Djurskyddets anmälan Bökeberg

Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

Medans folket här krigar vidare så skulle jag vilja passa på att lägga in en blänkare.. När jag var och tittade på Rein In Sweden på Axevalla för ett par veckor sedan hade man satt upp skyltar med texten "Filmning inne och runt ridbanan ej tillåten. För att filma sök tillstånd i sekritariatet" Har man verkligen rätt att förbjuda filming på allmännt område? Jag som älskar att vara provokativ i sådana här sammanhang hade god lust att åka hem och hämta en filmkamera och filma som en dåre och ha på mig en T-shirt med texten "Saningen finns där ute // EPONA" Jag menar vad skulle de kunna göra med mig??

Jag hoppas att någon faktiskt testar och filmar utan tillstånd. Undrar vad straffet kan bl? Utestängd från alla tävlingar i framtiden?
 
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

*KL*

Tycker det är märkligt att efter all uppmärksamhet sen Bökeberg ryttare kan sitta på SQHA Nationals och spinna i oändlighet och rycka hästen hårt i munnen samt såga den med bettet på framridningen inför storpublik när reiningen pågår under lördagkväll... Dessutom ges ryttaren instruktioner av sin instruktör hur den ska göra detta..
Hästen spinner så fort att ryttaren flera gånger kommer ur balans och får därmed hästen i obalans så den måste stanna upp och balansera upp sig, det får har skit för av ryttarens händer..


Ryttaren hade redan gjort sin ritt och detta var tydligen någon sorts korrigering..:confused::confused:

Ingen av funktionärerna ingrep mot detta.

Tragiskt.
 
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

*KL*

Tycker det är märkligt att efter all uppmärksamhet sen Bökeberg ryttare kan sitta på SQHA Nationals och spinna i oändlighet och rycka hästen hårt i munnen samt såga den med bettet på framridningen inför storpublik när reiningen pågår under lördagkväll... Dessutom ges ryttaren instruktioner av sin instruktör hur den ska göra detta..
Hästen spinner så fort att ryttaren flera gånger kommer ur balans och får därmed hästen i obalans så den måste stanna upp och balansera upp sig, det får har skit för av ryttarens händer..


Ryttaren hade redan gjort sin ritt och detta var tydligen någon sorts korrigering..:confused::confused:

Ingen av funktionärerna ingrep mot detta.

Tragiskt.

Funktionärerna vågar inte ingripa , bara att bita i sura äpplet och inse att detta kommer att fortgå ....:angel:
 
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

Jag satt flera gånger och mådde illa under helgen. Både ute och inne i ridhuset pågick hård ridning med hårda ryck i munnen, sporrar i magen så hårt så hela hästen hoppar till uppåt, spinn i flera varv i obalans - en kille höll på att gå omkull flertalet gånger eftersom hästen nästan låg ner med bakdelen när han försökte spinna. Fencing fick jag se också, tyvärr, och hästar som allmänt inte gavs en chans till balans, andning eller beröm.

Jag mår så dåligt av att folk verkar vilja rida sina hästar så. Och det är synd, för på grund av dem blir även rättvisa reining-ryttare stämplade med dålig ridning.

Jag hoppas att fler börjar visa att de bryr sig och tar avstånd från grym ridning, oavsett ridgren. Det är levande djur vi arbetar med, inga känslolösa maskiner.
 
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

För den som ordnade Rein in sweden är en av de filmade på Bökeberg.

Precis så tänkte jag med, det är väl dennes tydliga ståndstagande i den här debatten. Tävlingen förra veckan som anordnades av SQHA också på Axevalla, fick vem som helst filma vart som helst. Jag hade blivit skitsur om den som filmade mig hade varit tvungen att söka tillstånd först! Urlöjligt tycker jag! Dessutom måste jag säga att har man inte hästen såpass tränad innan tävling att man måste bete sig på det sättet som filmerna som den här debatten handlar om så borde man inte vara på en tävling, utan kanske ta lite mer tid på sig och träna hästen så att den kan utföra momenten som krävs på tävlingsbanan innan man kommer dit... I reining är det ju inte precis några överraskningsmoment, det är ju alltid samma sak så det borde ju gå att träna på innan liksom.
 
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

Enligt min tyska medlemstidning kommer FEI att skärpa reglerna för framridningen och tyvärr låter det som om reiningen i så fall väljer att lämna FEI?! Jag hoppas att det är fel, men jag kommer att följa debatten.
 
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

Enligt min tyska medlemstidning kommer FEI att skärpa reglerna för framridningen och tyvärr låter det som om reiningen i så fall väljer att lämna FEI?! Jag hoppas att det är fel, men jag kommer att följa debatten.

Finns det länk på det?

Vore intressant att veta vem som sagt, eller på annat sätt uttalat sig på ett sätt som tolkas som att Reiningen ska lämna FEI om det blir skärpt övervakning på framridningen. Tokdårarna som misssköter sig ska inte bara få varningar, de ska uteslutas. Så går tongårngarna nu bland reiningfolket. Som sagt, vore roligt att veta vem, eller vilka som säger att reiningen ska lämna FEI.
 
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

Finns det länk på det?

Vore intressant att veta vem som sagt, eller på annat sätt uttalat sig på ett sätt som tolkas som att Reiningen ska lämna FEI om det blir skärpt övervakning på framridningen. Tokdårarna som misssköter sig ska inte bara få varningar, de ska uteslutas. Så går tongårngarna nu bland reiningfolket. Som sagt, vore roligt att veta vem, eller vilka som säger att reiningen ska lämna FEI.

Var hittar du den informationen? Länka så att alla kan läsa mer
 
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

Enligt min tyska medlemstidning kommer FEI att skärpa reglerna för framridningen och tyvärr låter det som om reiningen i så fall väljer att lämna FEI?! Jag hoppas att det är fel, men jag kommer att följa debatten.

Min spontana tanke...vilka fegisar!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
4 994
Senast: Alexandra_W
·
Tävling Det har ju nu fattats beslut om att butta är tillåtet i begränsade mängder vid tävling. Dock så pass stora mängder att det har en...
2
Svar
21
· Visningar
3 154
Senast: via
·
Hästvård Visste inte riktigt var jag skulle placera tråden, flytta den gärna om den ligger fel.. Men som många(?) av er har koll på så sitter...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 703
Senast: aicha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp