är med på att det är just sex som diskuteras..:crazy:
 
Sv: djurens rätt

skillnaden? har du dräktighetsunderökt ett djur nån gång? hur går det till?

jo penetrerande, analt eller vaginalt.
 
Sv: djurens rätt

Är det..? Ser ut som samma. För även om de använder en riktig penis eller ett föremål är det ju fortfarande i ett sexuellt syfte..

penetrerande i vaginala/anala
vs.
sexuella penetrerande i vaginala/anala

jag ser inte riktigt skillnaden, förklara gärna för mig.

Det stämmer det du skriver. Jag tror dock att hon drar det till sin yttersta spets för att ..ja det kan bara hon förklara.
Hon vill ju mena på att ska man förbjuda det sexuella håller det inte att undersöka djur veterinärt i vaginala/anala regioner.
 
Sv: djurens rätt

jo med det finns de som vill förbjuda allt annat oxå, ellerhur!

läs tex djurensrätt hemsida.. skrämmnde tycker jag!
 
Sv: djurens rätt

är du läskunnig?

om man skriver att man vill förbjuda penetrerande analt och vaginalt så räknas de sakerna in där, inklusive att ta tempen osv osv.

det är inte mitt fel att du inte skriver vad du menar.

Jag diskuterar inte bara med dig, sen är det inte mer med det.
 
Sv: djurens rätt

är du läskunnig?
Har du läst forumreglerna om att hålla god netikett när man skriver?
Kom ner på jorden och var saklig.Det där är bara regelrätt trams.

om man skriver att man vill förbjuda penetrerande analt och vaginalt så räknas de sakerna in där, inklusive att ta tempen osv osv.
Nej det gör det inte, med tanke på att tråden handlar om sex. Håll dig till ämnet.

det är inte mitt fel att du inte skriver vad du menar.
Det är inte mitt fel att du inte håller dig till tråden ämne heller.
Kom till din poäng nu tack.

Jag diskuterar inte bara med dig, sen är det inte mer med det
Men du diskuterar med djurens rätt? Jag förstår inte.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp