Butta är tillbaka - vad tycker ni?

Sv: Butta är tillbaka - vad tycker ni?

Jag tycker att det är helt hemskt. De har tagit bort kylning med allt annat än rinnande vatten under tävlingsdagen och så lägger de till butta. Vadå dubbelmoral?

Som tidigare sagt strider detta mot våra djurskyddslagar men blir det inte svårare att komma åt de som matar sina hästar med butta på tävlingar nu? Jag menar, är det enligt regelverket godkänt med den dosen i sig måste man väl bevisa att hästen verkligen inte är frisk och det kan väl inte vara någon kul match att tas med?

Nej, jag gillar inte det här beslutet.
 
Sv: Butta är tillbaka - vad tycker ni?

Om ni vill veta allt vad som sades på på ridsportförbundets presskonferens finns den i sin helhet här:
www.youtube.com/stallportalen
Det är mycket intressant som sägs och inte allt har återgetts i medierna.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 506
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 597
Senast: Klara
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 170
Senast: Habina
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
6 688
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp