Djurskyddets anmälan Bökeberg

Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

Det som går att läsa på detta forum är alltid sanning? Tänk på att DU nu sagt att det är förbjudet med filmning av framridningen, trots att du bara visar det sig läst detta i ett forum, skrivet av någon, vem vete faen.

Hur är det med källgranskningen på detta forum igentligen? Det verkar som alla tror alla om alla och allt. Kanske har det gamla skvallertidningstänket fått fäste här: "Kolla aldrig en bra story"

Så om någon kan visa vilken tävling det handlar om och var man kan lära att det är förbjudet att filma framridningen på denna tävling så ber jag den personen att länka dit.Tills dess lägger jag detta uttalade om filmförbud i lådan där katten gör sitt om ni ursäktar...:)

Jag har mailat Helene Hokkanen och Jessica Hellstrand och frågat om det var tillåtet att filma framridningen eller ej. De borde ju kunna svara på den frågan.
 
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

Det borde ju rimligen finnas någon här på forumet som var på plats och som kan svara om inte arrangörerna svarar mig. Tävlingen var ju hyfsat stor med 65 hästar anmälda.
 
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

Proppen till deras nästa tävling finns ute nu. Man kanske ska se om de står nåtti den...
 
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

Det borde ju rimligen finnas någon här på forumet som var på plats och som kan svara om inte arrangörerna svarar mig. Tävlingen var ju hyfsat stor med 65 hästar anmälda.

Tja.... jag har varit på plats samtliga gånger. Har inte hört att det finns beslut på att någon inte får filma mig med flera på framridningen......:D
 
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

Man var tydligen tvungen att ha ett avtal med arrangören för att få filma. Undrar givetvis om vissa journalister hade fått filma? Men det är en annan debatt. Min källa hade tydligen till hälften rätt eftersom man inte fick filma utan ett avtal.
 
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

Att inte få filma utan tillstånd i är i mina ögon är att censurera eller att åtminstone be om att bli anklagade/misstänkta för det.
 
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

Man var tydligen tvungen att ha ett avtal med arrangören för att få filma. Undrar givetvis om vissa journalister hade fått filma? Men det är en annan debatt. Min källa hade tydligen till hälften rätt eftersom man inte fick filma utan ett avtal.

Som arrangör så vill man ha lite koll på vad som händer. Hade Jag arrangerat tävlingen så hade Jag inte släppt in någon hur som helst för att hänga vid framridningen och riskera att störa ryttarna/hästarna. Är det för att jag är rädd för att någon ska filma något fult? NEJ, men för att det måste vara lite ordning på torpet så att säga. Du kan inte som journalist komma och storma in hur som helst och var som helst. Du ska vara ackrediterad* av arrangören för att få tillträde.

Ska bilderna publiceras i ett vinstdrivande syfte så ska givetvis arrangören ha en del av detta. Konstigt vore det väl annars.

Skulle Du eller någon annan kontakta Antingen Helene eller Jessica som förövrigt är väldigt trevliga och smidiga personer, förklara ert ärende (att ta bilder/filma för privat bruk antar jag) samt presentera er på plats så skulle jag bli förvånad om ni skulle få ett blankt nej.

* bemyndigande eller befullmäktigande att utföra en viss uppgift. Ackrediteringen är ett bevis på att aktuella kvalitetskrav (från i detta fall arrangörens sida) uppfylls.
 
Senast ändrad:
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

Att inte få filma utan tillstånd i är i mina ögon är att censurera eller att åtminstone be om att bli anklagade/misstänkta för det.

Detta gäller överallt menar du? Du får inte filma/ ta bilder i en stor mängd affärer exv. Eftersom det finns ett förbud mot att filma så håller dessa butiker på med något som kan vara misstänkt...

Hoppas att du inte slog dig..... det var ju en rejäl tankevurpa du råkade ut för;)
 
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

Detta gäller överallt menar du? Du får inte filma/ ta bilder i en stor mängd affärer exv. Eftersom det finns ett förbud mot att filma så håller dessa butiker på med något som kan vara misstänkt...

Hoppas att du inte slog dig..... det var ju en rejäl tankevurpa du råkade ut för;)

Förlåt, jag trodde det av sammanhanget var uppenbart att det gällde häst/rid- tävlingar, jag ska vara mer omtänksam nästa gång jag skriver så att även folk som vill missuppfatta får svårare. Jag tror risken för att man stöter på någon som beter sig illa mot sin häst i en affär är någonstans mellan noll och försumbar, vad tror du? Har du över huvudtaget sett n häst i en affär?
 
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

Detta gäller överallt menar du? Du får inte filma/ ta bilder i en stor mängd affärer exv. Eftersom det finns ett förbud mot att filma så håller dessa butiker på med något som kan vara misstänkt...

Hoppas att du inte slog dig..... det var ju en rejäl tankevurpa du råkade ut för;)

Nej men stopp nu...butiksägare kan inte filma/ta bilder hur som helst nej. Dom måste söka tillstånd...Men om jag vill ta en bild som kund/besökare finns det inget som förbjuder det. Händer ju ibland att jag ska handla nåt och inte vet riktigt vilken färg och kan då ta ett par bilder till den som ska ha varan och skicka via mms och få svar på det...
 
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

Nej men stopp nu...butiksägare kan inte filma/ta bilder hur som helst nej. Dom måste söka tillstånd...Men om jag vill ta en bild som kund/besökare finns det inget som förbjuder det. Händer ju ibland att jag ska handla nåt och inte vet riktigt vilken färg och kan då ta ett par bilder till den som ska ha varan och skicka via mms och få svar på det...

Som butiksägare behöver du söka tillstånd för att få använda övervakningskamera. MEN som butiksägare har du rätt att ha fotoförbud i din butik.

Titta bland exv möbelbutiker där det är mer regel än undantag att det är fotoförbud. Men givetvis får man ta en bild om man frågar en anställd och förklarar anledningen till att man tar bilden.
 
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

Som butiksägare behöver du söka tillstånd för att få använda övervakningskamera. MEN som butiksägare har du rätt att ha fotoförbud i din butik.

Titta bland exv möbelbutiker där det är mer regel än undantag att det är fotoförbud. Men givetvis får man ta en bild om man frågar en anställd och förklarar anledningen till att man tar bilden.

Är det inte lite väl OT och totalt likgiltigt i sammanhanget?
 
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

Är det inte lite väl OT och totalt likgiltigt i sammanhanget?

Japp, helt klart.

Detta var bara ett svar på ditt inlägg ovan citat:

butiksägare kan inte filma/ta bilder hur som helst nej. Dom måste söka tillstånd...Men om jag vill ta en bild som kund/besökare finns det inget som förbjuder det. Händer ju ibland att jag ska handla nåt och inte vet riktigt vilken färg och kan då ta ett par bilder till den som ska ha varan och skicka via mms och få svar på det...

Slut citat
 
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

Det var inte Lobelias inlägg utan mitt...och det är helt OT.

Det är en oerhört stor skillnad på en officiell tillställning som en tävling och en privatägd butik och det är inte samma regler som gäller.
 
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

Som Piraja skriver så citerar du inte mitt inlägg. Och med OT så syftar jag på dig då du drar upp helt ovidkommande exempel. Jag har viss förståelse för de som hakar på för att reda ut begreppen.
 
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

Det som går att läsa på detta forum är alltid sanning? Tänk på att DU nu sagt att det är förbjudet med filmning av framridningen, trots att du bara visar det sig läst detta i ett forum, skrivet av någon, vem vete faen.

Hur är det med källgranskningen på detta forum igentligen? Det verkar som alla tror alla om alla och allt. Kanske har det gamla skvallertidningstänket fått fäste här: "Kolla aldrig en bra story"

Så om någon kan visa vilken tävling det handlar om och var man kan lära att det är förbjudet att filma framridningen på denna tävling så ber jag den personen att länka dit.Tills dess lägger jag detta uttalade om filmförbud i lådan där katten gör sitt om ni ursäktar...:)

Fast just det där inlääget var faktiskt sanning. Jag postade det för ett tag sedan i detta forumet och informerade om att JAG varit på Rein in Sweden i Axevalla och PERSONLIGEN bevittnat dessa skyltar. De hade texten något i stil med att "Filmning på framridningsbanan, tävlingsbanan och området kring tävlingarna är förbudet. För filmning sök tillstånd i sekritariatet"... Men går du bak lite i detta forum så hittar du inlägget.
 
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

man kan ju ställa sig frågan VARFÖR är filmning förbjuden , har man inget att dölja och sen ändå ska rida ritten för öppen publik där även Journalister kan fotografera, tävlingsfotografer ...
 
Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

Fast just det där inlääget var faktiskt sanning. Jag postade det för ett tag sedan i detta forumet och informerade om att JAG varit på Rein in Sweden i Axevalla och PERSONLIGEN bevittnat dessa skyltar. De hade texten något i stil med att "Filmning på framridningsbanan, tävlingsbanan och området kring tävlingarna är förbudet. För filmning sök tillstånd i sekritariatet"... Men går du bak lite i detta forum så hittar du inlägget.

Intressant. Jag har då inte sett någon skylt som sagt att det är förbjudet att filma. Inte heller på helgens tävling så fanns någon skylt som talade om att filmning var förbjuden, trots att jag letade så mycket jag hann.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
4 994
Senast: Alexandra_W
·
Tävling Det har ju nu fattats beslut om att butta är tillåtet i begränsade mängder vid tävling. Dock så pass stora mängder att det har en...
2
Svar
21
· Visningar
3 154
Senast: via
·
Hästvård Visste inte riktigt var jag skulle placera tråden, flytta den gärna om den ligger fel.. Men som många(?) av er har koll på så sitter...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 706
Senast: aicha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp